Android Mini PC MK802 Unboxing & Review

Permalänk
Medlem

Android Mini PC MK802 Unboxing & Review

Hej,
Jag beställde två stycken MK802 och fick hem dom i veckan. Det här är min första "Unboxing" video så feedback uppskattas. Jag kommer posta en "Review" video imorgon samt skriva för och nackdelar med den här prylen. Fråga gärna om ni undrar något!

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

ska kolla igenom den (videon) snart, men vad fick du betala för att lägga din varma vintervantar på den?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

ska kolla igenom den (videon) snart, men vad fick du betala för att lägga din varma vintervantar på den?

898 swe kr ex frakt från en svensk sida. Köper man dessa från Kina direkt så blir det säkerligen mycket billigare, dock med riskerna som import kan medföra (lång leveranstid, tull samt ingen rättighet till vår svenska konsumentköplag).

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahwalli:

898 swe kr ex frakt från en svensk sida. Köper man dessa från Kina direkt så blir det säkerligen mycket billigare, dock med riskerna som import kan medföra (lång leveranstid, tull samt ingen rättighet till vår svenska konsumentköplag).

Okej, är ju ett helt ok pris ändå
Kollade lite på unboxing videon och jag tyckte det såg bra ut... men kollar sällan på sådana (tyvärr).

Men hur funkar android på tv-n, och är det jobbigt när det är "touchanpassat"? har aldrig testat android på tv/dator, så vet inte mycket om hur det är att köra med det?

Hur tycker du den funkar annars, funkar fint? spelar 1080p utan problem?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, är ju ett helt ok pris ändå
Kollade lite på unboxing videon och jag tyckte det såg bra ut... men kollar sällan på sådana (tyvärr).

Men hur funkar android på tv-n, och är det jobbigt när det är "touchanpassat"? har aldrig testat android på tv/dator, så vet inte mycket om hur det är att köra med det?

Hur tycker du den funkar annars, funkar fint? spelar 1080p utan problem?

Hej!
Jag hade tänkt ta detta i nästa video men eftersom du undrar så svarar jag direkt!

Jag kör MK802 på en Sony 46" FullHD och surfar via MK's inbyggda Wlan N-Draft. Jag har inte lyckats driva MK802 via varken Apples eller HTCs usb-ström adapter, förmodligen för att MK802 kräver mer ampere än vad de kan leverera.

Det inbyggda Android-skalet var hemskt så jag kör Nova Launcher istället. MK802 skickar 720P max, men hårdvaran klarar 1080P utan problem, så kör man någon Linux-dist så får man ut full kapacitet.

När det gäller appar så funkar det mesta. Dock får man vara uppmärksam på att aktivera den medföljande appen som tvingar apps till landscape. Spotify är en av dessa appar som vill hamna i vertikalt läge, så i slutändan får man ont i nacken.

Spel och appar som är beroende av multitouch funkar inte bra eftersom du har bara muspekarn (en input) att navigera med. Syftet med köpet var att kunna använda Spotify, Youtube och surfa enkelt, det funkar fint. Ska ni kolla film så kan det bli klurigt att få både codecs och hårdvaru-accelaration att klaffa. Jag har provat flera spelare och det är ett himla meck. Men får man till det så funkar 1080 utan problem, kraften finns i GPUn!

Det är någon typ av timer som rapporterar att appar hängt sig efter ett antal sekunder, men väljer man "vänta" så kommer det igång. Det är långt ifrån snabbt att jobba med, men för priset och det lilla formatet så är jag nöjd

När jag sedan använder min HTC One X så är det ljusår i mellan av hastighet och respons...men det är ju inte så konstigt med tanke på vad som finns under huven.

Mvh

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

Du kan ju slänga in XBMC på den och pröva

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Men hur funkar android på tv-n, och är det jobbigt när det är "touchanpassat"? har aldrig testat android på tv/dator, så vet inte mycket om hur det är att köra med det?

känns väl ungefär som windows 8....

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Du kan ju slänga in XBMC på den och pröva

XBMC har tyvärr inte hårdvaru-accelerering fullständigt, åtminstonde inte i den version som finns för MK802 vid dagens datum, så HD-video kommer ej funka!

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

Spännande

Jag vill ju veta hur nära den tar mig min dröm-TV.
*Jämförelse med min nuvarande förälskelse Raspberry Pi (kanske inte du kan göra)

*Kan musen/tgnbord styras via datorn (Synergy+ el. liknande)?
*Stödjer DLNA / NAT?
*Möjlighet till Kinectinkoppling?
*WiFi?

