Mobil 0,61Mbps, Dator 24,25 Mpbs mot samma WiFi router?

Permalänk
Medlem

Mobil 0,61Mbps, Dator 24,25 Mpbs mot samma WiFi router?

En liten fråga bara, har en Thompson piss router från BBB, funkar ok och jag ensam på nätverket med min dator, då får jag full hastighet, men är det flera aparater så segar den ju som tusan, men men, så är det.

men nu till det roliga eller tråkiga.
När jag kör speedtest med min stationära dator med Dlink wifi pci-e kort så får jag ca 25Mpbs, när jag kör med min Xperia Z3 compact så får jag ca 0,5Mpbs, är wifi delen i telefonen så fruktansvärt dålig?
kör jag via 4G så landar jag på 30-40.

ser att det är kanske mer en mobilfråga, men testar endå.

edit: gjorde en omstart, direkt efter testa jag, kom upp i 25Mpbs, testa direkt igen, tillbaka till 0.5Mpbs. skall se om det kan vara sålätt så att nån app ligger o spökar.

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebb:

En liten fråga bara, har en Thompson piss router från BBB, funkar ok och jag ensam på nätverket med min dator, då får jag full hastighet, men är det flera aparater så segar den ju som tusan, men men, så är det.

men nu till det roliga eller tråkiga.
När jag kör speedtest med min stationära dator med Dlink wifi pci-e kort så får jag ca 25Mpbs, när jag kör med min Xperia Z3 compact så får jag ca 0,5Mpbs, är wifi delen i telefonen så fruktansvärt dålig?
kör jag via 4G så landar jag på 30-40.

ser att det är kanske mer en mobilfråga, men testar endå.

edit: gjorde en omstart, direkt efter testa jag, kom upp i 25Mpbs, testa direkt igen, tillbaka till 0.5Mpbs. skall se om det kan vara sålätt så att nån app ligger o spökar.

Kan vara någon powersave mode också.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.