Consilium Svenskt raiding guild på Kazzak EU

Permalänk

Consilium Svenskt raiding guild på Kazzak EU

Hej alla Sweclockare!

Tänkte marknadsföra mig lite här och se om de finns något intresse såhär vid sommartider.

Raidsugen?!
<Consilium> är ett skandinaviskt 25 manna guild på Kazzak. Vi lirar main-raids 3 dagar i veckan och har 14/14Hc atm. Vi rekryterar konstant folk då vi vill bredda våran roster och få ihop ett väldigt stabilt team inför WoD. Vi har en väldigt skön atmosfär när vi raidar, det är "laidback" men ändock seriöst och roligt. Det är ju trots allt därför man spelar, för att ha kul! Är ni en självförsörjande spelare som kan taktiker innan du joinar ett raid och dessutom spelar eran klass flawless så är du mer än välkommen att ansöka till oss!

Har du inte tiden som krävs för att raida ?
Då ska du veta att vi är ett passande hem för dig också, vi har väldigt mycket spontana saker som pågår i guilden. Allt ifrån Challenge Mode's, VP-cap, SoO normal med social/alts m.m. Duktiga spelare kommer givetvis få chansen i Mainraidsen om det ligger i deras intresse då vi vill optimera vårat "Main-team" till fullo. Om du vill joina och ha skoj räcker det med att prata ingame med en av våra officers eller med mig, mskinz (GM).

Är du ingen Pve spelare?
Då är du mer än välkommen att ansluta dig till våran skandinaviska portal och bara hänga med på aktiviteter som sker lite titt som tätt eller bara "tugga gojja" aka snacka skit i guild chatten och-/eller på våran Teamspeak 3. Alla är välkomna men för den yngre skaran så kan det vara bra att veta om att majoriteten av vårat guild i dagsläget är mellan 20-30 år. Självfallet är både yngre och äldre välkomna!

Tar mig även friheten att länka lite saker till er som är intresserade!

Tack till alla Sweclockare som tog sig tiden att läsa detta! Hoppas att några av er finner detta intressant och vill lära känna oss mer!
Hoppas ni har en fortsatt trevlig sommar! Hälsningar, <Consilium>

//Danne - Mskinz

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant. Har spelat mycket WoW tidigare i ett liknande guild. Senast jag raidade seriöst var i Lich King. Från Karazhan och fram tills jag slutade var jag dessutom en av ett par raid leads i guilden.

På senaste tiden har funderat lite på att börja spela igen, men är inte lika trevligt när det nästan inte är någon från mitt gamla guild online. Ska kolla in er. Till och med namnet Grumpy Old bådar gott!

Ska man använda ansökan även om man bara är intresserad av social raids till att börja med?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Hej! Väldigt kul med positiv feedback, det tackar man för!

Om du är intresserad av alt/social/standby raids så är du mer än välkommen att bara hoppa på tåget utan ansökan. Skulle du senare vela bepröva dig för en raidspot så kan det hända att vi efterfrågar en ansökan då eftersom vi gärna vill ha lite bakgrund om personerna i "maingruppen" om man nu kan kalla den för det

//Danne

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk
Avstängd

Är ni i behov av en hunter så återkom gärna här.

Permalänk

Tar tacksamt emot allt just nu eftersom vi startar upp detta från ingenting Det är bara höra av dig ingame om du är sugen!

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har tänkt att börja slöspela lite wow igen och det hade varit najs med en svensk guild vad är kraven för sociala raids?

Visa signatur

Lyckligt ovetande.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Danne-1991:

Tar tacksamt emot allt just nu eftersom vi startar upp detta från ingenting Det är bara höra av dig ingame om du är sugen!

Kan fundera på att börja igen men dock måste jag relevla då jag inte orkar betala transfear osv. Så jag undrar hur är ni att hjälpa med Gear proffesions osv ? Kan ge er inlog och allt om ni hjälper på det sättet också! Har erfarenheter ända ner till vanilla tiden. Dock får det bli runt 20:e som jag börjar !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Har själv precis tagit upp spelet igen efter några månaders paus. Är rätt låglevel men kan man komma in som social?

Permalänk
Medlem

Tar ni fortfarande in folk?
Jag har spelat lite till och från den senaste tiden, brist på härliga guildmembers så har det inte blivit så mycket.
Har en Dk,hunter,priest,shammy lvl 90 samt en druid på 88. Har raidat lite i pandaria men inget märkbart, kört Raidfinder och lekt runt lite..
Tänkte satsa ordentligt när jag hittar en aktiv skön guild. Har spelat wow sedan 2008 till och från, använder alla viktiga addons och gör min hemläxa innan raids och kommer alltid med egen mat/pots. Har tankat med Dk,warrior o pally, Har dpsat med alla klasser, samt healat med alla klasser @ lvl 90.
Anledningen till att jag bara har 4 lvl 90s nu är att min bror fick mitt gamla konto när jag slutatde spela förra gången. Enda klassen jag inte spelat är Monk, kommer aldrig göra heller

Permalänk
Medlem

vilka dagar/tider ligger mainraidsen?

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk

@ zikko:
Tja du, finns väl egentligen inga krav. Självklart så vill vi ju komma någon vart i raidsen och därav har ju gear en viss betydelse trots att det är alt/socail/standby raids. Vårt mål är väl att minimum ska vara 540 Ilvl för att komma en bit på vägen i SoO men eftersom första raidet inte skett ännu så är det svårt att säga.

@trisse23:
Om du tror att vi ska hjälpa dig till 90, boosta ditt gear och lvla din professions så har du inte mycket hos oss att göra. Hoppas du finner en guild som lever upp till dina förväntningar!

@Brugden:
Det är bara att /w en officer för inv som social, du är välkommen Brugden!

@krelos:
Du finner information på wowprogress om våran rekryteringsstatus samt vilka klasser vi söker. Se länken "Om Grumpy Old Men" i original/ursprungs posten ovan.

@henxon:
Ons/tors/sön du finner även den infon på wowprogress.

Nu vill jag tro att jag svarat alla!

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk

Kommer ni göra raids för att hjälpa folk att komma upp i Ilvl?

Permalänk

@Joakim92a:
Nej varför skulle vi göra det för? Lite ansvar får man faktiskt ta själv. Vi hade en Alt grupp i 10 manna som hade 519-524 ilvl som lyckades cleara SoO normal så det är ju inte ens i närheten av svårt att geara upp sig.

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Kan fundera på att börja igen men dock måste jag relevla då jag inte orkar betala transfear osv. Så jag undrar hur är ni att hjälpa med Gear proffesions osv ? Kan ge er inlog och allt om ni hjälper på det sättet också! Har erfarenheter ända ner till vanilla tiden. Dock får det bli runt 20:e som jag börjar !

haha, typ det roligaste jag läst. Har du tänkt spela någonting själv, eller vill du att guilden även spelar gubben åt dig?

Visa signatur

/H

Permalänk
Medlem

Tja, har några frågor.

Hur ofta raidar ni?

Hjälper ni potentiella raidare att geara upp ifall man vill re-rolla?

Kör ni raids på skoj för t.ex. achievements?

Raidar just nu i en dansk guild som heter Vicious Legion, dock så har jag hoppat av det tåget nu då jag inte förstår ett smack av vad som sägs haha, ska nu re-rolla shaman (pref. Enhancement) och har tidigare spelat Shadow Priest, anledningen till dessa frågor är för att jag gärna är med i ett guild som är ett guild och lite till, de raidar tillsammans under raidtid och även efter den, tänkte speciellt på raiding achievementet Pandaren Raider så man får den där snygga ormen :3. Snackar gärna gojja med er när jag är online senare ikväll. Kirasath heter min shadowpriest om ni är intresserade.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Tänkte börja spela wow igen efter 4-5 års uppehåll och fick upp ögonen för din guild och jag tänkte om fortfarande ni tar in folk? Såg även att hemsidan var nere.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Ser ut som att guilden har dispandat? wowprogress säger att alla medlemmar i stort sett försvann den 27:e Maj.

Permalänk
Medlem

Dom har bara bytt namn till Consilium

Permalänk

Vi har bytt namn, förlåt!

<Grumpy Old Men> har bytt namn till <Consilium>!

Tråden uppdaterad för Consilium nu

Hälsningar,
Mskinz

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk
Medlem

Rekryterar ni fortfarande? intresserad av en 572 Warlock?

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk

Yes det gör vi, bara att göra en ansökan vid intresse

//Mskinz

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk
Medlem

Jag har tid och intresse men jag undrar hur ska man bli accepterad om man vill typ vara lite "casual"-raider, då det har gått lite snett med mina tidigare erfarenheter av guilds, och då kanske man vill typ mjuka upp sig lite.

Jag menar, behöver man skriva mycket (lite trött på att skriva jobb-liknande ansökningar)? Det förtäljs inte särskilt tydligt om varför ni kräver loggar, jag tänker framförallt på att har man inte så super hög gear så kommer ändå så allt bli "ersatt" vid WoD. Är det inte då man ska ta det?

Permalänk
Medlem

vad är det ni söker? pga att jag är en guildlös end game boss tank som söker nytt guild

Permalänk
Medlem
Skrivet av BomburTV:

vad är det ni söker? pga att jag är en guildlös end game boss tank som söker nytt guild

Det står på deras hemsida längst ner till höger, så som jag har förstått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Det står på deras hemsida längst ner till höger, så som jag har förstått det.

jag kollade inte deras hemsida när jag skrev

Permalänk
Medlem

Tre till fyra corespot's inför WoD finns kvar.

Vi söker:
1x Mistweaver Munk
1x Feral Druid
1x Rogue
1x Mage

En tank position kan komma till att öppnas inför WoD, tveka inte att kontakta oss. - http://consilium-wow.com/forum
Exceptionella spelare som kan tillföra core gruppen kommer även övervägas, tveka inte att slänga in en application om du känner att du är den rätta spelaren för våran guild.
Vi kommer även streama beta raid testing på måndag 28/7 - www.twitch.tv/mskinz Disc priest PoV.
Har ni övriga frågor, kontakta Prntscrn1#2854

Mvh Prntscrn - Hunter Officer i Consilium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne-1991:

Hej!

Tar ni fortfarande in sociala medlemmar i guilden? Jag tänkte skapa en hunter (har inte spelat på länge, tänkte börja på level 1) och spela med lite då och då, vore roligt att vara i en kul guild med roligt folk att tjöta med

/vexxan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej Vexxan!

Självklart tar vi in sociala medlemmar, både ingame i guilden och givetvis på teamspeak 3 också. Det är bara viska en raider el officer för invite när du skapat din hunter

Hoppas vi hörs!
/Mskinz

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk
Skrivet av vexxan:

vore roligt att vara i en kul guild med roligt folk att tjöta med
Skickades från m.sweclockers.com

Du är välkommen att tjöta dag in och dag ut sålänge du inte stör oss på bossar under raids. Vi hade något stjärnskott förut som hoppade ner i kanalen där vi satt och började gorma/skrika, han vart bannad. Men bara tugga gojja med members och chilla galet är du mer än välkommen att göra!

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne-1991:

Hej Vexxan!

Självklart tar vi in sociala medlemmar, både ingame i guilden och givetvis på teamspeak 3 också. Det är bara viska en raider el officer för invite när du skapat din hunter

Hoppas vi hörs!
/Mskinz

Grymt, hör av mig i helgen

Hade egentligen tänkt göra en NE, men nu om jag ska joina er får jag komma på vilken ras jag ska vara på Horde!

Ha det så bra

Skickades från m.sweclockers.com