[Arma2/DayZ] Private server - DayZ Tavania - SE 1911 #2

Permalänk
Medlem

[Arma2/DayZ] Private server - DayZ Tavania - SE 1911 #2

Har ju kört Dayz server sedan i somras - endast för er sweclockers medlemmar!!

Gjorde ett kartbyte från Chernarus till Panthera med blandad reaktion. Jag gillar själv lite miljöombyte!

Nu har jag satt upp en parallell serverinstans som kör Namalsk som en karta efter att ni röstat den som favorit

Kartan installerar ni med Dayz commander - välj version dayztaviana.com

Startar igång den nu och ni delar på samma profil som ni haft sedan tidigare. All statistik delas med övriga instanser.

Servern står i Sverige på fiber 100/100. Låg ping är krav för att kunna spela på denna server!!

Tillåter maximalt 50 personer samtidiga spelare.

Automatiska omstarter på nya SE 1911 Namalsk sker 5 ggr dagligen: 00:00, 06:00, 12:00, 18:00 och 21:00

Har en egen teamspeak-server på ts.comtronic.se

Egen websida med uppdateringar, statistik och eget forum: http://dayz.comtronic.se

Lösenordet: swec

Får ni problem med att hitta servern så kan man ansluta till dayz.comtronic.se på port 2305

Varmt välkomna att besöka SE 1911 Namalsk...

..Sweclockers första privata DayZ server..

Permalänk
Medlem

Jag är sugen att testa på dock är den skyddad, behöver man regga sig på något mer ställe eller räcker det med att man kan få lösen skickad i mail via swe? mvh
Martin

*edit, såg lösen nu*

Permalänk
Medlem

skriver jag SE 1911 #2 så hittar jag ingenting. skriver jag SE 1911 så ser jag bara den panthara banan

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kan man få ip till den nya servern, hittar den inte i dayzcommander

edit: körde en ping och ip:n är 94.254.50.250 port 2305

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Kan man få ip till den nya servern, hittar den inte i dayzcommander

edit: körde en ping och ip:n är 94.254.50.250 port 2305

stämmer bra..

Annars är det dayz.comtronic.se port 2305

Mycket intressant karta. Det finns en hel del nya byggnader. Synd att man inte kan ta sig in i alla bara... Sen är det egentligen bara kul att inte riktigt veta var man hittar de bästa sakerna...

Men.. det är långa avstånd så det gäller att hitta fordon tidigt annars är det risk för att man blir trött i benen

/smygarn

Permalänk
Medlem

ååhh jag måste återuppta mitt DayZ spelande

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Smygarn, vad behöver du göra för att skapa servrers? måste du betala?
Lingor Island är ju annars en trevlig bana många byggnader och stora städer!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Smygarn, vad behöver du göra för att skapa servrers? måste du betala?
Lingor Island är ju annars en trevlig bana många byggnader och stora städer!

Han måste betala i delar till server internet el och en jävla massa tid.

Så om han ska köra ewn lingorserver med måste han köpa en till server vilket jag antar att han inte vill spendera pengar på nu, speciellt inte eftersom intresset har svalnat en aning de senaste

Nice med taviana, får se om jag hittar in

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Caps är onödigt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Fan mer fordorn XD eller hitta fler (hela) fordorn på servern!

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

hur kan jag hitta servern i dayzcommander? stör mig på att behöva använda ingame server listan

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

att skriva pw här gör det ganska enkelt för cheaters att googla och hitta namn/pw

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

att skriva pw här gör det ganska enkelt för cheaters att googla och hitta namn/pw

tro mig. hackare pallar inte med det. de föredrar att logga in snabbt och paja för andra.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

tro mig. hackare pallar inte med det. de föredrar att logga in snabbt och paja för andra.

På Vår server "Stolt Maba" hostad utav Ac3r här på SweC så hade mycket problem med hackers under den tiden de hade pw uppe i forumstråden.

Googlade man DayZ private server så kom var 8e länken till den tråden.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

På Vår server "Stolt Maba" hostad utav Ac3r här på SweC så hade mycket problem med hackers under den tiden de hade pw uppe i forumstråden.

Googlade man DayZ private server så kom var 8e länken till den tråden.

har spelat på swec servern nr1 i typ 2 veckor. inte sett en enda. tro mig, lirar du utan PW så kommer det minst 1 hacker varje dag. om du har grym tur så blir du utan en 1 dag eller så. det betyder inte att de dödar alla på servern men att dom finns när man har 50cal och ghillie suit, rangefinder, gps, osv osv är oroande och man loggar bara ut i någon timme.

PW protected ftw

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

har spelat på swec servern nr1 i typ 2 veckor. inte sett en enda. tro mig, lirar du utan PW så kommer det minst 1 hacker varje dag. om du har grym tur så blir du utan en 1 dag eller så. det betyder inte att de dödar alla på servern men att dom finns när man har 50cal och ghillie suit, rangefinder, gps, osv osv är oroande och man loggar bara ut i någon timme.

PW protected ftw

bätter o köra PW och sen ge ut det i PM

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Märkligt att ingen har skrivit en enda kommentar om hur Taviana upplevs. Konceptet från Chernarus känns igen. Man spawnar runt södra sidan av den stora ön och den bästa looten finns på norra sidan. Det är där man har störst chans att hitta kraschade helikoptrar..

När jag kollade igår så finns det 132 man kan laga. Det krävs dock en toolbox för att kunna laga fordon så det är inte så enkelt som tidigare.

Jag läste också att det ska finnas en underjordisk tågstation, stämmer det?

Är det någon som hittat high value loot platser ??

/smygarn

Permalänk
Medlem

StabShot här, hade lite kul runt östra flygplatsen. Eldstrid där jag lyckades döda en av 4 banditer som överföll mig.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte först inte om Taviana (mest var väl för att jag var trött och hungrig) då jag hittade massa fordon som var förstörda och visste inte vad jag skulle ta vägen.. Eftersom den är så stor tog det tid innan man kunde möta upp med polare.

Men sen geara man upp i norr hitta helis, fordon och roliga vapen. Nu tycker jag att Taviana är den bästa mappen, för att den är så stor och det gör ju så att det blir lättare att gömma fordon, tält osv..

Mycket bra servrar och bra jobbat Smygarn!

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Fixat ett fel i databasen som gjorde att man inte kunde sätta upp och spara tält.

/smygarn

Permalänk
Medlem

Smygarn! Blir det kväller på servern? Är lite ivrig för det ja, hittade nv´s överlycklig...

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk

Taviana känns är en jävligt välgjord bana.
Om man inte har ett fordon kan den vara jävligt dryg. Det är väldigt stora avstånd mellan looten och svårare att få tag på bra loot.
Jag gillar faktiskt att man måste anstränga sig mer för att få tag på bra gear.
Kör på den här ett tag. Hoppas det blir fler inne som spelar bara, när jag varit inne har vi varit runt 6-7 spelare bara.
Sen undar jag också varför den inte dycker upp I dayzcommande när jag söker? Måste gå in via DayZ.
/Holmen

Permalänk
Medlem

Är det shoot on sight som gäller eller kör ni ihop och bygger bas, hur gör ni?

Permalänk
Medlem

Det var en engelsk talande kille som försökte lura mig att avslöja min position, när jag inte gjorde det blev han arg som fan haha

Man kan inte lita på nån iallafall

Permalänk
Medlem

Kan nog vara bra att skicka ut PW i PM. Några kompisar hoppar nog in i eftermiddag, jag kanske senare (Ska på julbord).

Skrivet av Divil:

Är det shoot on sight som gäller eller kör ni ihop och bygger bas, hur gör ni?

Det är väl schyssta bananer som gäller, eller?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Det är oftast shoot on sight, Det är lite vänligare inställning på dagarna då det är mindre folk inne.
Ser du en grupp med spelare är det bara glömma friendly.

Permalänk
Medlem

Nån vänlig själ som har lust att ge mig en blodtransfusion senare i eftermiddag?

jag är uppe i norr

Jag har bloodbag

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Smygarn! Blir det kväller på servern? Är lite ivrig för det ja, hittade nv´s överlycklig...

Det borde vara ganska mörkt precis innan kl 12 och 18? Tiden nollställs till 14 vid varje server-restart...

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Kan nog vara bra att skicka ut PW i PM. Några kompisar hoppar nog in i eftermiddag, jag kanske senare (Ska på julbord).

Det är väl schyssta bananer som gäller, eller?

pw: swec - Ingen stor hemlighet av det..

/smygarn