Sidan 13 av 13 « Första 3101112 13

Verktyg Visningsval
2014-01-29, 19:21   #361

BennyZ

Medlem

BennyZs avatar

Registrerad: mar 2013

Sjukt imponerande bygge! Någon från BitFenix måste se detta och göra detta kommersiellt tillgängligt! ATX, 2x240 rad och vilken PSU som helst i ett sådant litet chassi är ett tecken på hur dåligt optimerade dagens chassin är 10 av 5!
2014-02-07, 12:10   #362

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Plats: Taipei

Registrerad: mar 2010

Hej alla läsare!
Skulle vilja be er att om ni tycker om min modd så kan ni rösta på mig i Minimalistic PC's modding-tävling!
http://www.minimalisticpc.com/contests/vote/
Sista röstningsdagen är idag och jag har glömt att be er tidigare, men om ni gillar Big Bro' Prodigy så lägg en röst. Tack så mycket!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ODalis Visa inlägg
Nu måste du ju vattenkyla grafikkortet också! Skämt åsido - helt sjukt grymt bygge du har fått till. Är galet imponerad, nästan komiskt med allt det där i lilla Prodigy.
Tack så mycket! Haha ja det är en utmaning, lite mer prylar än vad som får plats vanligtvis Får se om det blir block på grafikkortet senare men just nu behövs det inte alls för min del, nöjd med kylningen såhär

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BennyZ Visa inlägg
Sjukt imponerande bygge! Någon från BitFenix måste se detta och göra detta kommersiellt tillgängligt! ATX, 2x240 rad och vilken PSU som helst i ett sådant litet chassi är ett tecken på hur dåligt optimerade dagens chassin är 10 av 5!
Tacktack!
Haha, de tog ju steget till mATX iallafall i samma låda, kanske ATX härnäst? Den ena radiatorn blockerar ju lite på moderkortet men den bakom moderkortsplåten sitter fint! Så en 240 rad kan de nog få in! Möjligtvis en i taket också - anledningen till att jag inte får plats med en i taket är för jag har E-ATX och inte vanligt ATX.

Tack för era go'a kommentarer
Rösta på mig!
MVH
Nikkop
Nikkop är inte uppkopplad
2014-03-05, 16:19   #363

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

UPDATE 05/03 2014 - Final Pictures av Big Bro' Prodigy!

Spoiler:

Hejs svejs i lingonskogen!

Här kommer jag med den sista uppdateringen som många har väntat på! Egentligen borde det inte ha tagit såhär lång tid att få ut den då jag haft bilderna färdiga ett bra tag men när det kommer nya saker i livet varannan dag så är tiden knapp. Nu har jag dock tagit mig i kragen och updaten är här och jag hoppas ni tycker om den!

Som titeln lyder är det dags för final pictures på detta projekt, dvs bilderna på hur projektet slutade. Projektet tog mig ungefär 11 månader att slutföra, från början till slut (även om denna projektlogg tagit längre tid än så). Jag tycker om att ta god tid på mig för att säkerhetsställa att allt blir som jag vill samtidigt som jag lägger väldigt mycket kraft på att hålla igång denna projektlogg vilket tar bra med tid - men det har uppskattats!

Ni som har följt mitt projekt och denna logg vet att jag dokumenterat väl med både bilder och text till varje bild och att det har uppskattats Nu när det dock är dags för final pictures kommer jag att låta bilderna tala för sig själva! Om ni däremot har frågor så besvarar jag dem gärna.

Innan jag presenterar det färdiga projektet vill jag ännu en gång tacka mina sponsorer som gjort detta möjligt. Jag vill även tacka alla personer, och er medlemmar här på forumet, som fått mig att pusha mig själv och fortsätta jobba fast det varit en väldigt svår väg då och då. Utan varken sponsorer eller er medlemmar hade detta inte gått och detta projekt hade aldrig blivit en möjlighet. Tack, tack tusen tack!

The time has come...

Final Pictures of Big Bro' Prodigy

| 360-view |

| DreamHack Winter 2013 Exhibition |

| The outside |

| The mesh |

| The water cooling - outside. |

| The inside |

| At Night |

| Desk |

Då var detta projektet över! Jag är både otroligt lättad över det samtidigt som det är ganska sorligt. Det har varit en väldigt rolig tid, att få modifiera något så pass mycket och att få ta del av all grym hårdvara som jag fått från mina kära sponsorer, även fast det varit väldigt svårt och frustrerande emellanåt. Jag är dock otroligt glad och nöjd att jag lyckades få det som jag tänkt mig med både utseende och funktionalitet - att trycka in E-ATX med vattenkylning i ett mITX chassi.

