Sidan 1 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-09-10, 07:57   #1

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Registrerad: jun 2005

SweClockers.com - Spelservrar!

BF3 Tråden

CS:GO

[gametracker kommer snart]

TF2

COD4

Nu expanderar vi och mer kan det bli! Så kom in, lira med oss och ha kul, ni är varmt välkomna till vår Mumble och alla SweClockers.com serverna (hostade av Skyttegrav).

Mumble.sweclockers.com
64738
Mumble.SweClockers.com "En för alla.."

Vi satsar på teamplay, delad spelglädje och att vara en bra mötesplats där ni kan komma in och spela när ni vill, med vem ni vill. Behöver du hitta någon att lira med? Kom in!

Spelar du något annat spel än de ovan? Inga problem, fråga efter någon med samma intresse och skapa en temporär kanal under övriga spel! Vi lirar allt i Coop och ibland sitter vi bara och snackar medans vi spelar ngt solospel också.

Kända spel hos stammisarna är tex
Spoiler:

• BF3
  • TF2
  • COD4
  • CS:GO
  • DayZ (minst 30 spelare)
  • Minecraft
  • Starcraft
  • Civ
  • CoH
  • Borderlands
  • WiC
  • BF2 (ink moddar som Project Reality)
  • Och många fler! Hitta ett vi inte spelar? Försök!

Denna tråden är samlingstråd för hela hobbyverksamheten, bakom spelsatsningen är idag en samling privatpersoner med fritidsinstresse för gaming på avslappnad nivå. SweClockers.com och dess redaktion ansvarar inte för detta men har gett oss tillstånd att använda varumärket för att ge er en möjlighet att fortsätta expandera vårt härliga forumcommunity över till Mumble och andra spelvärldar!

Vi kommer att lista generell information och planer i denna tråden, ni får gärna ge oss feedback allmänt men om det är angående en specifik server så vill vi gärna att ni går till rätt tråd ovan!

WIP!

Nyheter: Missa inte vårt nya forum för Spelevenemang och kontakt mellan spelare!
Lannovar är inte uppkopplad
2012-09-11, 06:38   #2

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

FAQ

Här kommer frågor som ofta ställs att finnas besvarade, titta gärna här innan du frågar. Kanske det redan finns ett svar?

Spoiler:
Kommer ni att expandera ännu mer till andra spel?
Det är planen. Eftersom vi kör ideellt och utan företagsbackning så begränsas vi till spel där vi antingen driver in donationer eller att det finns gratisversioner (TF2 tex) som man kan lägga upp.

Donation? Varför drivs inte serverna av intäkter från SweClockers hemsida?
SweClockers som företag har idag inget med spelsatsningen att göra, det drivs av privatpersoner inom moderatorernas led med tillåtelse att nyttja varumärket (begränsat och under ansvar) för att ge SweC medlemmar ytterligare nöje.

Nyheter: Missa inte vårt nya forum för Spelevenemang och kontakt mellan spelare!
2012-09-11, 07:00   #3

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2011

Härligt med en cod4 server! Den skall köras mycket på, gamemodes och softcore/hardcore? Jag hittar ingen info om detta.

EDIT:
Såg detta:
Citat:
Både rotationen av kartor och gameplay-regler kan komma att ändras utifrån medlemmarnas önskemål. Som alltid när det gäller nya spel/expansioner vet ingen exakt hur saker och ting kommer fungera i praktiken. Denna tråden kommer alltid att vara öppen här på forumet där ni kan ge feedback och förslag ang. servern, och vi admins kommer att läsa alla inlägg.
EDIT2: Jag spelar gärna softcore och SnD, Domination eller deathmatch. 6v6 max 8v8 spelare på servern tack!

Senast redigerad av Sheik Yerbouti 2012-09-11 klockan 07:15.
2012-09-11, 07:13   #4

widL

Moderator

widLs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: maj 2006

Detta kommer bli grymt kul! Jag ser speciellt fram emot CoD 4!
widL är inte uppkopplad Folding
2012-09-11, 07:28   #5

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sheik Yerbouti Visa inlägg
Härligt med en cod4 server! Den skall köras mycket på, gamemodes och softcore/hardcore? Jag hittar ingen info om detta.

EDIT:
Såg detta:

EDIT2: Jag spelar gärna softcore och SnD, Domination eller deathmatch. 6v6 max 8v8 spelare på servern tack!
Vi har precis, igår natt, efter en lång vecka av möten spikat allt och gjort det klart. Under närmaste dagarna kommer mer information om serverna och deras inställningar. Vi vill höra från alla intresserade så vi kan välja de inställningar som drar mest.

En liten varning dock, det kanske inte blir exakt som var och en vill ha men är intresset stort nog så ökar chanserna. Sprid ordet.

2012-09-11, 07:51   #6

CROE

Medlem

CROEs avatar

Plats: localhost

Registrerad: jan 2009

Om det är hardcore på CoD4 och BF3 kommer jag spela nonstop! Riktigt trevligt initiativ!

Har för övrigt en server ståendes oanvänd i en serverhall, den kan bidra om intresse finns.
<STATIONÄR> Chassi: Fractal Design R3 MB: MSI Z68A-GD65 (Gen3) CPU: 2500k @4.2GHz Kylare: CM Hyper 212 Plus RAM: Kingston HyperX 8GB @1600MHz GPU: ZOTAC GTX570 @stock PSU: XFX 750w 80+ Silver </STATIONÄR>
<LAPTOP> MacBook Pro 13" Early 2011 </LAPTOP>

CROE är inte uppkopplad
2012-09-11, 09:29   #7

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rolfsaurus Visa inlägg
Om det är hardcore på CoD4 och BF3 kommer jag spela nonstop! Riktigt trevligt initiativ!

Har för övrigt en server ståendes oanvänd i en serverhall, den kan bidra om intresse finns.
BF3 kör vi hardcore på, COD4 kommers att diskuteras så input är välkommen.

Vad det gäller ytterligare serverplats så är det tacksamt men inte aktuellt just nu. Vi har precis börjat vårt nya samarbete och vi har mycket kvar att göra. Självklart är det väldigt roligt med mer serverplats och jag antecknar gärna att du ställer upp, vi kommer att diskutera hur vi gör med dylika erbjudanden.

2012-09-11, 16:04   #8

Berget73

Medlem

Berget73s avatar

Plats: Trollhättan

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lannovar Visa inlägg
BF3 körätt vi hardcore på, COD4 kommers att diskuteras så input är välkommen.

Vad det gäller ytterligare serverplats så är det tacksamt men inte aktuellt just nu. Vi har precis börjat vårt nya samarbete och vi har mycket kvar att göra. Självklart är det väldigt roligt med mer serverplats och jag antecknar gärna att du ställer upp, vi kommer att diskutera hur vi gör med dylika erbjudanden.
Vår cod4 server som används är inställd på hardcore mixed game mods och 24 spelare. Kan självklart ändras om trycket är stort. Välkomna in.

Killerbob supervisor på skyttegrav.se

Skickades från m.sweclockers.com
Intel core i5 - xfx 5870xxx - Corsair 1600MHz DDR3 8 Gb - Corsair 650w - Fractal Design R2 - Samsung spinpoint F3 1Tb - Asus P55 Pro - W7 Home Premium - Samsung Syncmaster 2443 BW - Mionix Naos 5000 - Logitech G35 - [SG]Kåbe - Supervisor på www.skyttegrav.se
Berget73 är inte uppkopplad
2012-09-11, 16:47   #9

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Berget73 Visa inlägg
Vår cod4 server som används är inställd på hardcore mixed game mods och 24 spelare. Kan självklart ändras om trycket är stort. Välkomna in.

Killerbob supervisor på skyttegrav.se

Skickades från m.sweclockers.com
Förstår att softcore/hardcore diskussionen redan har sina åsikter och ger mig därför mer in på det viktiga för mig. Att 12v12 spelare är på tok för mycket, som jag skrev ovan så är 6v6 eller 7v7 det optimala, fler spelare än så blir ofta fragspamm och kaos. För att få ett lite seriösare spel där skills faktiskt gör att man håller sig vid liv istället riskerar att spelare spawnar bakom en ofta. Jag gissar att ni på skyttegrav.se redan har diskuterat detta och om det finns en tråd där ni presenterar/diskuterar antal spelare, det vore riktigt uppskattat om du kunde länka till denna.
2012-09-11, 17:05   #10

LinusNeuman

Medlem

LinusNeumans avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: jun 2011

Härligt, härligt!
2012-09-11, 18:25   #11

Berget73

Medlem

Berget73s avatar

Citat:
Förstår att softcore/hardcore diskussionen redan har sina åsikter och ger mig därför mer in på det viktiga för mig. Att 12v12 spelare är på tok för mycket, som jag skrev ovan så är 6v6 eller 7v7 det optimala, fler spelare än så blir ofta fragspamm och kaos. För att få ett lite seriösare spel där skills faktiskt gör att man håller sig vid liv istället riskerar att spelare spawnar bakom en ofta. Jag gissar att ni på skyttegrav.se redan har diskuterat detta och om det finns en tråd där ni presenterar/diskuterar antal spelare, det vore riktigt uppskattat om du kunde länka till denna.

Cod4 var för några år sedan vårt största spel med väldigt många aktiva spelare och admins, tyvärr så avtog intresset och det är först nu med samarbetet med SweClockers som det väcks till liv igen på allvar. Alla åsikter om hur configen på servern ska se ut tas på allvar och vi anpassar den efter hur intresset ser ut. Vårt forum för call of duty finns här http://www.skyttegrav.se/viewforum.php?f=15.

Vi har ännu inte ändrat namn på servern så just nu heter den Skyttegrav.se #1 Hc|mix, ip nr 95.130.64.233:28960.
Intel core i5 - xfx 5870xxx - Corsair 1600MHz DDR3 8 Gb - Corsair 650w - Fractal Design R2 - Samsung spinpoint F3 1Tb - Asus P55 Pro - W7 Home Premium - Samsung Syncmaster 2443 BW - Mionix Naos 5000 - Logitech G35 - [SG]Kåbe - Supervisor på www.skyttegrav.se
2012-09-11, 20:34   #12

Berget73

Medlem

Berget73s avatar

Nu har servern bytt namn till SweC|SG HC MIXED. Samma ip.
2012-09-11, 20:39   #13

adfi

Medlem

Registrerad: nov 2004

Awesome. Även om jag gärna hade velat se en Sweclockers Minecraft server också
Spelar det inte så ofta, man tycker ändå att det kan vara kul och lugnande.
adfi är inte uppkopplad
2012-09-11, 20:48   #14

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av adfi Visa inlägg
Awesome. Även om jag gärna hade velat se en Sweclockers Minecraft server också
Spelar det inte så ofta, man tycker ändå att det kan vara kul och lugnande.
Det finns lite informella servers hos olika medlemmar på mumble men ingen officiell. Ännu.

2012-09-11, 20:51   #15

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Jävla [insert grov svordom här], bara för att SweC lanserar en server så ska pbr börja krångla med cod4
2012-09-11, 21:41   #16

Berget73

Medlem

Berget73s avatar

Citat:
Jävla [insert grov svordom här], bara för att SweC lanserar en server så ska pbr börja krångla med cod4
Många nu ikväll som haft de problemen. Det de har gjort är ett antal ominstallationer av Pb och helt plötsligt har det fungerat. Testa.
2012-09-12, 12:48   #17

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Startkvällen gick rätt bra. Vi fick över de flesta till den nya mumblen, resten hittar nog dit. Vill gärna ha lite feedback från användarna, om det finns några frågor eller funderingar?

BF3 brakade igång ordentligt med kö på 4-8 personer från 11:00 till efter 24:00! COD4 såg också en del trafik, övriga oklart då jag inte kollade dem igår utan hade fullt upp med återstående frågor. Det kanske andra admins vet mer om dock.

Ikväll kommer gametrackers ut på de flesta av serverna, de finns skapade men texteditering är inte roligt på en iPad så det blir uppdaterat runt nio...

Let the good times roll!

2012-09-12, 13:01   #18

flyawaynille

Medlem

flyawaynilles avatar

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2008

Varför körs det inte swecore som det var förut istället för hardcore på bf3?
flyawaynille är inte uppkopplad
2012-09-12, 13:21   #19

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flyawaynille Visa inlägg
Varför körs det inte swecore som det var förut istället för hardcore på bf3?
Ja du, samtliga admins vill köra SweCore men tyvärr går inte det. Battlelog klassar då servern som custom, varpå vi inte får quickjoins ifrån random spelare eller andra dom söker normal/hardcore. Får vi inte quickjoins eller random joiners dom söker utan hc/n i filtret så är servern väldigt trögstartad. Vi fick inte in spelarna helt enkelt och en tom 64 gagnar ingen. Vi försökte, kväll efter kväll och uppnådde också 20-30 spelare i ett par timmar.

För att kunna få en 64 manna server att fyllas så måste man uppnå en kritisk antändningspunkt mellan 18-22:00 med minst 20 pers online. Annars vill inte andra hoppa in och starta upp den. De går hellre till andra servers eftersom de bara har en timmes speltid, typ.

Det där är vår slutsats och varför vi tyvärr valde att gå till antingen normal eller hardcore. Hardcore låg närmare SweCore och vi tror dessutom att många av inställningarna i normal gör spelet alltför förenklat. Vi provade också normal före sommaren efter en omröstning...och det gick ännu sämre än med SweCore.

Men det kommer lite events där vi ska prova SweCore igen.

2012-09-13, 20:46   #20

Sebastian R

Medlem

Sebastian Rs avatar

Plats: Grycksbo

Registrerad: feb 2010

Cod4 ska bli kul och köra igen efter 1 års pause.
Sebastian R är inte uppkopplad
2012-09-13, 21:05   #21

KoSoVaR

Medlem

KoSoVaRs avatar

Plats: Göteborg - Sävedalen

Registrerad: jan 2007

jag skulle hemsk gärna vilja ha ip till CS:Go servern

Edit:

Här är dem, synd att det inte finns en Deathmatchserver

Classic Competitive:

Surf Deathmatch:

Senast redigerad av KoSoVaR 2012-09-13 klockan 21:36.
Sleeving
KoSoVaR är inte uppkopplad
2012-09-13, 21:06   #22

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KoSoVaR Visa inlägg
jag skulle hemsk gärna vilja ha ip till CS:Go servern
Se gametrackern där uppe i första posten?

Klistrade igen

2012-09-13, 21:37   #23

KoSoVaR

Medlem

KoSoVaRs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lannovar Visa inlägg
Hehe han redan före dig tror jag , dags att lira lite med swecfolket!

Edit: det gjorde jag visst inte haha xD!
Sleeving
2012-09-14, 07:56   #24

eddmaan

Medlem

Plats: Hemavan

Registrerad: okt 2009

Grymt roligt att ni har en surf server! Hoppas ni håller dem uppe så jag får hinna komma in å lira på den
eddmaan är inte uppkopplad
2012-09-14, 10:34   #25

Flinki

Medlem

Plats: Norrbotten

Registrerad: mar 2010

Jadå, den kommer att stå online!
Du är även välkommen in på mumble!

Serveransvarig för Skyttegrav.se/Sweclockers CoD4, TF2, CS:GO & Mumble servrar. Se Spelservrar.
Flinki är inte uppkopplad
2012-09-14, 10:40   #26

Ghost93

Medlem

Registrerad: dec 2011

'r det någon här som spelar global offensive?
Ghost93 är inte uppkopplad
2012-09-14, 15:36   #27

Munken_89

Medlem

Munken_89s avatar

Plats: Eskilstuna

Registrerad: jun 2012

En Cod 4 promod server uppe, najs
Munken_89 är inte uppkopplad
2012-09-14, 16:40   #28

neonille

Medlem

Plats: skåne

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ghost93 Visa inlägg
Jag gör heter neo_nille på steam
neonille är inte uppkopplad
2012-09-14, 19:28   #29

Ghost93

Medlem

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av neonille Visa inlägg
Jag gör heter neo_nille på steam
ska kanske påbörja spelet...men vill veta hur roligt den är
Ghost93 är inte uppkopplad
2012-09-15, 20:49   #30

KoSoVaR

Medlem

KoSoVaRs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Flinki Visa inlägg
Jadå, den kommer att stå online!
Du är även välkommen in på mumble!
Nice !
Har du planer på att öppna en vanlig DeathMatch server ?
Hade vart skitkul !

Jag kan inte heller joina på mumble, något knas med certifikatet tror jag...

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ghost93 Visa inlägg
Jag gör, nickar KosovarMods
Sleeving
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb