Verktyg Visningsval
2010-10-14, 14:34   #1

nsky|sct

Medlem

nsky|scts avatar

Plats: Tellus

Registrerad: apr 2004

skandiaweb

Någon som har hört något om skandiaweb. Fick ett telefonsamtal om att de vill göra en
hemsida till företaget där jag jobbar utan någon som helst kostnad. Tycker allt låter som en
stor bluff, tror jag har hört talas om något liknade för något år sedan. Någon som vet mer?
nsky|sct är uppkopplad nu
2010-10-14, 14:48   #2

Poison

Medlem

Poisons avatar

Plats: Näsum

Registrerad: sep 2002

Kan ju vara PR för deras del, inte allt för ovanligt. De verkar ju inte ha gjort allt för många hemsidor så det kanske är deras sätt att komma ut på marknaden? Hittar inget fuffens kring dem i varje fall.

Var bara noga att skriva ett avtal med skandiaweb om att allt de gör inte kommer innebära några kostnader för er.

Vilket företag jobbar du på om man får fråga?
2010-10-14, 14:50   #3

BuruZ

Medlem

Plats: garderoben

Registrerad: feb 2004

Skandiaweb AB - omdömen på Rejta.se
Skandiaweb AB - Företagsinformation

Där kan du läsa lite.

Alltså ett tips är att inte ha med dom att göra.
BuruZ är inte uppkopplad
2010-10-14, 15:06   #4

Poison

Medlem

Poisons avatar

Plats: Näsum

Registrerad: sep 2002

Se där ja, var mer än jag hittade
Råder delade meningar om deras service. Men som sagt, de har inlett konkurs så det är nog inget ni ska beblanda er med.
2010-10-14, 15:08   #5

Luddtuss

Medlem

Plats: Big Mellosa

Registrerad: jun 2008

HAHAHA...

"Konkurs inledd" -jag skulle kanske inte satsa på den hästen...
Antec Nine Hundred; Corsair HX 750W; Gigabyte GA-X58A-UD3R; I7 950@4,0 HT on; Corsair H70; Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3; Corsair SSD Force Series 120GB; ASUS GTX580 913/4446@1,113V; Samsung T240; W7 Pro
Luddtuss är inte uppkopplad
2010-10-14, 15:52   #6

nsky|sct

Medlem

nsky|scts avatar

Haha då hade magen rätt denna gång, kändes jätte skumt alltihopa.
2010-10-14, 20:48   #7

Vicky83

Medlem

Plats: MALMÖ

Registrerad: apr 2009

Om Skandiaweb är rätt för dig eller ej kan jag ej svara på, men det finns ingen konkurs inledd just nu. Informationen du har i länken ovan från allabolag.se gäller ett tidigare bolag som kusades 2008 (jag var anställd på Skandiaweb då) och kunkursen berodde då på för snabb expansion. När ekonomin i Danmark stabiliserade sig öppnade de ett nytt bolag i Sverige igen. (Info finns här: Skandiaweb Malmö AB - Företagsinformation) Nu jobbar jag dock där ej längre, men jag anser inte att Sakndiawebs verksamhet är skum. Varkens nu eller då. Om du vill veta mer är det ju bara att ta ett möte med säljaren och säga nej om erbjudandet inte passar dig.
Vicky83 är inte uppkopplad
2010-10-14, 21:38   #8

nsky|sct

Medlem

nsky|scts avatar

Tyckte bara att affärsupplägget verka lite konstigt, kanske var det därför som de gjorde konkurs sist...
Sen ska inte vi ha någon ny hemsida på jobbet, bara undra lite om Skandiaweb rent allmänt eftersom jag
fick lite konstiga vibbar efter samtalet.
2010-10-26, 18:55   #9

kyhlstrand

Medlem

Plats: Simrishamn

Registrerad: okt 2010

Skandia web

Jeg fikk samme telefon om gratis å lage en web for meg, mot at man binder seg til deres hotell for 24 måneder a sek 499,- Jag hadde møte med dem idag, og de kommer å lage en web for meg.
Om de var i konkurs for 2 år siden, eller går i konkurs igjen har vel ingen betydning for for min web, jag har uansett fått alget en fin web, betaler ikke før web er ferdig og godkjent av meg. Om de siden går i konkurs har jeg mulighet til å flytte min web til en annen hotel levenrandør, jeg fant dette tilbud fra dem bra, fin måte for dem å komme inn på markedet igjen her i Skåne.
kyhlstrand är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb