League Of Legends-turnering för sweclockere! Med casting!

Permalänk
Medlem

League Of Legends-turnering för sweclockere! Med casting!

Twitch kanelen med stream! : här

Aktuellt

Med insperation från Dota-2 turneringen!

Jag och min vän Oddball arrangerar en League Of Legends-turnering där vi kommenterar och livestreamar matcherna, på svenska (skånska), allt för att göra det roligare att kolla på! Vi fick insperation när vi kollade på Dota2 turneringen som spelades för några veckor sedan.
För att göra det så trevligt som möjligt kommer vi streama på 100/100 lina och sitta i väldigt tyst rum

Dold text

Turneringen kommer spelas på EU West, dels för det är där nästan 90% av alla jag känner spelar där, inte många svenskar kvar på den andra servern vad jag vet.

  • När? - Turneringen går av stapeln lördagen den 25 maj. Första matcherna startar kl 09:00. Vi räknar med att ha korat en vinnare senast klockan 19.00 om allt går som det ska!

  • Var? - Matcherna kommer streamas via min twitch-kanal, som du hittar via här.

  • Hur? - Turneringen rymmer åtta lag och den spelas i form av singel elimination (wiki, exempel på turneringsträd) minus den sista valfria matchen. Det är alltså final mellan WB och LB winners. Finalen spelas bäst av tre matcher, alla andra spelas en match. Det är fem mot fem spelare på Summoner's Rift som gäller, i ett custom game av "Tournament Draft". Vi kommer att lotta vilka som spelar mot vilka i första rundan med hjälp av random.org.

  • Varför? - Vi gör detta då vi båda har velat arrangera något som detta och vi tror att det kommer bli mycket roligt att både spela och kolla på!

Laganmälan

Turneringen rymmer åtta lag. Lika som Dota2 Turneringen kommer vi inte att köra först till kvarn, utan för att motverka oseriösa lag vill vi att ni gör följande om ni vill deltaga i turneringen:

  1. Utse en lagkapten.

  2. Hitta totalt minst fem spelare, max sju.

  3. Skriv ihop en kort presentation av ert lag. Ålder, var ni kommer ifrån, hur ni känner varandra, om ni har spelat tillsammans tidigare bör t ex ingå i denna. Presentationen ska också innehålla spelarnas ingame namn. De spelare som är med i presentationen är de som senare får vara med och spela i turneringen.

  4. Skicka denna presentation som forum-PM till mig. http://www.sweclockers.com/forum/private.php?do=newpm&userid=...

Från dagen denna tråd dyker upp i forumet har ni fram till söndag 19/5 att skicka era lagpresentationer till oss. Vi väljer först de som verkar mogna och har tagit presentationen på allvar. Vi har inga större krav på hur duktiga ni behöver vara, och har heller inga möjligheter att kontrollera detta, men självklart bör ni ha spelat åtminstone några public-matcher tillsammans innan!
Det är inte först till kvarn som gäller, så stressa inte ihop ett lag!

Innan du skickar presentationen till iSw3de eller mig - dubbelkolla så att alla spelare har hela lördagen ledig!

Vi ställer lite extra krav på lagets kapten. För att förenkla administrationen så är det ett krav att varje kapten har möjlighet att när som helst infinna sig på Skype eller ingame på LoL. Det vore även trevligt om kaptenen (eller någon annan i laget som väljs av kaptenen) kunde hoppa in på skype efter matchen för en kort intervju!
Dessutom kommer ett chattrum sättas upp i LoL-klienten vid namn EccA-Turnering, där man kan diskutera allt från matcher till laguppställningar.

Dold text

Priser
Steelseries har gått in och sponsrat turneringen!
Det kommer finnas 5x Steelseries Kana möss att hämta för vinnarna!
http://steelseries.com/products/mice/steelseries-kana

Frågor
Jag tror att detta är all information ni behöver, men om jag har missat något eller om något är otydligt så är det bara att fråga i den här tråden. Skicka helst inte PM med frågor om turneringen, då det kan vara fler som undrar samma sak!

Praktisk info
För att vi ska hinna med hela turneringen på en dag kommer vi tyvärr inte kunna streama/kommentera alla matcher. Flera matcher kommer alltså att spelas parallellt. Vi kommenterar självklart finalmatcherna!

De matcher som inte kommenteras kommer att behöva hostas av någon av lagkaptenerna. Rent praktiskt kommer det gå till så att kaptenerna från respektive lag kommer att samlas på skype minst tio minuter innan utsatt starttid för varje match, för att där organisera det praktiska med hosting osv.

När matchen är färdigspelad skall kaptenerna från båda lagen infinna sig på skype för att där rapportera matchresultat och ev. bli intervjuade. Dessutom måste minst en "printscreen-bild" från varje lag skickas till antingen mig eller iSw3de.

Det är alltså väldigt viktigt att kaptenerna har en väl fungerande skype-konfiguration redo innan turneringsdagen. Vi har inte tid att sitta och felsöka strulande mikrofoner, eko el. dyl!

Preliminärt schema
http://challonge.com/sweclockers

WB = Winner's Bracket (ibland kallad "upper bracket")
LB = Loser's Bracket ("lower bracket")

Runda 1
WB 10.00-11.00
LB spelas 11.00-12.00
_______________________

Runda 2
WB spelas 11.00-12.00
LB spelas 12.00-13.00
______________________

Runda 3
WB spelas 12.00-13.00
Lunchpaus 13.00-14.00
LB spelas 14.00-15.00
_____________________________

Semifinal
WB spelas 14.00-15.00
LB spelas 15.00-16.00

Final!
LB spelas 16.00-17.00
LB spelas 17.00-18.00
WB Spelas 18.00-19.00

Dold text

Bracket: http://challonge.com/sweclockers

Deltagande lag!
Vid sidan av varje lag finns namnet till lagledaren för varje lag.

1. Ninjaz With Attitude - Greenbutkeen

Gus "Greenbutkeen"
Erik "Amedara"
Richard "Zerazer"
Lukas "Varghana"
David "Le Stock"

Dold text

2. squishyChicks - sC Q3Q3Q3

Emil "sC Q3Q3Q3"
Phillip "sC Julius Caesar"
Albin "sC PeanutLord"
Anton "Mupp"
Elias "sC izi"

Dold text

3. Cyberducks - Cpt Balooo

Ivan "WantedCriminal"
Jacob "Cpt Balooo"
Adam "The drugd puppy"
Max "Max Has Hax"
Philip "WIZZRIT"
Roger "Rowwer"
Edvin zRoksoNz

Dold text

4. Team Excuses -

eXc Sarpoh
eXc Zeus
eXc POILK
eXc Incompetent
eXc Yamada
hitezz + hc panik som subs

Dold text

5. FreeFarmFamily - Governor Teemo

Governor Teemo
Falkyy
TS Tysimji
Optimus
Pontus

Dold text

6. The Pink Unicorns - CraftArN

Linus "CraftArN"
Filip "P1pp0o"
Jakob "Zardixo"
Philip "Hassebosse"
Jakob "Bauhouse"

Dold text

7. Ragnaröks Vikingakök - Zotlex

Zotlex
Dyhair
Le3roy
Cheezeballs
Retrofit
Bizzaz

Dold text

8. Phoenix Disciples - AlexMaggot

Erik "McSneak
Emil "benderBrodriguez"
André "AlexMaggot"
Daniel "McG RainyDay"
Johanna "Anti Panda"

Dold text

9. Så Mycket Mer - Darkyshiny

Karl "Darkyshiny"
Mattias "Señor Pia"
Oscar "TehJS"
Emma "Karrims"
Elias "Yberhardsson"

Dold text

10. Team G6 - Vopez

Spelvargen -
Järnvägsingvar
Vopez
JLIJL
ChernobylVictim

Dold text

11. Samurai Penguins - Edenbane

Edenbane
Anth3
Fikarast
Lionous Rex
Crimson Eclipse

Dold text

12. Skepptuna -
13. Mulle Meck Gaming - Gentleman Viking

Gentleman Viking
Sotrew
Yammeh
Maxxon
Don Duston
GuttenPP

Dold text

14. Kvart över maxning - EXTIE

EXTIE
Bannizz
Wectoz
5m1rn0ff
iag Zycco
NsV bringan
ninosy

Dold text

15. Game of Sloths - z0r

Armin "z0r"
Emil "Melirax"
Stefan "BananakingGG"
Joakim "Grumpy Joke"
Martin "Bob saget 1337"

Dold text

16. where stuck tryin'

Formless
LegendarenTV
hinders
ostkillen
Gèèk

Dold text
Dold text

_________________________________________________________________________

Regler samt detaljerad info om matcherna

  • Den tid som står för matcherna i denna tråd gäller, var i tid!

  • Det lag som inte kan visa sig vara redo med 5 personer 15 minuter efter satt matchstart kommer automatiskt att diskvalificeras

  • Matcherna spelas i Custom game med gamemode "Tournament Draft"

  • Båda lagen som gemensamt bestämmer ifall spectate-mode ska vara tillåtet eller ej, ifall matchen ska streamas så kommer vi informera om detta.

  • Varje lag har rätt till totalt 10 minuters paus ifall någon disconnectar, för att pausa skriver laget /pause och /unpause för att spela igen

  • Efter matchen så ska båda lagen skicka resultatet från matchen till iSw3de på Sweclockers

  • Ifall det framgår att ett lag har fuskat med poängen eller ingame så kommer detta lag och dess spelare att automatiskt diskvalifisera sig för denna och kommande turneringar av TeamEccA

  • iSw3de och Oddball har sista ordet i konflikter mellan lagen (som vi hoppas inte kommer uppstå)

  • Vem som får "blue side" (hostar) gamet står i bracketen. http://challonge.com/sweclockers

Det ni ska göra varje match är enkelt:
1. ta kontakt med lagkapten för laget ni ska möta
2. börja på bestämd tid
3. spela klart matchen
4. skicka matchresultat till mig iSw3de här på Sweclockers

Best of luck on the Fields of Justice!

Permalänk

Är det på eu west eller nordic east?

Permalänk
Skrivet av Jacke3:

Är det på eu west eller nordic east?

Turneringen hålls på EU West

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Turneringen hålls på EU West

Ok
Ingen turnering för mig då

Permalänk
Medlem

Varför inte nordic east? Vi bor ju i den regionen..

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av elev10:

Varför inte nordic east? Vi bor ju i den regionen..

För att EU West är den region där flest spelare från Sverige faktiskt spelar

Permalänk
Skrivet av elev10:

Varför inte nordic east? Vi bor ju i den regionen..

Ja geografiskt enligt RIOT så bor vi i den regionen. Rent mentalt och kulturellt har vi mer gemensamt med EU west. Det är ganska vanligt att svenska killar valde att läsa tyska i skolan, väldigt få läste polska. Historiskt sett har Sverige som land haft bättre relationer med Tyskland än med Polen. För mig är det helt obegripligt att vi blev ihop klumpade med polacker, det måste sitta någon i RIOT teamet som hatar svenskar som lyckades bestämma detta.

Dessutom verkar spelares hårdvara generellt vara sämre i polen/sydöstra EU än i västra EU vilket betyder att man får sitta och vänta längre på att spelet ska starta. Om man sen gjorde en undersökning så skulle man nog även komma fram till att medelåldern bland den polska lol spelaren är lägre än i EU west. Förmodligen för att dom har utvecklats långsammare när det gäller IT/datorer och inte har någon större mängd äldre onlinespelare.

Rätta mig gärna om jag har fel..

Permalänk
Medlem

Låter intressant, men ni vet att Allstar matcherna kommer att spelas 24 - 26 Maj? Och det vill man ju inte missa

http://na.lolesports.com/season3/summerpromotion/articles/all...

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk

Är väldigt sugen på att vara med men har absolut ingen erfarenhet av mumble plus att kl 9 på morgonen känns tidigt

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Är väldigt sugen på att vara med men har absolut ingen erfarenhet av mumble plus att kl 9 på morgonen känns tidigt

Mumble var iSw3des ide, och jag har också cirka ungefär 0 erfarenhet, och valet med 09.00 gjordes så att man kan tillbringa kvällen med sina nära och kära, samt att vårt gaming house ska utnyttjas till vår gaming

Permalänk
Testpilot

För att klargöra lite saker:

1. Om man har 7 spelare, innebär det att man har 5spelare och 2 bänkare som kan byta av under dagen?
2. Går det inte att använda typ Skype för att kommunikation mellan lagen för att sätta upp matcherna och så?

mvh

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

För att klargöra lite saker:

1. Om man har 7 spelare, innebär det att man har 5spelare och 2 bänkare som kan byta av under dagen?
2. Går det inte att använda typ Skype för att kommunikation mellan lagen för att sätta upp matcherna och så?

mvh

1. Ja, det betyder att 5 spelar och man har en eller 2 "avbytare" om man känner för det.
2. Det är väl sagt att mumble ska användas, men jag ser det som OK med andra sätt om man kan komma överens om det. Däremot är kanske Mumble att föredra för enkelhetens skull

Permalänk
Medlem

Tjena!

Ska snacka med grabbarna, men det finns en chans att jag har ett lag som vill vara med. Hör av mig igen i veckan.
Kul initiativ, för övrigt!

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke3:

Är det på eu west eller nordic east?

West, läs OP

Skrivet av Schackmannen:

Är väldigt sugen på att vara med men har absolut ingen erfarenhet av mumble plus att kl 9 på morgonen känns tidigt

Vi har inget fast schema ännu, kan hända att vi startar vid 10-11 med. Vi får se hur många som anmäler sig

Skrivet av phoenixdisciple:

För att klargöra lite saker:

1. Om man har 7 spelare, innebär det att man har 5spelare och 2 bänkare som kan byta av under dagen?
2. Går det inte att använda typ Skype för att kommunikation mellan lagen för att sätta upp matcherna och så?

mvh

Om ni har 7 spelare kan 2 byta ja, men för priser så kan vi antagligen (om vi kan fixa) bara fixa till 5.
2. Har ändrat till Skype nu då mumble är jobbigt för vissa

Permalänk
Testpilot

Just ja;

Hur kommer lagen "väljas"?
För har ett väldigt ambitiöst lag som gladligen är med och spelar! (=

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

awww har inget lag, nån som har en plats?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Blir ingen turnering för mig eftersom att jag inte spelat så mycket.

Men jag ska nog i alla fall ta och kika in på live streamen!

Permalänk
Avstängd

Låter skoj, ska kolla med grabbarna om de känner suget :=), ni borde däremot inte köra skype utan Raidcall rekommenderar det starkt! http://goo.gl/4CjhA

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem

Vill bara inflika att det finns även här ett intresse på East, utifall någon vill anordna i framtiden.

Glöm heller inte att Riot ställer upp med priser även för dessa turneringar.
http://competitive.na.leagueoflegends.com/prized-event-faq#te...

gl hf!

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

awww har inget lag, nån som har en plats?

du har pm

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk

Finns det än till plats?

Skrivet av Kriddezor:

du har pm

Tja jag har inget lag, och jag undrar ifall du har en till plats?

Permalänk
Medlem

Riktigt kul med sånt här!

Jag och några polare kommer anmäla oss!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av Gaxig Mexikanare:

Tja jag har inget lag, och jag undrar ifall du har en till plats?

Du har pm!

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk

hur många matcher kommer det vara i semi och i finalen?

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

hur många matcher kommer det vara i semi och i finalen?

I semi är det fortfarande Bo1, men i finalerna så är det Bo3 som gäller, har vi sagt

Permalänk
Medlem

Nån som har ett lag som saknar en jungler?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Just ja;

Hur kommer lagen "väljas"?
För har ett väldigt ambitiöst lag som gladligen är med och spelar! (=

Alltså, lagen kommer "väljas" ifall vi får in fler lag än 16 st.
Ifall detta skulle hända så blir det de som har bäst beskrivning av sitt lag och visat sig vara mogna i sin intresseanmälan o.s.v

Jag tycker att det är mycket kul att så många vill vara med!

Just nu har vi 4/16 lag anmälda efter bara några timmar! Men som sagt, stressa inte det är ej först till kvarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Vill bara inflika att det finns även här ett intresse på East, utifall någon vill anordna i framtiden.

Glöm heller inte att Riot ställer upp med priser även för dessa turneringar.
http://competitive.na.leagueoflegends.com/prized-event-faq#te...

gl hf!

Jag såg den länken för någon vecka sedan, tyvärr måste man vara 30 dagar ute i god tid, dock ska jag se om jag kan få något från annat håll!
Då det verkar som att det blev respons snabbt så kan jag snart kolla med lite kontakter ifall någon kan flika in med lite priser som krydda på turneringen

Permalänk
Medlem

Vill ni att lagen ska ha ett namn? Kanske så att det blir enklare att hålla reda på i bracketsen eller nåt? :)Är för övrigt nog på gång med ett lag till turneringen.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

Vill ni att lagen ska ha ett namn? Kanske så att det blir enklare att hålla reda på i bracketsen eller nåt? :)Är för övrigt nog på gång med ett lag till turneringen.

Jo, jag antog nästan att alla hade ett lagnamn när jag startade tråden, men insåg nu att nästan hälften inte skickat in något lagnamn xD
De som redan har skickat in behöver inte göra det igen men jag kontaktar de som ej har något namn senare

Vad kul!
Vi har just nu 6 lag som har ansökt om plats!
Som det ser ut nu kanske vi kan få ihop 16 lag!
När vi har fått ihop en hel bracket ska jag kolla upp lite priser o.s.v