Verktyg Visningsval
2010-09-18, 02:47   #1

Lundinarn

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: feb 2010

Problem med nytt ComHem XXL-bredband

Hej! Jag har precis skaffat bredband XXL från ComHem.
Nu är det så här att jag har ett litet problem som jag inte vet vad det beror på.

När jag går ut på internet, skriver in en hemsida, vilken som helst. Så laddar sidan en lång stund och tillslut kommer meddelandet: "Servern hittades inte" upp. Detta problem har kommit och gått. ibland kommer jag in på tex facebook, men det tar en väldigt lång tid för sidan att ladda. och sen tillslut så kommer samma meddelande upp.
Med det gamla modemet jag hade, som också var från comhem hade jag liknande problem med som kom och gick ungefär en till två gånger i månaden. Och förövrigt så var det otroligt segt. Tog en väldig tid att buffra Youtube-filmer bland annat. Och internet slutade fungera helt i emellanåt.

MEN Det nya modemet som jag nu fått har även trådlöst. Detta har jag testat på en bärbar dator och internet funkar perfekt. Inga som helst problem.
Alla lysdioder på modemet och i nätverkskortet lyser som dom ska och indikerar att internet är igång. På datorn finns det häller inga indikeringar om att internet skulle vara urkopplat eller sakna anslutning.

Jag har gjort allt som jag kan komma på för att lösa problemet.

Jag har startat om både Modem och dator flertal gånger.
Har testat använda mig av google DNS utan resultat.
Jag har också provat att köra ipconfig /release och sen ipconfig /renew i cmd men utan att lyckas.

Jag använder mig av Firefox
Windows Xp
Modemet heter: Netgear CG3100
Och ska vara ett "Höghastighets modem"

Så snälla hjälp mig! Någon som vet vad som kan vara problemet? Och hur man eventuellt löser det.
Lundinarn är inte uppkopplad
2010-09-18, 03:03   #2

EddAa

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lundinarn Visa inlägg
Hej! Jag har precis skaffat bredband XXL från ComHem.
Nu är det så här att jag har ett litet problem som jag inte vet vad det beror på.

När jag går ut på internet, skriver in en hemsida, vilken som helst. Så laddar sidan en lång stund och tillslut kommer meddelandet: "Servern hittades inte" upp. Detta problem har kommit och gått. ibland kommer jag in på tex facebook, men det tar en väldigt lång tid för sidan att ladda. och sen tillslut så kommer samma meddelande upp.
Med det gamla modemet jag hade, som också var från comhem hade jag liknande problem med som kom och gick ungefär en till två gånger i månaden. Och förövrigt så var det otroligt segt. Tog en väldig tid att buffra Youtube-filmer bland annat. Och internet slutade fungera helt i emellanåt.

MEN Det nya modemet som jag nu fått har även trådlöst. Detta har jag testat på en bärbar dator och internet funkar perfekt. Inga som helst problem.
Alla lysdioder på modemet och i nätverkskortet lyser som dom ska och indikerar att internet är igång. På datorn finns det häller inga indikeringar om att internet skulle vara urkopplat eller sakna anslutning.

Jag har gjort allt som jag kan komma på för att lösa problemet.

Jag har startat om både Modem och dator flertal gånger.
Har testat använda mig av google DNS utan resultat.
Jag har också provat att köra ipconfig /release och sen ipconfig /renew i cmd men utan att lyckas.

Jag använder mig av Firefox
Windows Xp
Modemet heter: Netgear CG3100
Och ska vara ett "Höghastighets modem"

Så snälla hjälp mig! Någon som vet vad som kan vara problemet? Och hur man eventuellt löser det.

testat att söka lite ? finns massor med trådar om just detta .. sedan kan du ju ta och läsa stora comhem tråden --> http://www.sweclockers.com/forum/14-...comhem-traden/

där får du säkert snabbare hjälp också ..

Mvh E
LGA2011 Intel 3930k 6 core 4.5ghz (@5ghz benchmark Hyper-Threading på självklart !) - corsair h100i - Asus Rampage IV Extreme x79 - ASUS GTX 780 DirectCUII OC - Samsung S27A950D 120Hz + Dell U2713HM IPS - Asus xonar stx - 32gb corsair 1866mhz 4x8gb - 1x samsung 840 EVO 250gb - 1tb wb black - Intel(R) Gigabit CT pci-e - corsair AX860i Platinum - define r4 - Scythe Kaze Master Pro - sennheiser pc360 - steelseries Rival
EddAa är inte uppkopplad
2010-09-18, 11:05   #3

Phunky

Medlem

Phunkys avatar

Plats: Nordpolen

Registrerad: nov 2003

Inaktivera ipflooding på modememet (surfa till 192.168.100.1) och kika den stora comhemtråden.
2010-09-19, 15:55   #4

Lundinarn

Medlem

Tack! det funkar nu. Stängde av ipflooding och NAT.
Men nu när jag gör TPTEST så kommer jag bara upp i 24 Mbit/s ner och 1 upp. Och jag får exakt samma värde varje gång jag gör ett test.
2010-09-19, 16:52   #5

aaaaa

Medlem

Plats: Framför PC'n

Registrerad: okt 2007

Kör du trådlöst så maxar man inte till 100mbit...
aaaaa är inte uppkopplad
2010-09-19, 21:52   #6

Lundinarn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av aaaaa Visa inlägg
Kör du trådlöst så maxar man inte till 100mbit...
Jag kör inte tråd. men när jag testar trådlösa så kommer jag också där alltid upp i 24 ner och 1 upp.
2010-09-20, 07:35   #7

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Plats: På snedden i Dirty South

Registrerad: dec 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lundinarn Visa inlägg
Jag kör inte tråd. men när jag testar trådlösa så kommer jag också där alltid upp i 24 ner och 1 upp.
Det var ju precis det han skrev, du kommer inte upp i närheten av rätt hastighet trådlöst. Gissar dessutom på att du har ett nätverkskort av den äldre standarden 802.11g som bara stödjer 54 mbit/s i teorin, och på riktigt får man ofta ut 25-35 mbi/s.
Sweclockers är inte en spelchatt eller en sökhjälp, det är ett diskussionsforum. Vi använder fullständiga meningar, vi tänker på stavning och interpunktion. Läs igenom ditt inlägg innan du postar det. Använd Google & Prisjakt innan du skapar en tråd.
Om du inte lägger mer än en minut på din fråga, förvänta dig inte att någon ska lägga mer än 30 sekunder på ett svar.
ZaInT är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb