[EVE Online] Någon som letar efter ett corp?

Permalänk
Medlem

[EVE Online] Någon som letar efter ett corp?

Ja som sagt.
Är du en trevlig person som letar efter ett korp i Domain High sec och Providence 0.0 så hör av dig
Vi är med i en 0.0 allians. Apocalypse Now som har Sovereignty i fyra system.
Vi är många svenskar men har folk från USA med.

En jävla massa SP är bra att ha men är inget krav, du kan vara helt ny.
Du kan göra helt din egen grej men ska ha en vilja och ställa upp när du behövs för corpet.
Vi ser gärna att du är social i chatt och att ha en mic är ett måste.
Vi är inga care bears men vi söker inte piloter som enbart är ute efter pvp.
Om du vill ut och ha lite pew pew så är det bara att hänga med ut i 0.0
Ett av våra mål är att alla i corpet ska kunna flyga och få ett Capital ship (Carrier/Dreadnought).

En liten beskrivning av oss från EVE forum:

Who we are:
Industrialists
Small gang where everybody knows everybody
Miners
Mission runners
Isk-makers
PoS-owners
Easy going people
Not afraid to pick up weapon to defend what we own

What we do:
Explore new aspects of eve
Work as a team
Grind isk in missions, ore belts, wormholes, laboratories, manufacturing lines, markets places, 0.0 and all thats come with it.

Det går bra att skriva i tråden, men skicka gärna ett PM med.
Har du redan ett EVE konto så skriv ditt EVE nick i ditt PM.
Vill du ha en 21 dagars trail så skicka mig din mail i ett PM

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Ska testa 14 dagars trialen, sen om jag fastnar för spelet och fortsätter så är jag mycket väl intresserad av detta, har ganska mycket tid att slå ihjäl de närmsta 6 månaderna iaf. Hade en karaktär i EvE ett gäng år sedan, typ 5-6 år sedan, kom inte ihåg hur länge jag spelade då, 3-4 månader kanske, kommer inte ihåg karaktär eller kontonamnet så jag kan inte återställa lösenordet till det kontot.

Permalänk
Medlem

Du kan få en längre trail av mig

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Också funderat på att hoppa in i EVE ett längre tag nu, men det som "oroar" mig är, hur mycket tid behöver man lägga ned per vecka för att kunna till bidra med något och utvecklas hyfsat effektivt i spelet?

Har redan fått offra en hel del aktiviteter p.g.a. tidsbrist, men är sjukt sugen ändå och undrar!

Vilka åldrar har ni i eran corp?

uppskattar svar!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Du kan få en längre trail av mig

Om du kan skicka fler än en skulle jag gärna vilja ta en med, måste hitta nåt mmo spel som jag kan spendera tid på och har aldrig testat Eve faktiskt!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Blueson:

Om du kan skicka fler än en skulle jag gärna vilja ta en med, måste hitta nåt mmo spel som jag kan spendera tid på och har aldrig testat Eve faktiskt!

Jag har 21 dagars över, om du är intresserad skicka ett PM med en existerande mail.

Permalänk
Medlem

Sluta efter att nån jävel sprängde min Apocalypse Navy Issue medan jag satt på dass.

Men funderat på att börja igen, så efter helgen, efter GW2 betan så börjar jag säkerligen att lira eve-online igen då pm:ar jag dig

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7AAA7:

Också funderat på att hoppa in i EVE ett längre tag nu, men det som "oroar" mig är, hur mycket tid behöver man lägga ned per vecka för att kunna till bidra med något och utvecklas hyfsat effektivt i spelet?

Har redan fått offra en hel del aktiviteter p.g.a. tidsbrist, men är sjukt sugen ändå och undrar!

Skills tränas även när du är offline så din karaktär utvecklas konstant även när du inte spelar. Du måste såklart spela för att lära dig hur du ska hantera olika skepp och situationer. Om jag ska vara ärlig tycker jag Eve var lätt att lära sig och komma in i. Jag gick med i ett corp där det fanns folk som lärde mig allt jag behövde när jag behövde det. Nu har jag spelat rätt länge men det finns fortfarande massor jag inte kan. Easy to learn, hard to master

Skrivet av Defender:

Sluta efter att nån jävel sprängde min Apocalypse Navy Issue medan jag satt på dass.

