Citat:
Ursprungligen inskrivet av
bourne94
Okej, är ju ett helt ok pris ändå

Kollade lite på unboxing videon och jag tyckte det såg bra ut... men kollar sällan på sådana (tyvärr).
Men hur funkar android på tv-n, och är det jobbigt när det är "touchanpassat"?

har aldrig testat android på tv/dator, så vet inte mycket om hur det är att köra med det?
Hur tycker du den funkar annars, funkar fint? spelar 1080p utan problem?

Hej!
Jag hade tänkt ta detta i nästa video men eftersom du undrar så svarar jag direkt!
Jag kör MK802 på en Sony 46" FullHD och surfar via MK's inbyggda Wlan N-Draft. Jag har inte lyckats driva MK802 via varken Apples eller HTCs usb-ström adapter, förmodligen för att MK802 kräver mer ampere än vad de kan leverera.
Det inbyggda Android-skalet var hemskt så jag kör Nova Launcher istället. MK802 skickar 720P max, men hårdvaran klarar 1080P utan problem, så kör man någon Linux-dist så får man ut full kapacitet.
När det gäller appar så funkar det mesta. Dock får man vara uppmärksam på att aktivera den medföljande appen som tvingar apps till
landscape. Spotify är en av dessa appar som vill hamna i vertikalt läge, så i slutändan får man ont i nacken.
Spel och appar som är beroende av multitouch funkar inte bra eftersom du har bara muspekarn (en input) att navigera med. Syftet med köpet var att kunna använda Spotify, Youtube och surfa enkelt, det funkar fint. Ska ni kolla film så kan det bli klurigt att få både codecs och hårdvaru-accelaration att klaffa. Jag har provat flera spelare och det är ett himla meck. Men får man till det så funkar 1080 utan problem, kraften finns i GPUn!
Det är någon typ av timer som rapporterar att appar hängt sig efter ett antal sekunder, men väljer man "vänta" så kommer det igång. Det är långt ifrån snabbt att jobba med, men för priset och det lilla formatet så är jag nöjd
När jag sedan använder min HTC One X så är det ljusår i mellan av hastighet och respons...men det är ju inte så konstigt med tanke på vad som finns under huven.
Mvh