*Laggar UI något? (Jag är perfektionist och iOS användare)
*Blir den seg av att ha många Appar igång?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Mycket bra video, lite små jobbigt med all fokus som skifta men det överlever man

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Spännande
Jag vill ju veta hur nära den tar mig min dröm-TV.

*Jämförelse med min nuvarande förälskelse Raspberry Pi (kanske inte du kan göra)

Jag har tyvärr aldrig testat en Rasberry Pi, så det enda jag kan se är skillnaden i hårdvaruspecifikationerna jämfört med vad som finns i MK802.

*Kan musen/tgnbord styras via datorn (Synergy+ el. liknande)?

Det går att installera VNC server på MK802 och styra den via VNC client på PC (eller Android-mobil). Om man vill styra MK802 med en Android-mobil så finns "DroidMote" client och server (kostar).

*Stödjer DLNA / NAT?

DLNA; med t.ex appen "MediaHouse" på min MK802 så kan jag browsa till min NAS och välja att spela upp filmen på min Sony-tv.
NAT; Inte vad jag känner till.

*Möjlighet till Kinectinkoppling?

Under Android, knappast. Installerar man någon Linux-dist så är chansen större att dess community knåpar ihop något sådant.

*WiFi?

Det inbyggda Wlan N-draft kortet ligger för det mesta på 150 Mbps.

*Laggar UI något? (Jag är perfektionist och iOS användare)

Ja absolut, det är lååångt ifrån den upplevelse som jag har av min Iphone 3GS och HTC One X. Det går segt att navigera på MK802. Appar pingar ut efter ett antal sekunder, väljer man att "vänta" så kommer det igång efter en stund.

*Blir den seg av att ha många Appar igång?

Japp, jag kör med "Advanced task killer" och har max 2-3 appar igång. Det är dock ingen jätteskillnad eftersom det går segt överlag

Skrivet av Troberg:

Mycket bra video, lite små jobbigt med all fokus som skifta men det överlever man

Tack! Till nästa video så ska jag tänka på det

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en MK 802 II i morse från en kinasida (dealextreme) för $69.20 (ca 457 kr) med gratis frakt (hoppas att det inte blir någon tull på den).

Det finns även mycket billigare versioner som kostar så lite som $40, kommer dock inte ihåg var jag såg det. Det är kopior av mer kända modeller och är av varierande kvalité.

Efter lite efterforskning verkar det som om förbättringarna över MK 802 är:

  • En riktigt HDMI istället för mini-HDMI

  • En extra mini/micro-USB

  • Det ska gå att stänga av den (den gamla måste man tydligen dra ut strömmen till)

  • Förbättrad layout på kretskortet

  • Behöver ingen separat USB-laddare utan får ström direkt ur USBn på TVn.

Det är samma SoC (AllWinner A10 1.0 GHz enkärnig) och flashminne (4gb) och ramminne (1 gb DDR-3).

Beställde den med ett 4gb SD-kort för att kunna lägga in linux på den. Planen är att ha den som HTPC och köra XMBC/Plex och ha filmerna på en inkopplad extern HDD för att slippa ha på huvuddatorn vid filmtittande.

Ska bli spännande att se om den klarar av att spela upp 1080p utan problem. Går rykten om att de arbetar på en ny version med fyrkärnig SoC, då snackar vi grejer!

Återkommer med en minirecension när jag har fått min nya leksak.

Permalänk
Medlem

Någon som kan kommentera ug802 vs. mk802?

Vilken ger mest valuta för pengarna?

Permalänk
Medlem

Då jag själv har en mk802 kan jag meddella att 1080p ut går bra med firmvare v2 eller senare. Rekomenderar uberoid romen för mer flyt. Linux på ett mali chip är inte kul om man vill se på film. Har en dålig video där jag kör lite linux/uberoid men vill inte kapa tråden. Trådstartaren får säga om det är ok länka den här.

(Får hem en RaspberryPi nu i veckan så kan jämföra dessa två sedan för dom som är nyfikna.)

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har tyvärr inte hunnit uppdatera här som planerat! Dock har jag använt MK802'an varje dag och meckat mycket

Skrivet av hulkenstrong:

Då jag själv har en mk802 kan jag meddella att 1080p ut går bra med firmvare v2 eller senare. Rekomenderar uberoid romen för mer flyt. Linux på ett mali chip är inte kul om man vill se på film. Har en dålig video där jag kör lite linux/uberoid men vill inte kapa tråden. Trådstartaren får säga om det är ok länka den här.

(Får hem en RaspberryPi nu i veckan så kan jämföra dessa två sedan för dom som är nyfikna.)

Du får jättegärna fylla på med info i den här tråden! Jag fick kämpa för att få tag på Uberoid. Installationen gick bra men jag märker inte jättestor skillnad jämfört med original rom eller V2.