Men funderat på att börja igen, så efter helgen, efter GW2 betan så börjar jag säkerligen att lira eve-online igen då pm:ar jag dig

Lol, då har du iaf lärt dig läxan att man inte flyger det man inte har råd/vill förlora samt att afk är farligt om man inte dockar först Men jag kan förstå dig. Själv flög jag en Rattlesnake innan jag var riktigt redo för det. Hade någon pangat den då så hade jag blivit väldigt ledsen/sur.

Något av mina konton borde ha ett gäng längre trials kvar. Så det är bara att säga till om någon vill ha en.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Trials är bara på nya konton va?
Fick ett gratis rejoin för ett par år sedan, men la det på hyllan igen..
kanske man skulle kika lite nu..
lirade ett par år i början men.. tid..

Permalänk
Medlem

jag börjar efter helgen, tror jag har råd att köpa en abaddon.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Trials är bara på nya konton va?
Fick ett gratis rejoin för ett par år sedan, men la det på hyllan igen..
kanske man skulle kika lite nu..
lirade ett par år i början men.. tid..

Ja, bara nya konton.

Men om du kommer ihåg dina gamla inloggningsuppgifter så brukar det komma lite erbjudanden att aktivera ibland. Helt klart värt att aktivera ett gammalt konto om du har ett eftersom jag antar att det redan har en del träning avklarad.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Funderar på att köra igång igen. Har inte spelat jättemycket men jag har en sån där Mining barge med strip miners. Anledningen att jag fick tråkigt var nog att jag aldrig gick med i en corp.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Funderar på att köra igång igen. Har inte spelat jättemycket men jag har en sån där Mining barge med strip miners. Anledningen att jag fick tråkigt var nog att jag aldrig gick med i en corp.

Definitivt. Att gå med i ett corp är otroligt viktigt.

Sedan är inte mining speciellt kul enligt mig, men vi är alla olika

Priserna på mineraler, speciellt tritanium, har skjutit i höjden på sista tiden och de bara stiger. Så det är mer lönsamt med mining nu.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Definitivt. Att gå med i ett corp är otroligt viktigt.

Sedan är inte mining speciellt kul enligt mig, men vi är alla olika

Priserna på mineraler, speciellt tritanium, har skjutit i höjden på sista tiden och de bara stiger. Så det är mer lönsamt med mining nu.

Man blev ju sugen på att prova mining eftersom EVE var känt för att ha en så mäktig ekonomi i spelet, och så är det ju Men klart att det hade varit kul med omväxling och få panga lite.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Man blev ju sugen på att prova mining eftersom EVE var känt för att ha en så mäktig ekonomi i spelet, och så är det ju Men klart att det hade varit kul med omväxling och få panga lite.

Ekonomin är mäktig, men mining är ju bara insamlandet av råmaterial. Och det är sjukt trist enligt mig Tillverkning, produktion och att leka med marknaden köp och sälj order kan vara ganska kul ibland.

Om jag tillverkar något som jag ska sälja så köper jag råmaterialet och räknar in den kostnaden i priset. Det är klart att jag skulle kunna lägga x timmar på att samla in alla material. Normal marginal mellan köp och sälj kan vara 5-15% beroende på vara.

Men produktion kräver lite engagemang och att man tycker det är väldigt kul. Jag höll på med det ett tag, nu pangar jag bara

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Nu när 27" skärmen precis har anlänt till posten så är det dags att ta upp det här liret igen Var nått år sedan sist så om nån råkar ha en lite längre trial på lager skulle det vara grymt schyyst. Det är ju verkligen ett sjukt roligt mmo om man hittar ett bra Corp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagofiguren:

Nu när 27" skärmen precis har anlänt till posten så är det dags att ta upp det här liret igen Var nått år sedan sist så om nån råkar ha en lite längre trial på lager skulle det vara grymt schyyst. Det är ju verkligen ett sjukt roligt mmo om man hittar ett bra Corp.

Skicka mig din email i ett pm så fixar jag det.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Ja, bara nya konton.

Men om du kommer ihåg dina gamla inloggningsuppgifter så brukar det komma lite erbjudanden att aktivera ibland. Helt klart värt att aktivera ett gammalt konto om du har ett eftersom jag antar att det redan har en del träning avklarad.

Jupp har 2 konton som ligger och jag vet inloggnings info
körde en del mining och transporterade med det andra samtidigt,
Eve funkar fint att köra med dubbla konton på samma burk, antingen en eller två skärmar.

minade en del i 0.0 när Bent brun var i farten, roligt var det.. men tiden försvann.

Permalänk
Medlem

Är intresserad av EVE och såg att EVE Online: Crucible fanns på Steam. Är det det som gäller att köra eller är det någon sorts avstickare från serien?

Permalänk
Medlem

Visste inte att det fanns en 14-dagars trial fortfarande. Får bli att testa det lite senare ikväll!

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Skrivet av Delivers:

Är intresserad av EVE och såg att EVE Online: Crucible fanns på Steam. Är det det som gäller att köra eller är det någon sorts avstickare från serien?

Samma EVE Online, det i slutet är namnet på den sista stora uppdateringen.

Är du intresserad av att testa EVE så skicka ditt mail så kan jag ge dig en 21 dagars trial istället för en 14 dagars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delivers:

Är intresserad av EVE och såg att EVE Online: Crucible fanns på Steam. Är det det som gäller att köra eller är det någon sorts avstickare från serien?

Crucible är senaste expansionen. Alla expansioner är dock gratis och de installeras automatiskt av klienten när de lanseras.

Skrivet av ieex:

Visste inte att det fanns en 14-dagars trial fortfarande. Får bli att testa det lite senare ikväll!

Ge mig din email i ett PM så skickar jag en 21 dagar trial ist.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Ja hör av er om ni vill ha Trails

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Scorpius:
Ett tips är att nämna vad ni heter, några kontaktpersoner in-game och en kort guide för hur man hittar er eventuella public-kanal :).

Blev själv lite sugen att installera eve igen nu när man har större skärm och bra prestanda i burken. Men frågan är vad som kommer hålla mig kvar denna gång när det tidigare bara blivit ett par dagar och sen hittar man inte motivationen igen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Scorpius:
Ett tips är att nämna vad ni heter, några kontaktpersoner in-game och en kort guide för hur man hittar er eventuella public-kanal :).

Blev själv lite sugen att installera eve igen nu när man har större skärm och bra prestanda i burken. Men frågan är vad som kommer hålla mig kvar denna gång när det tidigare bara blivit ett par dagar och sen hittar man inte motivationen igen.

Där har vi kärnan i problemet vad gäller nya spelare i Eve

Om man inte sätter egna mål och hittar på saker att göra så finns det inget att göra i Eve. Det finns inget mål att kämpa mot annat än de man själv sätter upp. Frågan är vad vill DU göra i Eve? Sedan så är det i min mening viktigt att gå med i ett corp ASAP. Hitta lite sköna personer att lira med. Dels så får man mycket inspiration av vad andra gör, dels så öppnas helt plötsligt många möjligheter att göra saker i grupp som man som ny inte klarar solo. Vissa saker jag gör i eve kan dessutom vara flera timmar förberedelser/dödtid och action i 10 min. Då sitter vi mest sitter och snackar skit och har hur kul som helst.

Nya (och gamla med för den delen) spelare får gärna lägga till mig som kontakt ingame för lite guidning/hjälp eller bara ha någon att snacka skit med. Alltid bra att knyta kontakter i eve

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Där har vi kärnan i problemet vad gäller nya spelare i Eve

Om man inte sätter egna mål och hittar på saker att göra så finns det inget att göra i Eve. Det finns inget mål att kämpa mot annat än de man själv sätter upp. Frågan är vad vill DU göra i Eve? Sedan så är det i min mening viktigt att gå med i ett corp ASAP. Hitta lite sköna personer att lira med. Dels så får man mycket inspiration av vad andra gör, dels så öppnas helt plötsligt många möjligheter att göra saker i grupp som man som ny inte klarar solo. Vissa saker jag gör i eve kan dessutom vara flera timmar förberedelser/dödtid och action i 10 min. Då sitter vi mest sitter och snackar skit och har hur kul som helst.

Nya (och gamla med för den delen) spelare får gärna lägga till mig som kontakt ingame för lite guidning/hjälp eller bara ha någon att snacka skit med. Alltid bra att knyta kontakter i eve

Jo, grejen är ju det att efter att ha spelat i 8-9 år (varav de senaste 2-3 varit sporadiskt) så har jag svårt att just hitta nya lämpliga mål som känns roliga :). Mycket är nog det att de senare åren har man fått mindre och mindre tid över och inte kan sitta i flera timmar för att förbereda sig. Så den senare tiden har det ju blivit mer shooters och starcraft typ som är mer instant action. Tidigare var det ju underbart att sitta och planera sin produktion/försäljning, särskilt när man läste produktionsutveckling och ekonomi parallellt i skolan

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Jo, grejen är ju det att efter att ha spelat i 8-9 år (varav de senaste 2-3 varit sporadiskt) så har jag svårt att just hitta nya lämpliga mål som känns roliga :). Mycket är nog det att de senare åren har man fått mindre och mindre tid över och inte kan sitta i flera timmar för att förbereda sig. Så den senare tiden har det ju blivit mer shooters och starcraft typ som är mer instant action. Tidigare var det ju underbart att sitta och planera sin produktion/försäljning, särskilt när man läste produktionsutveckling och ekonomi parallellt i skolan

Ah, ok. Utifrån det du skrev tidigare fick jag intrycket att du spelat trial ett flertal gånger tidigare och lagt ner efter ett par dagar.

Känner igen det där lite med att man vill ha instant action ibland. Men jag spelar BF3, Skyrim etc vid sidan av eve så jag får en dos av det ibland med. Jag har tidigare mest sysslat med pve/indy men har insett att det nog är pvp som är min grej

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Ah, ok. Utifrån det du skrev tidigare fick jag intrycket att du spelat trial ett flertal gånger tidigare och lagt ner efter ett par dagar.

Känner igen det där lite med att man vill ha instant action ibland. Men jag spelar BF3, Skyrim etc vid sidan av eve så jag får en dos av det ibland med. Jag har tidigare mest sysslat med pve/indy men har insett att det nog är pvp som är min grej

Det lite tråkiga med pvp:andet tycker jag att det ofta är så långsamt (även om det är jävligt kul när det väl smäller till, då går allt skitsnabbt ^^) och ofta lätt att undvika att bli hittad. Slutade mycket med pvp:andet som low-sec pirat när warp to zero infördes. Innan var low-sec ett riktigt paradis för kul aktiv jakt på targets med betydligt fler mindre gangs än de blobs man snart får efter sig när man är ute och busar :).

Nåja, jag ska ta och skjuta av mig lite i bf3 nu. Lycka till med rekryterandet. Du har dock fortfarande inte nämnt vad corpet heter eller vilka in-game namn man kan kontakta er på :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det lite tråkiga med pvp:andet tycker jag att det ofta är så långsamt (även om det är jävligt kul när det väl smäller till, då går allt skitsnabbt ^^) och ofta lätt att undvika att bli hittad. Slutade mycket med pvp:andet som low-sec pirat när warp to zero infördes. Innan var low-sec ett riktigt paradis för kul aktiv jakt på targets med betydligt fler mindre gangs än de blobs man snart får efter sig när man är ute och busar :).

Nåja, jag ska ta och skjuta av mig lite i bf3 nu. Lycka till med rekryterandet. Du har dock fortfarande inte nämnt vad corpet heter eller vilka in-game namn man kan kontakta er på :).

Sant som du säger.

Och angående det sista så är jag inte med i samma corp som TS och mitt corp rekryterar inte. Dock så rekryterar jag folk till Eve i allmänhet och hjälper dem gärna komma igång

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Sant som du säger.

Och angående det sista så är jag inte med i samma corp som TS och mitt corp rekryterar inte. Dock så rekryterar jag folk till Eve i allmänhet och hjälper dem gärna komma igång

Ah, ja det har du rätt i. Jag som blandade ihop person

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.