Intel Nuc I Bilen! - Modifikation

Permalänk
Inaktiv

Intel Nuc I Bilen! - Modifikation

Hej, Jag har funderat länge på att skaffa mig en dator i bilen, som i sin tur kommer vara inkopplad på original navigatorn och även ha touchskärms funktion (touchskärms funktionen måste byggas in).

I och med att jag vill ha min original navigator måste datorn sitta på annat ställe, och det kommer bli i handskfacket där CD växlaren ska sitta, Se och häpna jag kommer faktiskt att bygga om NUCen till en original CD växlare.. Den ska vara helt Stealth och bara jag ska fatta vad det är som händer.
(Bilen är en Audi som kommer ha extra skärmar i nackstöden, men detta har ingen betydelse i denna tråd)

Jag kommer alltså att tömma CD växlaren och stoppa in NUCis i CD växlar chassit och använda mig av knapparna på CD växlar fronten!

Och det kommer finnas flera knappar än vad som används till att stänga av datorn, Så jag skulle vilja använda mig av dessa knappar till datorfunktioner typ som brightness, wifi, volym.

Hur går jag till väga?

Med vänlig hälsning. Piraten

Redigerat rubrik något
Permalänk

Jag såg någon snubbe på Youtube som hade moddat på ett liknande sätt, men han hade stoppat in en raspberry pi med Android och kopplat den till displayen i bilen, så att man kan via ett inbyggt menyval lägga om så att signalen går från raspberry pi:n med Android till displayen och sen styrde han den via ett litet trådlöst tangentbord med inbyggd musplatta och funktionstangenter på tangentbordet.

Något sånt som skulle intressera dig?

// sparkar_boll

EDIT: Sen hade han ett mobilt bredband i bilen med ett trådlöst usbnätverkskort och med Spotify Premium.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Inaktiv

Det jag vill ha hjälp med är INTE hur jag får datorbilden in i min RNS-E och INTE hur jag modifierar den skärmen till touch, utan hur jag gör ett datorchassi med knappar på!
Jag har redan adaptern för Video Input till navigatorn Jag betala halva priset än vad nimab säljer för.

Tex. som en touchplatta eller laptop har volym & Wifi/blåtand knappar.

Jag kommer använda mig av CD växlar Chassit som har 7 knappar på fronten, jag vill kunna använda dom knapparna!
Alltså koppla in dom I moderkortet typ som extra USB ingångar!

1 av knapparna kommer vara power för datorn om jag inte bygger om en knapp I instrumentpanelen och kör där istället.

Hur gör jag för att koppla in knapparna I datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon239559:

Hur gör jag för att koppla in knapparna I datorn?

Du letar reda på vart kopparbanorna för de olika knapparna tar vägen, och kopplar på dig där. Lämpligtvis via en programmerbar USB enhet, som kan ta knapparnas input och göra om dem till något datorn förstår sig på. Exempelvis spelkontroll input, eller tangentbord...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv

nu börjar det likna något!
Att modifiera knapparna för att få dom vidare + och - är lätt fixat med lödkolven, däremot programmerbar USB enhet låter som något jag borde sätta fingrarna i!
jag har försökt leta på internet lite lätt om chassi knappar osv.
Jag vet ju inte vad jag ska söka efter och då blir internet helt plötsligt väldigt stort.

Jag vill heller inte förstöra några vanliga kommandon som kan tänkas användas av tangentbord, trådlösa kontroller mm.!

Vore jätte trevligt om jag kunde få några tips, gärna billiga varianter som inte kostar mer än 400kr

/Piraten