Jag kommer framöver att ta en paus från moddning då det tar otroligt mycket av min tid och jag måste fokusera på annat och jag har insett att det är roligare när man kan använda sin fritid fullt ut och verkligen gå in i det helhjärtat. Dessutom vill jag att varje projekt jag gör ska vara unik och inget jag tvingar fram och har idétorka just nu Jag dyker dock upp med en eller annan recension då och då på olika hårdvara!

Tack ännu en gång alla ni som läst, följt, kommenterat, kritiserat, inspirerat och helt enkelt funnits här. Jag uppskattar det enormt

PS! Rösta gärna i galleriet!

Tills vidare!

MVH
En glad nikkop.

Tack igen kära läsare!
MVH
Nikkop

Senast redigerad av Nikkop 2014-03-07 klockan 01:13.
2014-03-05, 16:30   #364

BitFenix Sverige

Bitfenix

BitFenix Sveriges avatar

Plats: Sundsvall

Registrerad: mar 2012

Som man väntat på denna uppdatering! Grymt jobbat Nikola!
2014-03-05, 17:49   #365

Tandborste

Medlem

Tandborstes avatar

Plats: Widefield

Registrerad: jan 2007

Jävla snyggt! Snyggt byggt!
Main. - Corsair Obsidian 350D Mod - Custom Loop - Corsair AX860 - Asus Maximus V Gene - Intel i7 3770K - Muschkin Redline 2133mhz - EVGA GTX 780 SC ACX - Asus Xonar D2X - Samsung 830 128GB SSD - 2x Samsung 840 Evo 250GB RAID0 - Corsair F120 120Gb - 1TB lagring - Logitech G502 - SteelSeries 6Gv2 - BenQ XL2420T
Projekt 13 - Bygglogg WIP
Tandborste är inte uppkopplad
2014-03-06, 00:23   #366

Lucas G

Proffsmoddare

Lucas Gs avatar

Plats: Lomma

Registrerad: nov 2011

Hardware P0rn :3
Lucas är en glad 17 åring, på fritiden älskar han att bygga datorer, spela Volleyboll och Saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com
Min överclockningsguide
Lucas G är inte uppkopplad
2014-03-06, 20:45   #367

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BitFenix Sverige Visa inlägg
Som man väntat på denna uppdatering! Grymt jobbat Nikola!
Tack så mycket! Man kan göra skoj grejer med era produkter

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tandborste Visa inlägg
Jävla snyggt! Snyggt byggt!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av iSw3de Visa inlägg
Hardware P0rn :3
Tacktack! Kul det uppskattas.
2014-03-08, 11:55   #368

kladdigkaka

Medlem

kladdigkakas avatar

Registrerad: jul 2011

Dra åt hel... Sjukt snyggt bygge Nikkop!
2014-03-12, 12:50   #369

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kladdigkaka Visa inlägg
Dra åt hel... Sjukt snyggt bygge Nikkop!
Tack så mycket! Kul det uppskattas.
2014-03-26, 00:58   #370

omnia

Medlem

omnias avatar

Plats: Vancouver, Canada

Registrerad: aug 2006

Fantastiskt bra jobbat.

Tror du att ett eller tva vattenkylda grafikkort hade fatt plats i chassit? Tanker pa anslutningarna till gpu blocket som da antagligen crashar in i fonstret? Om du forstar mitt tankesatt.

Och antar att ett cf / sli losning blir klurigt eftersom radiatorn i fronten sitter dar dan gor.

Riktigt bra bygge, har varit valdigt kul att folja!
2014-04-04, 00:12   #371

Nikkop

Medlem

Nikkops avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av omnia Visa inlägg
Fantastiskt bra jobbat.

Tror du att ett eller tva vattenkylda grafikkort hade fatt plats i chassit? Tanker pa anslutningarna till gpu blocket som da antagligen crashar in i fonstret? Om du forstar mitt tankesatt.

Och antar att ett cf / sli losning blir klurigt eftersom radiatorn i fronten sitter dar dan gor.

Riktigt bra bygge, har varit valdigt kul att folja!
Hej! Ursäktar för sent svar.

Tack så mycket

Förstår precis vad du menar och jag har tänkt detsamma angående GPU-block. Dock finns det olika former av block och vissa av dem hade nog fungerat, tror man hade fått välja med omsorg eftersom alla inte hade passat

CF/SLI hade inte varit några problem, hade inte slått i radiatorn i fronten, så om det någon gång behövs så finns möjligheten!

MVH
Nikkop
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb