Permalänk

Viket bredband är bäst ?

Hej har en kille boende oss mej som spelar mycket spel Men han klagar hela tiden på att det laggar och att pingen är hög mm Har BBB lan 10/10 idag kommer snart få 100/10 Om man skulle byta levrantör vilka är bäst Har möjlighet att få comhem Adsl vet ej om ja kan få någe annat Om ja behåller BBB kommer det att bli bättre när 100 kommer ? eller kan dom göra någe åt problemen Vad i så fall?

Tacksam för svar!

Jörgen!

Permalänk
Inaktiv

tror inte comhem löser det iaf. Spelar han utomlands har nog telia bästa. Men annars har väl BBB bra inom sverige? (vad jag vet från mitt tidigare internetspelande)

Permalänk
Medlem

TELIA har Sveriges bästa peering och routing, utan tvekan!

Permalänk

Vad skulle BBB behöva göra för att få bättre peering och routing ?

Permalänk
Medlem

Men byt inte bort BBB 100/10 mot ett adsl bara vad du än gör!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag har Telia 8 mbit och är jättenöjd med den. Ibland ångrar jag för att jag inte har gått med på BBBs erbjudande om 24 MBit innan det tog slut på stationen, men å andra sidan är det många som klagar på BBBs ADSL tjänster.
Hur som helst tycker jag att Telia är stabilt och bra.

Visa signatur

A64Clawham3400+, K8N4E, nForce4 2X1GB-XMS400C2..Gainward 7800GT CreativeXFIMusic&Sennheiser555..NEC991SB..Raptor&Seagate..
HauppaugeNova-T..8 MBit Telia..Antec550. WinXPsp2-32bit

Permalänk

haha, byter du bort "fiber" 100/10 mot ADSL då står inte allt riktigt rätt till

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

Comhem adsl?

Har comhem adsl numera?

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kan sätta pengar på att du inte kommer pinga bättre med varken comhem eller någon ADSL leverantör.. Det jag skulle göra är att felsöka min utrustning, för det är där felet ligger....