Visa upp din Raspberry Pi (eller andra liknande).

Permalänk
Medlem

Visa upp din Raspberry Pi (eller andra liknande).

Detta är min skönhet. Hon heter "The Hulkette".
Lådan är en ModMyPi Grön from M.nu och kylflänsarna är också däfifrån.
Den är så söt så jag inte vill skicka iväg den på Colo. Jag får bygga en fulare att skicka iväg

Så, hur ser era ut?

Permalänk
Medlem

Känner att min inte är lika vacker
Står på nån avsågad plåt som egentligen var för "SSD till 3.5" ".

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Här är min lilla maskin som just nu arbetar som blåtands receiver till min gamla stereo:

Har monterat en ir mottagare för fjärrkontroll och en vit led som lyser upp understa plattan när systemet startar, därav alla sladdar inuti. Blir till att ta fram lödkolven och korta ner dessa vid ett senare tillfälle.

Väldigt snyggt grönt chassi förresten , kikade på det också innan jag beställde detta pibow chassit från modmypi.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |

Permalänk

Gammal bild när chassit var nybyggt

Nytagna bilder in action!

Usb-hubben är inte ikopplad då den lyser som fan!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Får ta o visa upp mitt första bygge i 2 steg.

Sen ett par veckor senare tyckte jag känna att den var lite ljummen, så vad gör man då?

Har en till som jag ska hitta på nåt med samt en cubieboard som behöver kylning.

Permalänk
Medlem

Har en annan som har ett lego-case, men den här är roligare. Håller på att fixa med case till.

Efter gårddagens Kodar-LAN med fokus på RPi, har jag nu uppgraderat mitt kamera-stativ:

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Medlem

Får ta o visa upp min me. Kanske inte det minsta chassiet men fint enligt mig

Annars såg jag det här caset som va ganska roligt:

Permalänk
Medlem

Jag har funderat lite på att skaffa en liten paj, men jag är lite osäker på vad jag vill göra med den :/

Vad använder ni era till och var det svårt/dyrt att få allt att funka?

Permalänk
Medlem

Använder min som mediaspelare för att streama film och serier i mkvformat från annan dator i nätverket eller från externa hårddiskar.
Kör RASPBMC för tillfället, inte haft några problem att få det att fungera som jag vill.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Kanske inte en vacker syn, men den gör sitt jobb!

Permalänk
Medlem

Jag har min bakom mina skärmar. Driver min lilla webbserver med Nginx, MySQL och PHP. Kör en Wordpress blogg på den och det flyter hur gött som hellst.

Permalänk
Medlem

Locket är tillverkat av 6061-aluminium och kroppen av POM (acetalplast). Skruvarna är M5, rostfritt stål.
Chassit har ett integrerat fäste till kameramodulen och kamerans läge justeras med hjälp av de fyra benen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En gammal kortlek fick offra sig för att ge liv åt chassit. Synd bara att maskinen inte fungerar...

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Testade att fräsa ut chassina helt i aluminium

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AP_:

Du borde göra ett galleri, jag skulle rösta 5/5 direkt.

Permalänk

"Internet radio"

Inte vidare prydligt, men det den syns ju ändå inte!

Kör raspbmc och streamar musik nonstop till mina gamla högtalare på skrivbordet (lite bakgrundsmusik)

Visa signatur

Wicked Gaming Community - http://wickedgc.com | Server host / Spel community

Permalänk
Medlem

Orkar inte plocka fram nån mer seriös kamera än mobilkameran och det är ganska mörkt här, så ni får gilla läget. Nåt transparent skal till Hallonet. Har slängt på lite kylflänsar också. Kör lighttpd, Mysql och php men den orkar inte med så mycket. Körde in webjoxet för 25+ dagar sen och sedan dess har den stått balanserad på en gammal monitor jag har bredvid mitt skrivbord. Inte gjort så mycket mer med den sen dess, men den är ljudlös och drar lite ström så tills jag får nån mer inspiration får det duga.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Min Raspberry Pi i somras då jag testade den med kameramodulen.
Pi:en ska sitta i en fågelholk nästa sommar och då ska jag använda NoIR-kameran och en IR-diod för att lysa upp i det mörka boet i fotoögonblicket - 1 bild var 5 minut, som sedan ska hämtas via min webbserver. Detta tillsammans med temp- och fukt-sensor.

