Verktyg Visningsval
2010-06-19, 14:17   #1

Sjoooberg

Medlem

Plats: Tjörn

Registrerad: dec 2008

Glömt lösenord till router..

Vi har införkaffat ett antal mobiler som inte kommer in på trådlösa nätverket eftersomatt vi har glömt av lösenordet.. Ingen utav "löenorden" under routern funkar. Alla kartonger är utslängda (manual också). Jag vill INTE köra en reset på routern. Datorn jag sitter vid just nu använder sig av detta trådlösa nätverk, finns det något sätt om jag kan fiska upp lösenordet från datorn?

Det är en Sån här router, Belkin någonting..
Tack
/Sjoooberg

Senast redigerad av Sjoooberg 2010-06-19 klockan 16:35.
2010-06-19, 14:21   #2

Waxinator

Medlem

Waxinators avatar

Plats: Falkenberg

Registrerad: dec 2007

Om det är er router så är det ju bara att gå in och titta i routern efter lösenordet för SSID. Man får se det i klartext. För ni har väl inte även glömt lösenordet för er router ? ...
Routerns lösenord kanske är sparat i Firefox lösenordslista (Inställningar - Säkerhet).
Windows 8 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | ASUS Crosshair V Formula (990FX) | AMD FX-8150 | Corsair XMS3 16GB | Corsair Force GT x3 Raid0 | PowerColor Radeon HD5870 LCS (vatten) | Samsung SyncMaster T27A950 | Logitech Z-5500 | http://www.section4.se |
Waxinator är inte uppkopplad Folding
2010-06-19, 14:23   #3

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Kebabens huvudstad

Registrerad: feb 2005

Svårt att tyda..

I titeln står det att de har glömt routerlösenordet men under står det att de inte knan koppla upp sig mot wlanet...

Lösenordet som står under routern är säkert till för routerinloggning..
Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition Kör egen Minecraft-Server, PM för info!
tcntad är inte uppkopplad
2010-06-19, 15:06   #4

Thiesen

Medlem

Registrerad: jul 2003

Skriv gärna vilken router det rör sig om...

SYnd att du inte vill resetta den...

Jag får en känsla av att du egentligen vill hacka npågon annans router...
Thiesen är inte uppkopplad
2010-06-19, 16:34   #5

Sjoooberg

Medlem

Plats: Tjörn

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tcntad Visa inlägg
Svårt att tyda..

I titeln står det att de har glömt routerlösenordet men under står det att de inte knan koppla upp sig mot wlanet...

Lösenordet som står under routern är säkert till för routerinloggning..
Jo just det. Lösenordet när man ska in i routern via wifi typ.. Det är en: Sån här.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Thiesen Visa inlägg
Skriv gärna vilken router det rör sig om...

SYnd att du inte vill resetta den...

Jag får en känsla av att du egentligen vill hacka npågon annans router...
Haha, joo. Man kan ju tro det.. Jag har ingen aning om hur man hackar sig in på andras saker.. :3 Hade jag frågat hade jag gjort det på ett "hacker forum"..

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Waxinator Visa inlägg
Om det är er router så är det ju bara att gå in och titta i routern efter lösenordet för SSID. Man får se det i klartext. För ni har väl inte även glömt lösenordet för er router ? ...
Routerns lösenord kanske är sparat i Firefox lösenordslista (Inställningar - Säkerhet).
Där fanns ingenting.. :<
2010-06-19, 16:56   #6

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Kebabens huvudstad

Registrerad: feb 2005

Vad menar du med "typ" ? Antingen loggar man in på routern eller så ansluter man till det trådlösa nätverker, inget annat.

Du har alltså slarvat bort lösenordet till.. vaddå ? för att ansluta eller logga in på routern ?

Lösenordet som står under är säkert för inloggning till routern, funkar inte det har du bytt och glömt det så då måste du återställa routern.
Är det för att ansluta loggar du in på routern och letar dig fram till wifi, wlan security eller vad det nu kan tänkas stå.
Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition Kör egen Minecraft-Server, PM för info!
tcntad är inte uppkopplad
2010-06-19, 18:42   #7

Waxinator

Medlem

Waxinators avatar

Plats: Falkenberg

Registrerad: dec 2007

Prova Belkins FAQ och sökfunktion.
Belkin : Support : Setting the router's administrator password
Belkin : Support : How to retrieve a wireless security password (Basic, Surf, Share, Play)

P.S. Vill du ha texten översatt så placera länken i textrutan för Google Översätt

Senast redigerad av Waxinator 2010-06-19 klockan 18:48.
Windows 8 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | ASUS Crosshair V Formula (990FX) | AMD FX-8150 | Corsair XMS3 16GB | Corsair Force GT x3 Raid0 | PowerColor Radeon HD5870 LCS (vatten) | Samsung SyncMaster T27A950 | Logitech Z-5500 | http://www.section4.se |
Waxinator är inte uppkopplad Folding
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker