Jag, tillsammans med en av våra Mumble- och spelserveradmins,
ace_of_bass, skissar lite på en mindre Dota 2-turnering där ni medlemmar får sätta ihop lag och anmäla er för spel, troligen en hel lördag. Hur stor turneringen blir (max antal lag) är ännu inte bestämt, därav skriver jag denna tråd för att kolla det generella intresset.
Enda kravet för att få vara med är att en eller flera av lagmedlemmarna är medlemmar här på Sweclockers. Vi kör turneringen enbart som en kul grej, och det kan komma att vara världigt varierande nivå på lagen, vilket man får vara beredd på om man ställer upp. Ni kan helt enkelt ha otur och möta ett överlägset lag, då det inte finns något speciellt bra sätt att kolla hur bra ett lag är, förutom att kolla på de individuella spelarna.
Det kommer spelas captain's mode, 5v5. Vilken turneringsstruktur det blir är ännu inte bestämt, så kom gärna med förslag.
En liten twist på det hela blir att jag och ace_of_bass kommer att agera
amatörkommentatorer tillsammans - kommentera matcherna och
livestreama hela evenemanget!

Vi har aldrig gjort något liknande innan, och ingen av oss är ens speciellt duktiga på Dota, utan det blir vad det blir (förhoppningsvis hyffsat underhållande!).
Så, vad tror ni? Kan detta bli något? Är du intresserad av att dra ihop ett gäng kompisar och spela en lördag? Några idéer kring arrangemanget i sig?