Permalänk
Medlem

Bitfenix Ronin - Child of Ronin

Ett av Bitfenix senaste tillskott är chassit Ronin.
Jag har fått möjligheten att sätta tänderna (och diverse andra verktyg) i detta för att sätta min prägel på det.

Mina barn, tvillingar som nyss fyllt 5 ska få sig en egen dator att använda. (inte för internet)
Blir en del spel, underhållning och lek & lär och såklart ska jag kasta in deras barnfilmer från DVD på datorn så de kan styra med en MCE fjärr.
En ratt har också inköpts så de kan spela simulatorer lite bättre

Stort tack till Inet som gör detta möjligt!

Här har vi utgångsläget - Bitfenix Ronin

Planerad hårdvara
Med tanke på att det är barnens PC så blir det inte det värsta som finns, har redan hårdvara så den räcker gött

AMD 3870k, Gigabyte GA-A75M-UD2H moderkort, 16gb Corsair Vengeance och ett ATI Radeon 6570 passivt grafikkort.
Kylningen står en Corsair H60 för. Hårddisk blir en 120gb Intel 320 och en 2,5" 540gb för lagring.

Vad ska då göras med chassit?
Jag satt och kikade runt lite på vad som görs med chassin idag, men kände inte för att göra något som redan gjorts i större utsträckning. Jag siktar på något som sällan gjorts, eller ens gjort alls.
Istället började jag kika på arkitektur och design från de stora mästarna och har hämtat inspiration och designtänk från annat än datorvärlden.

Ronin är på gång i posten och landar inom kort!
Släng gärna tips i tråden om Du har en idé för Ronin

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Hej!
Inga idéer för chassit men tänkte säga att som speldator så räcker nog 3870k ensamt för grafiken! Jag kör BF3 på low (samt medium på vissa) utan problem!
Eller vet ej om jag tolkar rätt, du kanske menar att du redan äger ett6570 som inte används och därav ska användas

Lycka till med projektet!

Permalänk

Grymt att se dig lägga upp det redan HP!

Lycka till!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Intressant chassi, synd att det inte "finns" i sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Hej!
Inga idéer för chassit men tänkte säga att som speldator så räcker nog 3870k ensamt för grafiken! Jag kör BF3 på low (samt medium på vissa) utan problem!
Eller vet ej om jag tolkar rätt, du kanske menar att du redan äger ett6570 som inte används och därav ska användas

Lycka till med projektet!

Precis, har redan prylarna. Min tidigare workstation som barnen ska få ärva.
Jag spelade Eurotruck sim2, Farmsim och liknande enklare spel utan problem på den hårdvaran och femåringar har inte så mycket uppfattning om FPS och ev. nedsatt grafiik

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

It has arrived!

En look på utsidan ger en hint om formerna efter tidigare storsäljaren Shinobi.

Framifrån

Insidan av fronten och toppen har liknande typ av fastsättning av nätbitarna som Shinobi hade.
Enkelt att ta lös för att lackera om!

Hållarna till hårddiskarna har förändrats lite, de tidigare från bl.a. Prodigy var man tvungen att böja isär.
Här är man tydlig att det inte ska göras, dras lätt isär för att sätta i hårddisken på plats.

Såhär långt kommer man med skruvmejsel

Såhär långt valde jag att gå med borrmaskin (sorry bitfenix )

To be continued!

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!