Verktyg Visningsval
2012-06-05, 03:55   #1

TiiX

Medlem

Registrerad: maj 2012

[Arma2/DayZ] The Last Hope - DayZ

The Last Hope är ett relativt nystartat Arma 2 community. Vi spelar mest DayZ men även lite Armory och Team Deathmatch med/mot varandra.

Det är bara att komma in på våran Mumble server(läs nedan). Glöm inte bort att adda mig på Steam och/eller Skype(även nedan)!

Om du är intresserad att gå med, lägg till:
Steam: fredinskie

--------------------------------------------------Mumble Info----------------------------------------------------------
Adress: tlh.mumble.com
Port: 4023
Vi har inget lösen så vi vill inte ha en massa random personer som kommer in och skriver och skriker på Mumble!
--------------------------------------------------Mumble Info----------------------------------------------------------

Våra krav är att du ska vara minst 15 år gammal och du måste ha/skaffa Mumble. Mikrofon är inte ett krav men det är hyfsat meningslöst att vara i Mumble utan mikrofon.

(TILL ALLA ER SOM ADDAR MIG PÅ STEAM:
Om ni lägger till mig på steam så har jag svårt att se vem ni är i kontaktlistan eftersom att folk lägger till mig varje dag så om ni lägger till mig, skriv gärna till mig så att jag vet vem du är!)

________________________________________________________________________________​_________________________
Vad som helst här kan bli ändrat eller tillagt.

Senast redigerad av TiiX 2012-06-28 klockan 21:17.
TiiX är inte uppkopplad
2012-06-05, 08:25   #2

Linkus

Medlem

Linkuss avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2005

Låter som en helt utmärkt ide! Jag är fett på att skaffa en server i slutändan. Dock måste inte den vara ganska köttig för att palla med? Samt måste den inte stå på en snabb lina?

Peace
CPU: Intel 2600k @ Stock | CPU-Kyl: Schyte Infinity | GPU: Nvidia GTX680 2GB @ 1,2GHz | RAM: Corsair XMS3 @ 1600MHz 2x4GB | MB: Asus P8P67 Deluxe | Chassi: Define R3 | SSD: OCZ Vx3 120GB M IOPS | PSU: Corsair HX 750W

MacBook | Intel C2D @ 2.0GHz | GeForce 9400 256 MB | 2 x 1 GB DDR3 RAM
Linkus är inte uppkopplad
2012-06-05, 15:19   #3

olle360

Medlem

olle360s avatar

Plats: Täby

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Linkus Visa inlägg
Låter som en helt utmärkt ide! Jag är fett på att skaffa en server i slutändan. Dock måste inte den vara ganska köttig för att palla med? Samt måste den inte stå på en snabb lina?

Peace
Antar att de kommer hyra en server, eller? O.o

Skickades från m.sweclockers.com
Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: Sapphire Radeon HD7970 Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st)
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster
olle360 är inte uppkopplad
2012-06-05, 15:33   #4

Linkus

Medlem

Linkuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av olle360 Visa inlägg
Antar att de kommer hyra en server, eller? O.o

Skickades från m.sweclockers.com
Ja men vem vet, någon kanske har en en superdator ståendess, jag har tillgång till en Gigabituplink m.m. så många bäckar små

EDIT
fan så jäkla farligt va juh inte Requirements för en server...

First of all, a DayZ server requires Remote Desktop Access and Windows (Unfortunately Linux isn't supported as of yet). This rules out server providers such as Gameservers which only provide you with a Web Interface and FTP.

Second, your server needs to be able to handle Terra-bytes of bandwidth monthly. Some servers are chewing through 2TB of bandwidth a month. So be mindful of that.

Thirdly, the specifications. Below is a rough list of requirements to have a comfortable 50 player server.
* Quad Core CPU @ 3Ghz+ (CPU is the main enforcer in a ArmA server, so the more powerful the better)
* 2GB+ Ram (Ram isn't a big issue in an ArmA server, so don't be overly concerned with having copious amounts [16GB+] of it as it won't be required)
* 50GB+ HDD (Preferably SATA3 or SSD) (ArmA 2 CO and the DayZ Mod take up approx. 20GB)
* Bandwidth at least 2TB a month. (As stated earlier, at least 2TB is required)

Senast redigerad av Linkus 2012-06-05 klockan 15:47.
CPU: Intel 2600k @ Stock | CPU-Kyl: Schyte Infinity | GPU: Nvidia GTX680 2GB @ 1,2GHz | RAM: Corsair XMS3 @ 1600MHz 2x4GB | MB: Asus P8P67 Deluxe | Chassi: Define R3 | SSD: OCZ Vx3 120GB M IOPS | PSU: Corsair HX 750W

2012-06-06, 05:49   #5

TiiX

Medlem

Det blir att vi hyr om inte någon har en serverlåda som vi kan använda.
TiiX är inte uppkopplad
2012-06-07, 15:27   #6

Linkus

Medlem

Linkuss avatar

Satt och funderade lite förut idag, och... om vi skall bygga en server så kostar det ca 6000:- i en engångs kostnad för själva servern, sedan kan jag kolla om vi inte kan slänga upp den på en 1Gigabit uplink om vi vill...

2012-06-13, 01:03   #7

TiiX

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Linkus Visa inlägg
Satt och funderade lite förut idag, och... om vi skall bygga en server så kostar det ca 6000:- i en engångs kostnad för själva servern, sedan kan jag kolla om vi inte kan slänga upp den på en 1Gigabit uplink om vi vill...
Vi kan ju snacka lite om det där du och jag inne på Mumble?
TiiX är inte uppkopplad
2012-06-14, 02:07   #8

cracko

Medlem

Plats: stockholm

Registrerad: jul 2008

Hänger ni mest på kusten och pvpar mycket eller är ni uppe i norr och samlar bra gear/fordon etc? Levde 14 dagar innan jag dog sist (med flit mer eller mindre) och undrar om ni kör lite halvseriöst typ?
cracko är inte uppkopplad
2012-06-14, 08:33   #9

Linkus

Medlem

Linkuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TiiX Visa inlägg
Vi kan ju snacka lite om det där du och jag inne på Mumble?
Absolut! jag är nog inne ikväll! Så kan vi tjöta igenom de lite

Citat:
Ursprungligen inskrivet av cracko Visa inlägg
Hänger ni mest på kusten och pvpar mycket eller är ni uppe i norr och samlar bra gear/fordon etc? Levde 14 dagar innan jag dog sist (med flit mer eller mindre) och undrar om ni kör lite halvseriöst typ?
Vi hänger nog faktiskt lite överallt, jodå vi kör seriöst, men man måste även kunna ha kul

2012-06-23, 00:42   #10

dCipher

Medlem

dCiphers avatar

Registrerad: jun 2012

Jag har länge letat efter någon/några att spela DayZ med, har haft sporadiskt samarbete med diverse löst folk men ingenting direkt organiserat. Har lång milsim erfarenhet, allt från Warbirds, WWIIOL, OFP/ARMA/ARMA2 et al. Har nog spelat milsims sedan fia med knuff. ARMA har jag kört HC med 6th Sense etc, dock varit lite stilla på den fronten pga hög arbetsbelastning. Nu har det lugnat ner sig lite så det är dags att börja spela lite igen. Om ni är intresserade kan ni PMa mig.
2012-06-23, 11:02   #11

folkeryd

Medlem

folkeryds avatar

Plats: Tyresö

Registrerad: sep 2008

TLH växer, max har vi varit 31 personer inne på mumble samtidigt. Dock så är TLH inte ett strukturerat community än men vi jobbar på det.
Vi har några riktigt duktiga spelare och många som gärna hjälper nyare att hitta rätt.

Kom gärna in på vår Server : Atlanta 29 hosted by TLH
Och mumblen är fortfarande öppen för alla svenskar.
2012-06-23, 17:04   #12

DrumTiger

Medlem

DrumTigers avatar

Plats: Örnsköldsvik

Registrerad: maj 2011

Jag söker också bra folk att spela med och detta låter ju kanonbra!
Lägg gärna till mig på Steam (DrumTiger), är online under kvällen.
PSU: Fractal Design Tesla 650W 80+ CASE: Fractal Design Define R3 (white)
DrumTiger är inte uppkopplad
2012-06-24, 19:41   #13

emilgf

Medlem

emilgfs avatar

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TiiX Visa inlägg
The Last Hope är ett relativt nystartat Arma 2 community. Vi spelar mest DayZ men även lite Armory och Team Deathmatch med/mot varandra.

The Last Hope har växt mycket den senaste vecka och vi har nu nått ungefär 25 medlemmar! Vi kommer förhoppningsvis att fortsätta växa och det är bara att komma in på våran Mumble server(läs nedan). Glöm inte bort att adda mig på Steam och/eller Skype(även nedan)!

Inom en snar framtid så kommer vi att försöka sätta upp en egen DayZ server!

Om du är intresserad att gå med, lägg till:
Steam: fredinskie

Adress: tlh.mumble.com
Port: 4023
Vi har inget lösen så vi vill inte ha en massa random personer som kommer in och skriver och skriker på Mumble!

Våra krav är att du ska vara minst 15 år gammal och du måste ha/skaffa Mumble. Mikrofon är inte ett krav men det är hyfsat meningslöst att vara i Mumble utan mikrofon.

(TILL ALLA ER SOM ADDAR MIG PÅ STEAM:
Om ni lägger till mig på steam så har jag svårt att se vem ni är i kontaktlistan eftersom att folk lägger till mig varje dag så om ni lägger till mig, skriv gärna till mig så att jag vet vem du är!)

________________________________________________________________________________​_________________________
Vad som helst här kan bli ändrat eller tillagt.
Jag är 14år, dock väldigt mogen för min ålder. Det går bra ändå hoppas jag?
emilgf är inte uppkopplad Folding
2012-06-24, 21:02   #14

Damcykel

Medlem

Damcykels avatar

Plats: Lund

Registrerad: sep 2004

Tjenare, jag är gärna med. 24 år och redo för överlevnad ;>
Damcykel är inte uppkopplad
2012-06-25, 22:28   #15

pecill

Medlem

pecills avatar

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2009

Finns det plats för en total nybörjare som jag själv om jag skulle vilja? Verkar intressant 18 år gammal är jag.
Define R3 Arctic White, MSI 990FXA-GD65, AMD Phenom II 955 BE+CM 212, 12GB DDR3 RAM (2x2+2x4GB), MSI GeForce GTX 660, Samsung 840 250GB, Seagate Barracuda 7200.12 1TB, Corsair VX550, Windows 8 Pro x64
pecill är inte uppkopplad
2012-06-26, 21:39   #16

PhenPhantom

Medlem

PhenPhantoms avatar

Plats: Östergötland

Registrerad: apr 2010

Skulle gärna joina om ni inte blivit för stora än? Lirar dock bara DayZ so far!

http://soundcloud.com/quistmusic
PhenPhantom är inte uppkopplad
2012-06-27, 10:34   #17

Linkus

Medlem

Linkuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PhenPhantom Visa inlägg
Alltså stora och stora, det är alltid folk som spelar på kvällarna, så hoppa du med och avgör själv, det är inget tvång att stanna kvar bara joina mumble och gibba loss!

2012-07-07, 15:14   #18

TiiX

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PhenPhantom Visa inlägg
Just nu finns det nog inget som heter "för stort" för oss, vi söker folk hela tiden. Det blir nog längre fram vi slutar söka folk(om vi slutar över huvud taget ;P)
TiiX är inte uppkopplad
2012-07-07, 22:15   #19

hjalmarrr

Medlem

Registrerad: jul 2011

Hej, är mumble servern uppe? Får: Server connection failed, the remote host closed the connection.
hjalmarrr är inte uppkopplad
2012-07-10, 09:10   #20

TiiX

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hjalmarrr Visa inlägg
Hej, är mumble servern uppe? Får: Server connection failed, the remote host closed the connection.
Många som har haft problem med det där.. Se så att du inte kör med "Mumble (Bakåtkompatibel)" för den verkar endast funka för äldre servrar.
Se också till att du har skrivit rätt på all nödvändig information för server.
TiiX är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb