Ruthless Semi-Vanilla (+mcmmo) Minecraftserver. (1.8)

Permalänk
Medlem

Ruthless Semi-Vanilla (+mcmmo) Minecraftserver. (1.8)

Ny karta från 2015! Passa på att börja nu innan man behöver springa flera mil!

Servern är Semi-Vanilla, Det menas att spelupplevelsen är vanilla men servern använder diverse plugins.
Det vi har installerat är plugins för att kunna se grief samt underlätta för admins.

På förfrågan av spelare har vi även lagt till /home och Teleportering till varandra. (folk tröttnade på att åka tunnelbanor mm)

Svårighetsgrad: Easy - Ändrad från Hard på spelarnas begäran.

Kommandon:

/sethome - Sätter ett hem
/delhome - Raderar ditt hem
/home - Tar dig till ditt hem
/warp - visar dig en lista på warps (finns bara i creative världen)
/Call - Skickar en teleportförfrågan
/Tpaccept - Accepterar teleportförfrågan
/tpdeny - Nekar teleportförfrågan

Regler:

- Whitelist
- 15 års gräns för mognadens skull. (vissa undantag kan göras)
- Hacks och Xray är förbjudet.
- Grief är förbjudet! Däremot är vissa Pranks mot "vänner ni spelar tillsammans med tillåtet.
- Tappar du saker vid PVP kan du ej kräva dessa tillbaka.
- Man ansvarar själv för sina saker, OP kan se i loggar vem som gjort vad och tagit vad, Men tappar du dina saker eller dör någonstans finns risk att någon annan tar dina saker.

IP: minecraft.ruthless.se

Dynmap: mc.ruthless.se:8123

Texturepack: Conquest: (Alla byggen som byggs för servern av oss admins är byggda för att se som bäst ut med Conquest resource pack!

Whitelist görs här i denna tråden och ska innehålla Ingamenamn, ålder samt om du tidigare har blivit bannad och varför.!

Har ni fler idéer eller förslag kan ni kommentera det med.

Servern startad: 2015-01-03

Ny info och ny rubrik
Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Du kanske har sett min tråd men självklart vore jag intresserad om det är ett gäng som är det.

PvP säger jag nej till, såvida inte båda parterna går med på det, då ska det vara möjligt.
Gällande griefing så är min åsikt att "pranks" (no tnt, no lava, no fire) vore okej, annars ingen alls.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle lätt haka på! Jag håller dessutom med Reyintaz om "reglerna"!

Permalänk
Medlem

Man kan ju köra på en bukkit och ha plugins för loggar o så. Inget som behöver påverka själva vanillamiljö. Sen kanske ni gärnaa vill ha möjlighet att sätta eget /home.? Kom med förslag om hur ni vill ha de så fixar jag de

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Jag har sökt efter en mindcrack inspirerad server väldigt länge och vill gärna haka på.
Jag håller dessutom med Reyintaz om "reglerna"!

Permalänk
Medlem

Jag är inte sen på att joina och jag håller även med Reyintaz när det kommer till "reglerna".

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweed79:

Jag har sökt efter en mindcrack inspirerad server väldigt länge och vill gärna haka på.
Jag håller dessutom med Reyintaz om "reglerna"!

Hur menar du med minecrack inspirerad? om vi kör vanilla så är det ju inga mods eller plugins alls som gäller, Eller har mindcrack några speciella regler du tänkte på?

Skrivet av Reyintaz:

Du kanske har sett min tråd men självklart vore jag intresserad om det är ett gäng som är det.

PvP säger jag nej till, såvida inte båda parterna går med på det, då ska det vara möjligt.
Gällande griefing så är min åsikt att "pranks" (no tnt, no lava, no fire) vore okej, annars ingen alls.

Så du vill ha PVP av, Jag kan fixa ett plugin så man själv kan aktivera eller inaktivera PVP på sig själv, Har man PVP på och är i "battle" kan man inte inaktivera de om man inte varit utanför en battle i 60 sekunder. Detta är ju inget som påverkar "vanilla" direkt så de försör inte vanillakänslan på de sättet heller. Så de som vill pvpa kan pvpa.

Innan jag startar upp en server vill jag ha reglerna helt klara, Så skriv era tankar och idéer på regler och om ni vill ha särskilda plugins för något, Tänk på att själva spelandet ska vara så gott som vanilla så inget som påverkar spelandet, (alltså om ni vill ha statestikplugins eller något)

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Hur menar du med minecrack inspirerad? om vi kör vanilla så är det ju inga mods eller plugins alls som gäller, Eller har mindcrack några speciella regler du tänkte på?

Mindcrack är en Vanilla server, tror den äldsta av dem alla. De har en väldigt bra vänskap vilket för känslan att kännas underbar, samt att de kör med pranks, kan väl ses som griefing men de har regler till det så att det absolut inte förstör. Dock kan det ta tid att fixa till, vissa spenderar en hel natt pranks, t ex att göra om en bas till ett Candy Land. Tar lång tid att rensa men tar ännu längre tid att bygga ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Mindcrack är en Vanilla server, tror den äldsta av dem alla. De har en väldigt bra vänskap vilket för känslan att kännas underbar, samt att de kör med pranks, kan väl ses som griefing men de har regler till det så att det absolut inte förstör. Dock kan det ta tid att fixa till, vissa spenderar en hel natt pranks, t ex att göra om en bas till ett Candy Land. Tar lång tid att rensa men tar ännu längre tid att bygga ^^

Jahaa, Trodde du menade Modpacket Mindcraft till FTB

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Jahaa, Trodde du menade Modpacket Mindcraft till FTB

Mindcrack*

Nej, men det packet gjorde för att Mindcrack hade en FTB server ^^ Men just nu är det inte spikat på om jag vore intresserad över denna server eller inte då jag just nu sitter och snackar med en annan som kanske ska dra igång en server. Så vågar inte ge ett 100% svar ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Mindcrack*

Nej, men det packet gjorde för att Mindcrack hade en FTB server ^^ Men just nu är det inte spikat på om jag vore intresserad över denna server eller inte då jag just nu sitter och snackar med en annan som kanske ska dra igång en server. Så vågar inte ge ett 100% svar ännu

Vart jag som skrev lite förfort

Sitter just nu o pillar med en servern, Håller på och fixar att man kan välja själv om man vill ha PVP på eller av. Strular lite med färgbyte på nametag bara.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Jag är intresserad

Permalänk
Medlem

Då vart de igång.

Servern är Semi Vanilla, Det menas att spelupplevelsen är vanilla men servern använder diverse plugins.

Det vi har installerat är plugins för att kunna se grief samt underlätta för admins.

Vi har även ett plugin för att kunna välja om man vill ha PVP aktivt eller inte.

- Har du aktiverat PVP måste du vänta 15 sekunder för att kunna inaktivera det.

- När man attackerar en person är man i combat i 60 sekunder.

- Loggar man ut under Combat blir man straffad med döden.

- kommandon inaktiveras under Combat

Kommandon:

/PVP - Aktiverar eller inaktiverar PVP
/PVP List - Visar vilka som har PVP aktiverat.
/sethome - Sätter ett hem
/delhome - Raderar ditt hem
/home - Tar dig till ditt hem

Regler:

- Whitelist
- 16 års gräns för mognadens skull. (vissa undantag kan göras)
- Hacks och Xray är förbjudet.
- Grief är förbjudet! Däremot är vissa Pranks mot "vänner ni spelar tillsammans med tillåtet.
- Tappar du saker vid PVP kan du ej kräva dessa tillbaka.
- Man ansvarar själv för sina saker, OP kan se i loggar vem som gjort vad och tagit vad, Men tappar du dina saker eller dör någonstans finns risk att någon annan tar dina saker.

IP: mc.lamacraft.net:25555

Whitelist görs här i denna tråden och ska innehålla Ingamenamn och ålder!

Har ni fler idéer eller förslag kan ni kommentera det med.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Hedersmedlem

Härligt! Lägg gärna in mig
namn: toxilox
ålder: 29

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Härligt! Lägg gärna in mig
namn: toxilox
ålder: 29

Klart

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad!
Nick: Lembritt
Ålder: 33

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Jag är intresserad!
Nick: Lembritt
Ålder: 33

Fixad

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Användarnamn: andreasduganoff
Ålder: 15 år
På vilket vis skall jag påvisa mognad?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Användarnamn: andreasduganoff
Ålder: 15 år
På vilket vis skall jag påvisa mognad?

Du verkar inte ha några klagomål eller bans på dig vad jag kan hitta med en sökning på google, så vi ger det ett försök

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Användarnamn: didde31
Ålder: 15 år.

Detta väcker tankar om forna lamacraft..

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Användarnamn: Kaoseri
Ålder: 15

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Användarnamn: didde31
Ålder: 15 år.

Detta väcker tankar om forna lamacraft..

Didde

Härligt Ja detta har jag startat utanför Ruthless i princip, Är på samma server men de har inte varit med alls om denna servern mer än jag och NothingButCrazy

Skrivet av PlexGear:

Användarnamn: Kaoseri
Ålder: 15

Fixad

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med.

Namn: Sweed79
Ålder: 35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweed79:

Jag är gärna med.

Namn: Sweed79
Ålder: 35

Välkommen

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Namn: Helow97
ålder: 17

Permalänk

Namn: xxrelapzxx
Ålder: 14, har spelat på servrar med äldre innan utan några problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av helow97:

Namn: Helow97
ålder: 17

Fixad.

Skrivet av Terrorkossan:

Namn: xxrelapzxx
Ålder: 14, har spelat på servrar med äldre innan utan några problem

Hittar inga bans eller någonting på dig så vi ger det ett försök. tänk på att de flesta är 20+ så försök inte vara för omogen

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Namn: tobbzzen
Ålder: 29

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbZzen:

Namn: tobbzzen
Ålder: 29

Skickades från m.sweclockers.com

Klart

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Tjenare!

Namn: flexischocolate
Ålder:13, såg åldersgränsen, men snälla ge mig en chans.

Oroa er inte över åldern, jag håller mig lugn och sansad. Kommer inte Bryta reglerna eller liknande! Har spelat sedan 2011 med en griefban som jag inte ens var skyldig till

Visa signatur

Do not take life too seriously, you will never get out of it alive.