Permalänk
Proffsmoddare

Bygglogg | Square 6.9

En ny workstation ska byggas för att ersätta IP66. Nu blir det smått!

Chassit jag ska bygga mäter 17x17x24 cm vilket ger endast 6,9 liter innervolym. Målet är att bygga ett exklusivt och extremt litet chassi som rymmer kvalitativa komponenter.

Specs:

[ ] - Planerade
[/] - På G
[x] - Hemma

[x] Asus Maximus VI Impact
[x] Intel I7 4770k
[x] 2x4gb Corsair Vengeance LP 1600 MHz
[x] Antec Kühler H2O 620
[x] Corsair Force GT 180GB
[x] Silverstone ST45SF-G
[x] Asus GTX 760 DC2OC
[x] 2x Noctua NF-R8
[x] 1x Noctua NF-F12 PWM
[x] PCI Express X16 Flexibel Riser
[x] "Moderkortsplåt"
[x] "Frontplåt"
[x] Ramar

Jag har gjort en modell i AutoCAD 3D för att kunna planera utformning och komponentval för att säkerställa att allt kommer fungera.

Ni kan få se några tidiga bilder på modellen. Den är för tillfället under arbete och jag laborerar med komponenternas placering. Framsidan och exteriören har jag fortfarande lite olika idéer på.

Vad det gäller chassits exteriör så kommer jag använda mig av konstläder, aluminium, rostfritt stål och glas/plexi.

Bilder på modell, 2013-11-10

Dold text

Uppdateringarna kommer ske löpande i loggen och länkas till här via första inlägget.

2013-11-10, Hårdvara

2013-11-14, Materialval och plåtar

2013-11-19, Vattenskurna plåtar

2013-11-25, Ny låda!

2013-11-30, Tillverkning av ramar 1/2

2013-12-01, Tillverkning av ramar 2/2

2013-12-18, Win 8.1 eller Win 7

2014-01-15, ASUS GTX760

2014-02-06, Slutmontering pågår!

2014-02-15, Färdig!

2015-08-06, Silverstone SX600-G

Mvh
Tim Pettersson

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Just nu pågår uppackning av komponenter (alltid lika kul! ) Men har inte kunnat bestämma mig om det blir 4670k eller 4770k så har därför avvaktat med CPUn.

Väntar även på beslut från Joseph Ocbina och Corsair ifall de vill vara med och stödja bygget. Så håll tummarna med mig!

Jag har tänkt fota lite under dagen för att visa var jag står just nu, hold on.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Skrivet av timez:

En ny workstation ska byggas för att ersätta IP66. Nu blir det smått!

Chassit jag ska bygga mäter 17x17x24 cm vilket ger endast 6,9 liter innervolym. Målet är att bygga ett exklusivt och extremt litet chassi som rymmer kvalitativa komponenter.

Specs:

[ ] - Planerade
[/] - På G
[x] - Hemma

[x] Asus Maximus VI Impact
[ ] Intel I5 4670k / I7 4770k
[ ] Corsair Dominator Platinum 8/16GB 1600/1866MHz
[x] Antec Kühler H2O 620
[ ] Corsair SSD Force GS 180/240/360GB
[x] Silverstone ST45SF-G
[ ] Asus GeForce GTX 760 2GB (Kommer inleda byggandet med Gainward GTX 460)
[x] 2x Noctua NF-R8
[x] 1x Noctua NF-F12 PWM

Jag har gjort en modell i AutoCAD 3D för att kunna planera utformning och komponentval för att säkerställa att allt kommer fungera.

Ni kan få se några tidiga bilder på modellen. Den är för tillfället under arbete och jag laborerar med komponenternas placering. Framsidan och exteriören har jag fortfarande lite olika idéer på. Vad det gäller själva stommen har jag den faktiskt redan klar.

Vad det gäller chassits exteriör så kommer jag använda mig av konstläder, aluminium, rostfritt stål och glas/plexi.

Bilder på modell, 2013-11-10

Uppdateringarna kommer ske löpande i loggen och länkas till här via första inlägget.