Det grymma är dock att det går att välja bl.a 1080P 24P/50HZ/60HZ. När jag testar spela upp Avatar i 1080P/24P på min Sony 46EX500 med "Motionflow" aktiverat så tappar jag nästan hakan. Helt galet snyggt!

Skrivet av muffen:

Jag beställde en MK 802 II i morse från en kinasida (dealextreme) för $69.20 (ca 457 kr) med gratis frakt (hoppas att det inte blir någon tull på den).

..... Planen är att ha den som HTPC och köra XMBC/Plex och ha filmerna på en inkopplad extern HDD för att slippa ha på huvuddatorn vid filmtittande.

Ska bli spännande att se om den klarar av att spela upp 1080p utan problem. Går rykten om att de arbetar på en ny version med fyrkärnig SoC, då snackar vi grejer!

Återkommer med en minirecension när jag har fått min nya leksak.

Berätta gärna hur det gick! Du och jag har samma mål angående användningsområde. Jag kollade oxå på Dealextreme men beställde från http://www.blingskal.com/mediaspelare/69-rikomagic-mk802-mini... istället. Leveransen tog en dag med posten!
Jag ska editera klart i videon som handlar om själva användningen av MK802. Fråga gärna om ni undrar något!

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

Linux lubuntu. Stöd för video hw (mali+vdpu) finns ej. Därav videos ej fungerar. Annars hyffsat okej för en så långsam enhet. Jag körde i 1080p ut lägre sägs ha bättre flyt.

Uberoid basserad på v2 firmware.

Bästa tipset är att använda någon form av avstängnings app. Utan sådan blev hela enheten korrupt + program/inställningar försvann. Även om enheten inte går stänga av så görs en synk då.

Bra sidor:
rikomagik

miniand

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst om problem med bla hårdvarodecodning (som kanske aldrig skulle gå att lösa) så avbeställde jag Mk802 II och beställde en UG802 som enligt benchmarks är runt tre gånger snabbare än Mk802 II. Mjukvarustödet verkar ännu vara rätt svagt men förhoppningsvis tar det fart snart.

Återkommer med recension sen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funkar det att se 1080p videos med typ mxvideo player?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borz:

Jo UG802 är att föredra framför MK802. UG802 har betydligt bättre CPU del och är dessutom billigare på vissa siter.

Permalänk
Medlem

UG802+ är ännu bättre
1.6 ghz vs 1.2 ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Funkar det att se 1080p videos med typ mxvideo player?

I de flesta fall, ja. Men för att få ut video på monitor i 1080P så måste du uppdatera till förslagsvis Uberdroid. Romen som MK802 kommer levererad med, skickar bara ut i 720P.

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

UG802+ är ännu bättre
1.6 ghz vs 1.2 ghz

häftigt! det händer mycket nu med dessa mini-androids Programvaran som skeppades med MK802 var långt ifrån optimerad, så för varje uppdatering blir det bättre och bättre. Men självklart så är det intressant med kraftigare hårdvara under skalet!

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

Vid senare tillfälle kanske man skulle skaffa såna här, inte bara för mig utan andra jag känner som skulle behöva en ny dator men inte vill lägga mycket, dom flesta surfar ju bara på Facebook osv ändå

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=bOARdmeuDlA&feature=related
Inte dåligt! Klarar ju GTA3 skitbra. Det är ju flera PC/konsolspel som verkar komma till Android (oftast äldre).
Ska tydligen inte vara några problem alls att bara koppla in tb+mus och spela lite GTA på en UG802 Android PC
Detta är något man bara måste ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Vid senare tillfälle kanske man skulle skaffa såna här, inte bara för mig utan andra jag känner som skulle behöva en ny dator men inte vill lägga mycket, dom flesta surfar ju bara på Facebook osv ändå

Exakt! Om det t.o.m funkar att betala räkningar på de vanliga bankernas hemsidor, så är ~1000kr en rätt billigt för den typen av användare. Jag har min Mini-android till att surfa, kollla youtube och lyssna på spotify.

Skrivet av Waowt:

https://www.youtube.com/watch?v=bOARdmeuDlA&feature=related
Inte dåligt! Klarar ju GTA3 skitbra. Det är ju flera PC/konsolspel som verkar komma till Android (oftast äldre).
Ska tydligen inte vara några problem alls att bara koppla in tb+mus och spela lite GTA på en UG802 Android PC
Detta är något man bara måste ha!

Och får de till bluetooth-stöd så kan vi använda ps3 eller wiimote kontroll för att styra spel På min HTC One X funkade wiimoten klockrent med SNES-emulator!

--

I helgen ska jag försöka få tid att äntligen lägga upp en review om själva användningen. Jag har haft galet mycket med jobbet på senast så jag har varit helt slut när jag kommit hem.

Jag vill ge er chansen att påverka video/reviewn;
- Är det jätteviktigt att jag snackar i videon? Eller funkar det med text som jag gjorde i första? Ni vet hur det är när man inte gjort något sådant tidigare
- Är det något speciellt ni vill att jag ska testa eller förklara?

Jag är jättetacksam för den feedback jag har fått hittills och uppskattar all respons.

Ha en fin helg btw. Mvh Micke

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahwalli:

Exakt! Om det t.o.m funkar att betala räkningar på de vanliga bankernas hemsidor, så är ~1000kr en rätt billigt för den typen av användare. Jag har min Mini-android till att surfa, kollla youtube och lyssna på spotify.

Och får de till bluetooth-stöd så kan vi använda ps3 eller wiimote kontroll för att styra spel På min HTC One X funkade wiimoten klockrent med SNES-emulator!

--

I helgen ska jag försöka få tid att äntligen lägga upp en review om själva användningen. Jag har haft galet mycket med jobbet på senast så jag har varit helt slut när jag kommit hem.

Jag vill ge er chansen att påverka video/reviewn;
- Är det jätteviktigt att jag snackar i videon? Eller funkar det med text som jag gjorde i första? Ni vet hur det är när man inte gjort något sådant tidigare
- Är det något speciellt ni vill att jag ska testa eller förklara?

Jag är jättetacksam för den feedback jag har fått hittills och uppskattar all respons.

Ha en fin helg btw. Mvh Micke

När du gör en video så är det alltid skönt att personen pratar, i alla fall när det gäller reviews. Du kan ju bland annat testa appar osv på den.
Skaffar jag något sånt här gör jag antagligen med en review. Synd att man inte är en sådan super poppis på Youtube för isf skulle det inte vara svårt att få tittare alltså fler som kollar upp dessa Mini PCs.
Farsan sa ju när han såg detta att han måste köpa en till farmor, hennes gamla DELL är lite för seg nu.
Förresten vart köper du dessa? Har hittat ett ställe som heter Androidshopen.se men vet inte säkert vad det är för sida, om det är ett seriöst företag dvs. Skulle du kunna ge tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

När du gör en video så är det alltid skönt att personen pratar, i alla fall när det gäller reviews. Du kan ju bland annat testa appar osv på den.
Skaffar jag något sånt här gör jag antagligen med en review. Synd att man inte är en sådan super poppis på Youtube för isf skulle det inte vara svårt att få tittare alltså fler som kollar upp dessa Mini PCs.
Farsan sa ju när han såg detta att han måste köpa en till farmor, hennes gamla DELL är lite för seg nu.
Förresten vart köper du dessa? Har hittat ett ställe som heter Androidshopen.se men vet inte säkert vad det är för sida, om det är ett seriöst företag dvs. Skulle du kunna ge tips?

Tackar! Jag ska fundera på om jag ska snacka svenska eller engelska isåfall.

Jag köpte min från http://www.blingskal.com/mediaspelare, jag hade aldrig hört talas om dom förut, men det funkade klockrent och de var även snabba på att hjälpa mig med en DOA ac-adapter.

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

Nu kan man även slänga in appZone skulle jag kunna tänka mig?

http://www.sweclockers.com/nyhet/15935-amd-lanserar-appzone-m...

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Nu kan man även slänga in appZone skulle jag kunna tänka mig?

http://www.sweclockers.com/nyhet/15935-amd-lanserar-appzone-m...

Det är för Windows/Mac datorer, den gör bara så att android appar funkar på PC. Kör du Android Mini PC så kan du lika gärna använda Android market eller vad det heter precis som med Android tablets/mobiler.

Skrivet av kahwalli:

Tackar! Jag ska fundera på om jag ska snacka svenska eller engelska isåfall.

Jag köpte min från http://www.blingskal.com/mediaspelare, jag hade aldrig hört talas om dom förut, men det funkade klockrent och de var även snabba på att hjälpa mig med en DOA ac-adapter.

Ok får kolla upp dom. Btw känner du dig osäker på engelska (vet att många gör det) så finns det alltid en möjlighet att ha engelsk text.
Fast behärskar du engelska bra och det känns ok så är det bäst eftersom alla förstår då
Lycka till med videon!

Edit: Ang. Mini PCn, MK802 på blingskal kostar över 800kr medan på Androidshopen kostar UG802, den bättre och nyare PCn, bara 699kr.
Såg att dom har "Trygg E-handel" så måste vara något att lita på!