Cosmos 2-Sauron LOTR Edition Case Mod (FÄRDIGT)

Permalänk

Cosmos 2-Sauron LOTR Edition Case Mod (FÄRDIGT)

[B]Välkommen!

Roligt att se att du har kikat in på mitt nya projekt som ska göras. Jag heter Nils-Julius men kalla mig Nils, Jag är 14 år gammal och mitt största intresse är modifikationer av datorer.

Jag tycker att lite inspirerande musik för detta bygge skulle vara skönt att lyssna på.(Du behöver inte om du inte förstås vill.)[/B]

Voila!

http://www.youtube.com/watch?v=QAdtHu5dPiI

Jag gissar på att de flesta här inne vet vem Sauron från Sagan Om Ringen är?

Du vet inte? Det är lugnt…

Sauron är en utav de mäktigaste karaktärerna i Sagan Om Ringen, Han var en gång härskaren över ringen, Han var den mäktigaste! Han styrde över ”Middle Earth”, Men när Isildur (Människornas dåvarande kung) Tog Elendil's(Isildurs fader) svärd och skor av honom handen så fick Isildur tag i ringen och det fortsätter…. Om du verkligen vill veta hur allting fortsätter så rekommenderar jag att se trilogin, dom är fantastiska, annars kan du googla runt lite och spara en hel del tid.
Som ni kanske förstår så ska detta bygge alltså ha temat Sauron/Sagan Om Ringen.

Nu behöver vi musiken!

Sauron ska ta tillbaks sin ring och han ska inte det tillbaka den med något litet chassi, Jag pratar om Cosmos 2 by Cooler Master. Han ska bli vattenkyld av den välkände Artur från Coolingstuff. För att kunna utöka sina krafter till det maximala så behövs det riktiga grejer! Sauron ska även bli skräddarsydd av DMFineArts!.

To do list.
Göra projekt loggen. [Check]
• Cooler Master produkt foton. [Check]

• Coolingstuff produkt foton [Check]
• Dmfinearts produkt foton. [snart]
• Ta ut onödiga delar.[Check]
• Modda dit två stycken 240 radiatorer och en 360 radiator. [Check]

• Göra en sidopanel så man ser in i chassit. [Check]
• ModWithMe produkt foton. [snart]
• Gör så att Saurons hand kan hålla i resorvaren.[snart]
• Airbrush time av DMfineARTS.[snart]
• Sleeva varenda kabel. [snart]
• Sök efter problem. [snart]
• Installera varje komponent. [snart]
• Fixa det allra sista. [snart]
• Optimera datorn så långt som det bara går!
• Färdigt [Lång tid kvar]

2011 så kom mitt riktiga datorintresse och det växte tills jag äntligen 2013 fick chansen att göra mitt allra första projekt, nu är jag inne på mitt fjärde och denna gång så ska jag slå till på något stort. Något exklusivt Jag har faktiskt alltid varit fascinerad av andras förbryllande snygga datorer, vattenkylningen, kvalitén, hårdvaran, designen, hur allting är så genialiskt genomtänkt, och hur allting blir så otroligt vackert! Det är mitt mål, att lyckas med detta!

Målet är kvalitén den ska utstråla att folk ser att det har lagts ner massor med energi för att skapa den minsta detaljen till den allra största. Att jag gör mitt absolut bästa i varje situation. Misslyckas finns inte i mina ögon!

Sponsors

Coolingstuff

Supportar detta projekt med 100% vattenkylnings delar. Tack!
Coolingstuff väljer att supporta mig med dessa produkter.
En XSPC 360mm radiator.
Två XSPC 240mm radiator.
En XSPC Photon 270 reservoir.
En XSPC RayStorm CPU Intel.
En EK-D5 Vario Motor.
En EK-D5 X-TOP CSQ Plexi.
Två Phobya Touch 6 single bay.
EK-PSC Fittings.
Watercooling tubing
EK-Ekoolant Blood RED 1L
Gpu block, är dock ej valda.

Cooler Master

supportar detta projekt med 100%! Tack så hemskt mycket!

Cooler Master supportar mig med dessa delar.
En Cosmos 2.
En CM V1000 PSU.
Tio CM JetFlo 120mm fans.

DmFinearts

Supportar detta projekt med airbrush. Tack!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
När en uppgift på att göra listan är tjockare, menas det med att det är klart!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 1-

Dold text

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag uppskattar all konstruktiv feedback som ni ger mig!

Tack för nu!

Med Vänlig Hälsning,
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

[B]Välkommen!

http://img833.imageshack.us/img833/5061/zdry.jpg

Roligt att se att du har kikat in på mitt nya projekt som ska göras. Jag heter Nils-Julius men kalla mig Nils, Jag är 14 år gammal och mitt största intresse är modifikationer av datorer.

Jag tycker att lite inspirerande musik för detta bygge skulle vara skönt att lyssna på.(Du behöver inte om du inte förstås vill.)[/B]

Voila!

http://www.youtube.com/watch?v=QAdtHu5dPiI

Jag gissar på att de flesta här inne vet vem Sauron från Sagan Om Ringen är?

Du vet inte? Det är lugnt…

Sauron är en utav de mäktigaste karaktärerna i Sagan Om Ringen, Han var en gång härskaren över ringen, Han var den mäktigaste! Han styrde över ”Middle Earth”, Men när Isildur (Människornas dåvarande kung) Tog Saurons svärd och skor av honom handen så fick Isildur tag i ringen och det fortsätter…. Om du verkligen vill veta hur allting fortsätter så rekommenderar jag att se trilogin, dom är fantastiska, annars kan du googla runt lite och spara en hel del tid.
Som ni kanske förstår så ska detta bygge alltså ha temat Sauron/Sagan Om Ringen.

Nu behöver vi musiken!

Sauron ska ta tillbaks sin ring och han ska inte det tillbaka den med något litet chassi, Jag pratar om Cosmos 2 by Cooler Master. Han ska bli vattenkyld av den välkände Artur från Coolingstuff. För att kunna utöka sina krafter till det maximala så behövs det riktiga grejer! Sauron ska även bli skräddarsydd av DMFineArts! Och vi får inte glömma den special designade radiator grillen av ModWithMe.

To do list.
Göra projekt loggen. [Check]
• Cooler Master produkt foton. [Check]

• Coolingstuff produkt foton [påväg]
• Dmfinearts produkt foton. [snart]
• Ta ut onödiga delar.[Check]
• Modda dit två stycken 240 radiatorer och en 360 radiator. [snart]
• Göra en sidopanel så man ser in i chassit. [snart]
• ModWithMe produkt foton. [snart]
• Gör så att Saurons hand kan hålla i resorvaren.[snart]
• Airbrush time av DMfineARTS.[snart]
• Sleeva varenda kabel. [snart]
• Sök efter problem. [snart]
• Installera varje komponent. [snart]
• Fixa det allra sista. [snart]
• Optimera datorn så långt som det bara går!
• Färdigt [Lång tid kvar]

Sponsors

Coolingstuff

http://selectivereviews.com/wp-content/uploads/2013/04/coolin...

Supportar detta projekt med 100% vattenkylnings delar. Tack!
Coolingstuff väljer att supporta mig med dessa produkter.
En XSPC 360mm radiator.
Två XSPC 240mm radiator.
En XSPC Photon 270 reservoir.
En XSPC RayStorm CPU Intel.
En EK-D5 Vario Motor.
En EK-D5 X-TOP CSQ Plexi.
Två Phobya Touch 6 single bay.
EK-PSC Fittings.
Watercooling tubing
EK-Ekoolant Blood RED 1L
Gpu block, är dock ej valda.

Cooler Master

http://img13.imageshack.us/img13/8296/kwf6.jpg

supportar detta projekt med 100%! Tack så hemskt mycket!

Cooler Master supportar mig med dessa delar.
En Cosmos 2.
En CM V1000 PSU.
Tio CM JetFlo 120mm fans.

DmFinearts

http://www.dmfinearts.com/images/dmfa_logo.png

Supportar detta projekt med airbrush. Tack!

ModWithMe

http://modwithme.com/zandbak/templates/modwithmetemplate/img/...

Supportar detta projekt med special designade fläktgaller.

IceModz

http://www.icemodz.com/uploads/1/4/4/1/14419812/1382788290.pn...

Supportar detta projekt med sleeving, och kabeldragning.

Tack så hemskt mycket!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
När en uppgift på att göra listan är tjockare, menas det med att det är klart!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 1-

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag uppskattar all konstruktiv feedback som ni ger mig!

Tack för nu!

Med Vänlig Hälsning,
NJB Mods

Ser väl bra ut, bara tänk på att ta din tid med detta projekt. Ingen vill nog påminnas om ditt förra projekt.

Chokera alla nu med dina moddnings färdigheter, skall följas!

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Skrivet av Tuffingpågatan:

Ser väl bra ut, bara tänk på att ta din tid med detta projekt. Ingen vill nog påminnas om det förra projekt.

Chokera alla nu med detta dina moddnings färdigheter, skall följas!

Tack!

Det ska jag verkligen göra!

Update är påväg!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Spännande! Har dock två frågor:

Vad är meningen med projektet? En kortare beskrivning av varför du gör detta projekt och vilka mål det ska uppfylla hade varit trevligt!
Vad hände med ditt projekt "Secret"? Ska du avbryta det eller jobba med båda samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Spännande! Har dock två frågor:

Vad är meningen med projektet? En kortare beskrivning av varför du gör detta projekt och vilka mål det ska uppfylla hade varit trevligt!
Vad hände med ditt projekt "Secret"? Ska du avbryta det eller jobba med båda samtidigt?

Secret står väl i bakgrunden på en av bilderna, resultatet av den kommer väl förbli en "hemlighet"

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av iSw3de:

Secret står väl i bakgrunden på en av bilderna, resultatet av den kommer väl förbli en "hemlighet"

Nädå den har han gjort färdigt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Spännande! Har dock två frågor:

Vad är meningen med projektet? En kortare beskrivning av varför du gör detta projekt och vilka mål det ska uppfylla hade varit trevligt!
Vad hände med ditt projekt "Secret"? Ska du avbryta det eller jobba med båda samtidigt?

Tack!

Fråga ett:

Jag skriver en kort liten beskrivning, på första posten igen, checka den om cirka 5 min

Fråga två:

Secret är klart och detta är mitt nya projekt som jag vet kommer bli mycket bättre och inga misslyckanden, Som alla säger "För att lyckas behöver man misslyckas"

Här har du resultatet, http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1234968-se...

Skrivet av iSw3de:

Secret står väl i bakgrunden på en av bilderna, resultatet av den kommer väl förbli en "hemlighet"

Jajamän, Resultatet är klart och om du vill se resultatet är det bara att kika in här!

Skrivet av C4B12:

Nädå den har han gjort färdigt.

Självklart, Det är HP som kan sådant med flera projekt samtidigt och framförallt att han lyckas med det

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Grymt driv i dig måste jag säga. Är detta 3:e burken på typ ett år? Att "bara" vara 14 och ha detta som hobby(och kunna genomföra det) måste vara en dröm för många. Vanligtvis har man det ju inte allt för gott ställt som 14åring
Hur du bär dig åt för att få spons på dessa grejjer har jag ingen aning om men imponerande samt lite "inspiriation" för andra i din ålder att det går faktiskt!

Nåja, till projektet då. Lägg ner massor av tid! Om du nu lyckats fått tag på en som skall motivlackera åt dig se då till att du gör insidan lika fin! Ska du göra ingrepp i chassit så se då till att du har rätt verktyg för ingreppet. Är du osäker på något fråga först, finns alltid någon som vet.

I övrigt är det ett bra tema, Sauron är ju dock en tönt. Morgoth>Sauron

Permalänk
Medlem

Har läst dina andra trådar och dem har inte imponerat mig, men detta min vän!
Riktigt trevligt att så unga som 14 år får sponsors och gör projekt som har möjligheter att lyckas, har en fråga.
Vad har du för resterande komponenter? (Du kanske skrev detta, då får du ursäkta mig att jag läste igenom detta lite väl fort).

Lycka till med projektet!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Bra upplägg och som andra har sagt så ta god tid på dig så att det blir ordentligt! "Kvalité framför kvantitet
Sedan så måste jag säga att du har en ganska creepy tapet.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Denna gången får jag säga att jag är imponerad, innan du ens har börjat.

Att dra ihop sponsring på +10K är inte dåligt.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Barra85:

Grymt driv i dig måste jag säga. Är detta 3:e burken på typ ett år? Att "bara" vara 14 och ha detta som hobby(och kunna genomföra det) måste vara en dröm för många. Vanligtvis har man det ju inte allt för gott ställt som 14åring
Hur du bär dig åt för att få spons på dessa grejjer har jag ingen aning om men imponerande samt lite "inspiriation" för andra i din ålder att det går faktiskt!

Nåja, till projektet då. Lägg ner massor av tid! Om du nu lyckats fått tag på en som skall motivlackera åt dig se då till att du gör insidan lika fin! Ska du göra ingrepp i chassit så se då till att du har rätt verktyg för ingreppet. Är du osäker på något fråga först, finns alltid någon som vet.

I övrigt är det ett bra tema, Sauron är ju dock en tönt. Morgoth>Sauron

Hej!

Tack så hemskt mycket, detta är dett 4:e projektet som börjar i år. Grymt snällt av dig att ge mig positiv feedback, kan verkligen få en att må bra!

Tid ska det verkligen läggas ner på varenda liten detalj., denna gång så ska det motivlackeras på insidan och utsidan, Dvs att det MÅSTE vara kvalité inuti chassit. Mitt mål är att verkligen få kvalité på hela bygget. Skönt att höra att ni alltid hjälper en

Skrivet av wipen96:

Har läst dina andra trådar och dem har inte imponerat mig, men detta min vän!
Riktigt trevligt att så unga som 14 år får sponsors och gör projekt som har möjligheter att lyckas, har en fråga.
Vad har du för resterande komponenter? (Du kanske skrev detta, då får du ursäkta mig att jag läste igenom detta lite väl fort).

Lycka till med projektet!

Återigen, tack så hemskt mycket!

Komponenter är inte valda ännu, men riktar mig mot X79 chipseten

Skrivet av elklazor:

Bra upplägg och som andra har sagt så ta god tid på dig så att det blir ordentligt! "Kvalité framför kvantitet
Sedan så måste jag säga att du har en ganska creepy tapet.

Tackar!

Precis så ska det vara!

Angående tapeten, så kan jag säga... att jag håller med dig

Skrivet av Sweede:

Denna gången får jag säga att jag är imponerad, innan du ens har börjat.

Att dra ihop sponsring på +10K är inte dåligt.

Tackar!

Det är roligt att kunna få utgöra denna sorts av modifikationer och när man har såpass många företag som stötar en så blir man lite mer pushad att göra sitt absolut bästa!

Nano-update! (Skriftlig.

Kan säga redan nu att platserna för raddarna, är klara, behövs bara fixas med lite skruvar här å där. annars så har Coolingstuff levererat sina grejor.
Gud vad jag älskar vattenkylning, kan inte vänta till resultatet!

Ha det gött så länge!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Ska bli intressant att följa, Lycka till!!!

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Ska bli intressant att följa, Lycka till!!!

Grymt! Tack så mycket!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

vilket monster till chassi kan man säga ^^
kommer bli grymt intressant att följa nu sitter jag bara och väntar på uppdate
hoppas de blir som du har tänkt dej om inte bättre

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Skrivet av RealizeGG:

vilket monster till chassi kan man säga ^^
kommer bli grymt intressant att följa nu sitter jag bara och väntar på uppdate
hoppas de blir som du har tänkt dej om inte bättre

Hej!

Utan tvekan!

roligt att du tycker så!

Update bör kommer snart

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Hej och välkommen tillbaka!

Det är dags för den andra uppdatering i detta projekt och denna gång så ska jag visa upp lite av Coolinstuffs grejer även så ska jag visa upp platserna för 240mm radiatorerna och 360mm radiatorn.

Artur från Coolingstuff skickade vattenkylnings delarna tidigare än jag förväntade mig. Stort tack till dig Artur! Produkterna är otroligt snygga och de kommer passa utmärkt till detta bygge. Jag tror att vätskan till detta projekt kommer se otroligt bra ut, det får vi se senare! Så låt oss titta på lite bilder!

Dold text

Jag behöver fixa om U-Kanalen till ett annat sorts "skydd". Annars så är jag glad med resultatet med 240mm radiatorernas och 360mm radiatorn platser. Jag tycker att det ser mycket bra ut, men dock så funderar jag på att antigen byta skruvar till ett par röda eller att byta ut vinylen till rött. vad tror ni?

Jag vill tacka Artur för sponsringen till detta projekt, utan dig hade det inte varit möjligt!

Tusen tack!

Allt för nu!

MODDA PÅ!!!

Med vänlig hälsning,
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Kommer inte "fläkthållarna" bara bromsa luftflödet genom radiatorerna nu? För fläktarna hamnar väl innanför radiatorerna eller tänker jag fel?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Kommer inte "fläkthållarna" bara bromsa luftflödet genom radiatorerna nu? För fläktarna hamnar väl innanför radiatorerna eller tänker jag fel?

Jao du har delvis rätt!

Där har vi faktiskt ett problem...Ehm... radiatorn kommer sitta så men så som jag har det nu att fläktarna blåser utåt från chassit. så kommer en liten del av luften att stanna kvar i "fläkthållaren" så det man kan göra är att.

1. antigen skära ut så att det blir en rektangel.

2. låta det vara för det kan inte vara mycket luft som stannar där i. Man kanske skulle köra PnP i stället?

vad tror du/ni?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej ser ut att kunna bli ett trevligt projekt men måste ge dig lite kritik för hålet du har kapat, använd dremel med kapskiva och avsluta med fil så får du pefekt resultat varje gång, sticksåg går att använda för alu.

Permalänk
Medlem

Har du något flödesschema? Skulle vara kul och se.

Permalänk
Skrivet av Jorvin:

Hej ser ut att kunna bli ett trevligt projekt men måste ge dig lite kritik för hålet du har kapat, använd dremel med kapskiva och avsluta med fil så får du pefekt resultat varje gång, sticksåg går att använda för alu.

Hej!

Tack det tror jag med, varsågod, jadå självklart ska det slippas till ordentliget innan det är klart.

Skrivet av Naxos:

Har du något flödesschema? Skulle vara kul och se.

Hej!

Om du syftar på vattenkylningen? så har jag inte satt något ännu...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

SJUKT snyggt kommer blir as nice!
kom med en ny update!

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Skrivet av RealizeGG:

SJUKT snyggt kommer blir as nice!
kom med en ny update!

Tackar!

Ska se om jag kan fixa en innan helgen!

Sitter för tillfället och undrar vilken fönster design jag ska köra på?

har ni något förslag?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Kul projekt! Det ska bli intressant att följa arbetet!

Permalänk
Skrivet av twk:

Kul projekt! Det ska bli intressant att följa arbetet!

Roligt att du tycker om det!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Tjenare!

Har suttit lite med GIMP 2 och tänkte hur jag ska ha fönsterpanelen.

Här har ni fyra alternativ!

vilket passar bäst?

1.

2.

3.

4.

har ni några tips och förslag på hur jag ska skära ut panelen så är det bara att skriva!

Mvh,
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Tjenare!

Har suttit lite med GIMP 2 och tänkte hur jag ska ha fönsterpanelen.

Här har ni fyra alternativ!

vilket passar bäst?

har ni några tips och förslag på hur jag ska skära ut panelen så är det bara att skriva!

Mvh,
NJB Mods

Med tanke på att böjningen i sidopanelen så lär allt förutom 1 bli ett helvete Tycker själv 3 eller t o m större fönster

Något i denna stilen
http://www.frozencpu.com/products/image/20841/cst-1423.jpg/cs...

http://www.frozencpu.com/products/image/19005/cst-1403.jpg/cs...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker 2 var snyggast

Visa signatur

Lyckligt ovetande.