Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Mhimili
Det är inte jättenödvändigt med det "officiella" starterkittet. Arduino är opensource-baserat och alla ritningar till deras kretskort är publicerade officiellt så att vem som helst får kopiera dom. Jag beställde en Arduino Mega 2560 plus ett starter kit med LCD-skärmar, breadboards, en LED-matrix, massa kopplingskabel, resistorer, fjärrkontroll med mottagare, servo, tryckknappar och massa mer. Det kostade endast runt 350 kronor allt som allt.
Föreslår verkligen att du köper från Ebay om du vill ha det billigt.
Jao, det blir väl att titta lite på Ebay. Det fanns en väldans massa olika starterkits där om jag inte minns fel, så man får väl se vad som kan vara mest passande.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Shimonu
När jag först köpte en Netduino så plockade jag lite av det jag tänkte jag skulle behöva, motstånd, dioder, knappar, kopplingsdäck, sladdar.. funkar ganska bra och man har kul en stund innan man kommit på något ordentligt att göra.
Sakerna är ibland lite tåligare än man tror också. Jag kopplade in en lysdiod i kopplingsdäcket utan att tänka till och märkte senare att jag glömt motstånd, men det var inget problem, inget som brändes. Det mesta jag har pysslat med är digitala saker också då är det ju bara se till så man ger rätt spänning enligt datablad i princip. Spänningen på logiknivån är nog standard skulle jag tro men har iaf fungerat för alla digitala komponenter jag testat.
"Problemet" är väl att det finns så otroligt mycket att välja bland, så man vet inte riktigt vart man ska börja
Det var lite därför jag hade önskat ett starterkit där man fick en grund att bygga från, med färdiga "recept" att följa.
Jag ska ta en titt på Ebay, och se vad som passar bäst för dem grundläggande guiderna som finns på Arduinos hemsida, så blir det nog bra!