Testriggen nedan med min dotters Duplo. Pi:en är en model A, utan nätverksuttag och bara en USB-kontakt.

Projektet med livebild och litet bildarkiv: http://www.bitlabbet.se/raspi-nestbox-project/
Projektlogg: http://www.bitlabbet.se/raspi-nestbox-project/project-log/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Några borrhål för ventilation, fastlimmade kylflänsar samt en överklock till 900 MHz. Har fungerat bra som en webbserver i sju månader åtminstone.

Permalänk

RPI

Här har ju ingen postat på ett tag.
har precis gjort klart min internet radio (skal kommer senare)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hahaha. Denna bilden talar för sig själv

Permalänk
Inaktiv

Jävligt snyggt chassi där!

OnT: Jag har två Rpi's varav den ena kör Raspbmc till tvn och spelar film och musik vid behov över hdmi och det fungerar hur bra som helst.
Den andra har jag lite idéer och planer med men inget som kommit igång ännu.. Vi får se.

Permalänk
Medlem

Gjorde ett smuts och dammtätt kameraskydd.
3D printad i vit PVC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör ett litet hemmabygge i äkta legostuk! Storleken jag kör är 16x10 "dots" för att kunna dölja portarna jag inte använder. Kör med snabbaste överklockningen, tar strömmen från min TV och har (som ni ser) en 20mm fläkt från ett gammalt grafikkort som jag väntar på jumperkablar till. Fläkten är främst för att hålla pajjen kall när jag tittar på filmer med Jennifer Lawrence!

Temat jag använder är Quartz, snabbt och snyggt!

Kringutrustning, Samsung Tv á 40", Deltaco 5.1 hemmabiosystem (inte bästa men det gör jobbet), en NAS på 1tb och Xbmc remote för Android

Visa signatur

Dator: Acer Aspire TimelineX 5820-TG | Tillbehör: Steelseries 6G V2, Steelseries Sensei, Steelseries QCK, Steelseries Raw Prism

Permalänk
Medlem

RetroPie

Här är mitt bidrag, dock under utveckling

Visa signatur

<--FAT MAT
|Pris:500gil|Mått/L:25cmB:25cmH:7cm

Permalänk
Medlem

Här är min pi, bortgömd i ett hörna på skrivbordet
Lådan är från DX.com

Fungerar som en web server med cacti just nu, men ska flytta den till TVn när picast växer lite.

Är 50c normal temp för en PI ?
Min håller 50c ganska konstant.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Här är min pi, bortgömd i ett hörna på skrivbordet
Lådan är från DX.com

Fungerar som en web server med cacti just nu, men ska flytta den till TVn när picast växer lite.

http://bildr.no/thumb/ai9sL25a.jpeg

Är 50c normal temp för en PI ?
Min håller 50c ganska konstant.

http://bildr.no/thumb/eVlYY1dk.jpeg

Med fläkt snittar min på 43 så 50 är helt normalt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Acer Aspire TimelineX 5820-TG | Tillbehör: Steelseries 6G V2, Steelseries Sensei, Steelseries QCK, Steelseries Raw Prism

Permalänk

Jag vet inte vad jag ska göra med min pi. Jag hittar inget som passar mig. Har ni några förslag? Funderar på en retropie

Finns det någon enkelt lösning för att kolla på twitch eller youtube på? Så man inte behöver koppla in en dator för det

Finns det något plugin för att kolla på twitch i xmc kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pineapple:

Jag vet inte vad jag ska göra med min pi. Jag hittar inget som passar mig. Har ni några förslag? Funderar på en retropie

Finns det någon enkelt lösning för att kolla på twitch eller youtube på? Så man inte behöver koppla in en dator för det

Finns det något plugin för att kolla på twitch i xmc kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Finns plugin, men jag vet inte om den är HW accelererad, för arm CPU klarar inte mycket annat.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W