Hotmail konto som är kapat....? hur gör man för att få tillbaka det?

Permalänk
Medlem

Hotmail konto som är kapat....? hur gör man för att få tillbaka det?

Hej,

troligtvis har någon kapat mitt hotmail/live konto av någon annledning.

kommer inte in på det mitt lösenord funkar inte, och min hemliga fråga verkar vara bort tagen, samt återställningen där dom skickar nytt lösenord till min andra mail är ändrad att det skickar det tillbaka till det hotmailkonto som jag inte kommer in på,

är så himla retligt då jag har så mycket kopplat till det kontot, alla mappar med viktiga email, alla mina spelkonto 360 samt pc, har även kreditkortet kopplat till live för att kunna köpa spel, medlemskap m.m har fått spärra mitt kontokort nu.

Har sökt och sökt på hotmail hur man ska göra inget funkar, fick tag i en support sida där man skulle fylla i massa info om mitt konto, olika mappar, mail, kontokort som var kopplat till kontot osv,

efter 2 dagar får jag svar från hotmail där dom säger ursäkta för det dröjt men vi har mycket att göra, var vänlig fyll i listan angående ditt konto,

alltså den listan jag redan fyllt i från första början, skrev tillbaka till dom förklara hur det låg till och kopierade och klistrade in listan från första början,

har fortfarande inte hört något ifrån dom, NÅGON som varigt med om liknande? samt vet hur man går till väga för att få tillbaka sitt konto? menar mitt konto kort är ju kopplat till kontot och handlat massor där, och jag är ju ägare av konto kortet så då borde dom bara ge tillbaka mitt konto eller? ändån verkar det vara svårt

var ju faktisgt några frågor som var svåra att svara på, har ändån haft kontot i 10år och där är massor med mail osv, kommer omöjligt i håg allt.

ingen som har telefonnummer till dom?

hoppas på hjälp här, samt hoppas jag la inlägget i rätt forumdel.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Får jag fråga hur pass avancerat lösenord respektive "secret question" du hade?
Det är mer en fråga om DU tyckte det var tillräckligt säkert.

När skickade du mailet som "förklarade hur det låg till"?
Om det har gått ett tag skulle jag försöka genomföra formuläret en gång till.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Ring Microsoft Sverige

(microsoft.se - kontakta oss)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Får jag fråga hur pass avancerat lösenord respektive "secret question" du hade?
Det är mer en fråga om DU tyckte det var tillräckligt säkert.

När skickade du mailet som "förklarade hur det låg till"?
Om det har gått ett tag skulle jag försöka genomföra formuläret en gång till.

Den som kapat kontot kan ju gå in och ändra secret question.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Den som kapat kontot kan ju gå in och ändra secret question.

Ja, det vet jag.
Jag är intresserad om TS tyckte att han hade det tillräckligt säkert eller inte.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Fixat!

Hej fick äntligen tag på Microsoft och har nu återställt mitt lösenord,

allting fixat,

kollade mina sända meddelande och där var massa reklam mail

men nu ska väl ingen komma in på mitt konto igen förhoppningsvis.

tack för tipsen,.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Vad bra att det löste sig! Tänk på att skapa ett riktigt säkert lösenord nu så att det inte behöver hända igen bara.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Vad bra att det löste sig! Tänk på att skapa ett riktigt säkert lösenord nu så att det inte behöver hända igen bara.

Mvh Johan

Ja mitt tidigare var ju inte så säkert ett långt ord bara, men det har jag haft i 13år kom jag fram till, så det var dax att byta hehe,

det blev ett långt serie med nummer + ord + nummer igen denna gången, vore konstigt om någon kommer åt det nu....

Microsoft tog lång tid att svara cirka totalt 1½vecka, men dom var väldigt trevliga nu i sista mailet.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Hej,

Har samma problem med min vänninas hotmail konto. Gjort Allt men når världens ände. Dessutom har hon sin facebook kopplat till sin mail. Så alla försök att återställa lösenord leder till mailen som är kapad. Hur i h***ve**e kan man bygga ett sånt system ?

Nog dags för mig o kasta in handduken för dessa gratistjänster.

Visa signatur

var finns det alltid mer plats?