Raspberry Pi med Raspbian start hjälp

Permalänk
Medlem

Raspberry Pi med Raspbian start hjälp

Jag har lagt in raspbian på mitt sd kort i raspberryn och gjort vad man skulle göra har kollat på youtube men när jag ska skriva in användare och lösenord som är pi som användare och raspberry som lösenord funkar det inte jag kan skriva in pi som användare men när jag ska skriva in lösenordet så kommer det inte några tecken vad är det jag gör fel???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0r90:

Jag har lagt in raspbian på mitt sd kort i raspberryn och gjort vad man skulle göra har kollat på youtube men när jag ska skriva in användare och lösenord som är pi som användare och raspberry som lösenord funkar det inte jag kan skriva in pi som användare men när jag ska skriva in lösenordet så kommer det inte några tecken vad är det jag gör fel???

Det kommer inga tecken. Inte ens stjärnor. Prova att skriva in lösenordet och tryck ENTER.

Visa signatur

-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopedog:

Det kommer inga tecken. Inte ens stjärnor. Prova att skriva in lösenordet och tryck ENTER.

Ne det kommer inga tecken alls men om jag skriver raspberry och trycker enter så kommer det upp något nytt står

Linux raspberrypi 3.12.22+ #691 PREEMPT Wed Jun 18 klockslaget armv6l

The programs included with the Debian GNU/Linux system are free software;
the exaxt distribution terms for each program are described in the individual files in /usr/share/doc/*/copyright.

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTLEY NO WARRANTY, to the extent permitted by applicable law.

Sen står det med grön text pi@raspberrypi ~ $ så har det stått nu i 5-10 minuter utan att hända något vad ska man göra då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0r90:
Skrivet av dopedog:

Det kommer inga tecken. Inte ens stjärnor. Prova att skriva in lösenordet och tryck ENTER.

Ne det kommer inga tecken alls men om jag skriver raspberry och trycker enter så kommer det upp något nytt står

Linux raspberrypi 3.12.22+ #691 PREEMPT Wed Jun 18 klockslaget armv6l

The programs included with the Debian GNU/Linux system are free software;
the exaxt distribution terms for each program are described in the individual files in /usr/share/doc/*/copyright.

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTLEY NO WARRANTY, to the extent permitted by applicable law.

Sen står det med grön text pi@raspberrypi ~ $ så har det stått nu i 5-10 minuter utan att hända något vad ska man göra då?

Du är inloggad och den väntar på att du ska ge den ett kommando.
Precis som med vilken dator som helst måste du ge den något att göra om du vill att den ska göra något. Vill du ha upp en skrivbordsmiljö, skriv "startx".

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

okej tackar det var lätt testade med start men det funkade inte Tack så mycket för hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Err0r90:

okej tackar det var lätt testade med start men det funkade inte Tack så mycket för hjälpen

Du ska inte skriva "start" utan "startx"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Du ska inte skriva "start" utan "startx"!

Jag vet det menade att jag testade skriva start innan jag skapade tråden visste inte då att jag skulle lägga till ett x