Mvh
Tim Pettersson

Skrivet av timez:

Just nu pågår uppackning av komponenter (alltid lika kul! ) Men har inte kunnat bestämma mig om det blir 4670k eller 4770k så har därför avvaktat med CPUn.

Väntar även på beslut från Joseph Ocbina och Corsair ifall de vill vara med och stödja bygget. Så håll tummarna med mig!

Jag har tänkt fota lite under dagen för att visa var jag står just nu, hold on.

Jag följer, tyckte din IP66 var väldigt kul att titta på i galleriet.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Proffsmoddare

Den vita lådan är alltså början!

Kommer nog bli lite svettigt att få in allt. Men det ska gå och förväntar mig även en fullt fungerande kylning.

Måste ta och beställa en CPU men har beslutsångest :/

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av timez:

http://i.imgur.com/SFjycSp.jpg

Den vita lådan är alltså början!

Kommer nog bli lite svettigt att få in allt. Men det ska gå och förväntar mig även en fullt fungerande kylning.

Måste ta och beställa en CPU men har beslutsångest :/

Denna bild gjorde mig riktigt intresserad. Älskar riktigt små byggen och formen på lådan du ska använda ser riktigt intressant ut med, kör du lika stilrent som förra bygget kommer det bli awesome!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Prenumeration lagd! Detta ska bli superintressant att se hur du klämmer in allt i den lilla lådan. Vad är det för en liten låda föresten? Har den varit till något annat tidigare?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

http://i.imgur.com/SFjycSp.jpg

Den vita lådan är alltså början!

Kommer nog bli lite svettigt att få in allt. Men det ska gå och förväntar mig även en fullt fungerande kylning.

Måste ta och beställa en CPU men har beslutsångest :/

Äh, kör på en i7:a...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Denna bild gjorde mig riktigt intresserad. Älskar riktigt små byggen och formen på lådan du ska använda ser riktigt intressant ut med, kör du lika stilrent som förra bygget kommer det bli awesome!

Jag ska försöka! Detta bygge blir dock inte precis lika avskalat som de tidigare. Men det tar nästa planerade projekt och följer upp

Skrivet av euf0ria:

Prenumeration lagd! Detta ska bli superintressant att se hur du klämmer in allt i den lilla lådan. Vad är det för en liten låda föresten? Har den varit till något annat tidigare?

Det kommer inte bli nån lätt match inte! Men har räknat på det som vi konstruktörer säger.. hehe.

Skrivet av Patrik Stjärna:

Äh, kör på en i7:a...

Jag var på väg! Men fick bilen krockad på parkeringen i helgen av någon som försökt drifta.
Så avvaktar lite till med CPU tills jag ser hur mycket jag får pynta för reparation :@

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Funderar på lite materialval. Hämtat prover på lite konstläder och kork(!)

Har även ritat klart front- och moderkortsplåt för att beställa av en kontakt som pysslar med vattenskärning. Riktigt spännande

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Konstläder vore ju awesome om du kan kombinera i rätt färger

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Proffsmoddare

Vattenskurna Plåtar

Sedär, trillade in lite grejer igår!

Provade snabbt att plocka ihop lite grejer och kontrollera så att det kommer fungera. Stötte dock genast på patrull..
Dum som jag varit så har jag antagit att I/O-plåten är centrerad bak på ett ITX-kort, vilket den inte är, bara nästan.
Givetvis är plåten förskjuten lite i förhållande till moderkortets mitt för att göra plats för ett kort i PCI-E platsen. Vad detta i praktiken innebär är att moderkortets ena kant kommer ta i lådan (cassit) ifall I/O-plåten är centrerad. Här får man för millimeterprecision

Håller för närvarande på och klurar på hur jag ska lösa detta utan att behöva låta tillverka en ny "moderkortsplåt". Jag vill dessutom ha allt centrerat bakåt.
Eventuellt kan det gå att modifiera lådan en smula så moderkortet går fritt. Det handlar nämligen bara om millimetrar. Återkommer när jag har en plan!

Vad jag mer upptäckte var att risern till grafikkortet inte är tillräckligt lång för att jag ska kunna montera grafikkortet med kylaren nedåt. Självklart kan jag vända på kortet men med kylaren uppåt kommer det få andningsnöd. Så länge chassits ovansida inte har ventilation.. Hmm.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har valt att ge upp min färdigbyggda låda för att istället bygga en egen i princip likadan. I och med detta så får jag följande fördelar:

- Anpassningsbara mått. Jag ska dock behålla dimensionerna så som de var från början.
- Extremt underlättad montering av komponenter.
- Modifikation av topp och botten blir enklare då jag kan ha sidorna lösa då jag arbetar med dom.

Nackdelar:

- Jag behöver tillverka två ramar för att kunna fästa mina två plåtar i front och baksida.
- Tid och pengar. Mer material och tid för montering.

Lådan byggs med 21x21 kvartsstav och 15x15 planhyvlad furu som limmas ihop och bildar hörnen. Till sidorna används 3 mm transparent makrolon. Starkt och lättarbetat. Klipper det med handplåtsax och har inhandlat en bänkslipmaskin för att få till fina kanter.

Har provmonterat lite komponenter för att se hur jäkligt det blir att få plats, och ja.. haha.
Men det kommer gå! Frågan är dock om jag behöver LP-minnen.

Först på att-göra-listan står nu tillverkning av två ramar för infästning av plåtarna. Därefter ska botten masseras och förberedas för infästning av radiator och ventilation för PSU.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Ägnade en stund av torsdagskvällen till att börja tillverka två ramar. Gör även dom i 3 mm makrolon precis som sidorna.

Istället för att använda en dryg sticksåg så körde jag med hand-punch. Tidigare har jag bara använt en manuell och hyfsat otymplig sådan men denna gången blev det en batteridriven. Sjukt smidigt verktyg!

Nu ska jag käka lunch och sedan slipa till ramarnas yttre kant. Monterade precis ihop min nya bänkslipmaskin

Just ja! Det beställdes en Intel i7 4770k igår ^^

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Berätta gärna mer om verktyget du använde!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

ja jag blev också nyfiken på de där verktyget...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av euf0ria:

Berätta gärna mer om verktyget du använde!

Skrivet av Belzzz:

ja jag blev också nyfiken på de där verktyget...

Det är en hydraulisk punch som används för att stansa hål i olika material.
Den jag lånade används framför allt till att göra hål för genomföringar i apparatlådor.

Liknande den på bilden. Riktigt smidigt verktyg, speciellt vid arbete i metall.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Det är en hydraulisk punch som används för att stansa hål i olika material.
Den jag lånade används framför allt till att göra hål för genomföringar i apparatlådor.

Liknande den på bilden. Riktigt smidigt verktyg, speciellt vid arbete i metall.

http://i.imgur.com/tqWcS91.jpg

Gief me updattes!;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Curemylife:

Gief me updattes!;)

Jag har byggt på hela helgen men "Sven" sabbade mitt internet i fredags förmiddag!
Kan ju hoppas att det är fixat ikväll när man kommer hem.. Verkade vara dåligt med folk som hade jour i helgen.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Putsade till kanterna på ramarna så de blir lite lättare att arbeta med. Men sparade någon millimeter dels för säkerhetsskull och dels för en eventuell beklädnad av lådan. Slipmaskinen var ett underbart köp och med grovt papper käkade det på rätt bra i makrolonet. Ska köpa lite finare papper till sista slipningen.

Har kapat och slipat hörnbitarna till rätt längder samt fixat till ett antal bitar 15x15 som ska få agera mellanbitar. Stommen monteras sedan ihop med små 90°-vinklar och skruv. Detta för att jag garanterat kommer behöva plocka isär/ihop allt några gånger!

(Nån som behöver en sprillans ny framskärm till Yamaha YZ450F -05? )

Provmonterat stommen med ram och frontplåt. Chassits sidor har slipats till för att passa stommen.
Nu kan jag måtta ut var radiatorn ska vara placerad och därefter kan botten masseras för luftutsläpp.

Nu ska komponenter klämmas in för att se var det blir trångt!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Hedersmedlem

Najs!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av CCWarlock:

Tack!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Efter ett kurs med jobbet, sjukdom och ett besök i London är jag nu på gång igen några dagar innan jul!

Jag har provkört komponenterna en vända där några delvis varit monterade. Det fungerade fint så försökte mig på en första "slutgiltig" montering av alla komponenter inuti chassit för att återigen köra en provomgång. Nu passade jag även på att lägga in Win 8.1 som jag tänkt att byta till. Jag har inte haft några som helst behov av att byta från Win 7 utan det var mer tänkt att ta steget nu i och med detta bygge.

One step forward and two steps back. Ångrade mig ganska snabbt efter en stunds grötande. Får nog bli Win 7 i fortsättningen också.

Körde i alla fall lite stresstester med OCCT för att se så inga temperaturer sprang iväg helt åt skogen. Verkar lira okej med ett hyfsat varmt grafikkort och helt stängd topp på chassit. PSUn väsnades dock en hel del men det var ganska befogat då botten inte är klar och fläkten i agget bara hade en liten springa att suga in frisk luft genom.

Varje steg i bygget kontrolleras noggrant!

Idag ska jag hämta ett Asus GTX 760 som legat hos posten sen innan helgen, mums
Nästa steg blir att eventuellt korta chassit på längden. Har ännu inte gjort detta då mitt GTX 275 preciiiiis får plats så som det är nu. Därefter ska chassit få ett fint yttre..

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Woho!

Kortet motsvarar förväntningarna på kvalitetsintryck och ljudnivå. Asus GPU-Tweak fungerar finfint med överklockningsprofiler och övervakning. Nu när jag väl fått allt att lira..

Har brottats ett bra tag nu med svartnande skärm, grafikdrivrutin som slutar svara, bluescreen eller att datorn inte startar. Många timmar har gått åt och lika många svordomar när jag googlat, bytt grafikkort, installerat drivrutiner till vansinne och windows ett antal gånger.

Problemet är nu löst och berodde på att den riser jag använder inte stödjer PCIe 3.0. Felsökning och lösning

Jag har monterat ihop allt och kört lite stresstest på grafikkortet för att se hur värmeutvecklingen blir i chassit och om kylningen fungerar som jag tänkt mig. CPUn har inte lika stor betydelse då jag ventilerar ut största delen av dess värme direkt via radiatorn. Temperaturerna håller sig i schack och likaså ljudnivån trots hög fläkthastighet. Noctuas fläktar är underbara! Asus har även lyckats ypperligt med med sin kylare till 760it. Den är tyst och kyler ordentligt!

Väsnas mest gör faktiskt PSUn vid belastning. Det sitter en low-profile 80 mm fläkt i agget och vid lite högre varvtal låter den en hel del. Vid idle är den tyst. Jag har lite plats i chassit under nätagget och vill jag så skulle jag kunna plocka isär agget och montera en annan 80-120 mm fläkt för att både kyla bättre och väsnas mindre. Men då tappar jag garanti så får hoppa det för tillfället.

Nu börjar det bli dags för utsidan, får se vad jag kan hitta på!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Intressant bygge, inte helt olik design mot den jag använder. Kommer klart följas.
Vad är det för material du använder, makrolom. Får man fråga var man kan få tag på det?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hag.com:

Intressant bygge, inte helt olik design mot den jag använder. Kommer klart följas.
Vad är det för material du använder, makrolom. Får man fråga var man kan få tag på det?

Tack! Menar du ditt trächassi? I så fall är det ju bara runda hörn som är likt Spanade in det och såg trevligt ut!

Makrolon är en polykarbonat som skiljer sig från plexiglas genom att det går att böja. Tror man kan hitta det hos diverse glasmästare eller skylt-firmor. Jag har fått mitt sponsrat från ett företag som använder det till petskydd för strömförande utrustning. Varifrån det köps in vet jag inte men kan säkert kolla upp!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Härligt jobbat. Det är bra tajt när man måste ta beslutet att ha en SSD monterat på utsidan hehe.
Eller är det kanske av rent ingenjörskonst/estetiska skäl du satte den där?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av euf0ria:

Härligt jobbat. Det är bra tajt när man måste ta beslutet att ha en SSD monterat på utsidan hehe.
Eller är det kanske av rent ingenjörskonst/estetiska skäl du satte den där?

Tack!

Från början hade jag tänkt att ha en framsida som skulle täcka både fläktar och SSD, men tror jag har ändrat mig
Just nu finns det faktiskt plats att klämma in en 2,5" på andra sidan av frontplåten bakom den främre SSDn. Det för att jag valt att inte korta chassit på längden innan jag fick dit ett grafikkort. Nu är 760it bara 215 mm långt så jag har faktiskt nån centimeter att ta bort om jag vill, men kanske får bli dessa mått ändå.

Jag kan även avslöja inför nästa update att Corsair sponsrat mig med en SSD som ska få pryda framsidan! Eftersom jag tänkt att ha chassit täckt är det den enda synliga komponenten. Har dock funderat fram och tillbaka om att ha toppen genomskinlig och visa upp hela grafikkortet. Planen var däremot att detta bygge ska bli rent och stilfullt utan fönster och dioder ^^

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Sedär, det trillade in en liten kartong. Hade inte blivit upplyst att något skickats till mig så blev en fin liten överraskning!

Vad var det då i?! Jo det står ju i mitt föregående inlägg men..

Dold text

Ett stort tack till Corsair som givmilt erbjudit mig denna SSD! 180GB räcker gott till OS samt diverse program och spel. Den röda färgen kommer bryta av läckert mot resten av färgerna/materialen. Återstår dock att se ifall jag ska byta labeln till något lite mer stilrent.

Med sista pusselbiten hemma kan jag nu slutföra bygget. Började med att färdigställa chassits botten där jag har ett 120 mm radiatorgaller för vattenkylningen och ett 80 mm galler för luftintag till nätaggregatet. Sidorna blir orörda och toppen likaså.

Ingen annan 80 mm fläkt jag provat har varit i närheten av Noctuas vad det gäller luftflöde/ljudnivå. Dessa går att köra riktigt långsamt vid idle och hårdare vid behov. Färgtemat är även passande för detta bygge. Tight? Typ en millimeter mellan fläktarna och ytterligare en på var sida ut mot chassit. Lagom

Grafikkortet är som synes placerat i toppen vilket ger möjlighet till direkt tillgång till rumsluft ifall jag skulle vilja. Dessutom sitter det väldigt lägligt för att kunna visas upp.. Men, makrolonskivan i toppen får vara solid till en början. De dubbla 80 mm fläktarna i fronten skickar luften bakåt via den släta skivan i toppen och matar på så sätt grafikkortet med sval luft. Makrolonet har extremt bra genomskinlighet och det syns knappt att det finns där. Tyvärr är det ganska repkänsligt.

Nu börjar det likna något! Alla komponenter monterade och sidorna av makrolon på plats. Nu återstår främre och bakre ram samt beklädnad.

Snett bakifrån. Usch vad fult det är med riser. Tur den inte ska synas. Små diskreta fötter av mässing är även monterade. Dessa är 13 mm höga vilket ett lagom utrymme för lufttransport under chassit.

Närmar mig slutspurten!
Förhoppningsvis ska jag bli klar i helgen men ska dra och köpa mig en V8 så kanske inte blir så mycket tid över..

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Härligt att se hur det börjar närma sig, och som jag alltid brukar säga gör sig motorer alltid bäst i veckorna!

Sugen på slut resultatet nu, kanske anammar några av dina idéer också^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Proffsmoddare

Nu är jag färdig!

Hänvisar till mitt galleri för de slutliga bilderna på bygget.

Square 6.9

Edit: Första rösten på galleriet! En 1:a Börjar bra.

Skrivet från Square 6.9

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay