Permalänk
Medlem

Hur fixar man en privat BF4 server?

Hallå, om tråden ligger fel får moderator flytta den, jag är osäker på var den skall vara.

Nåväl. Jag och mina polare i orten vi bor, vill ha en Server att lira BF-4 på.
Detta då vi tröttnat på att det haglar in en massa pers, och sedan blir det Blitzkrieg istället för polar-spel.
Och då funderar jag på hur i *** jag skall fixa den saken.
Skall jag bygga en Server och låta någon som har fiber ha den hos sig?
Eller
Finns det något sätt via BF-4 att fixa det vi är ute efter utan egen Server.
Vi vill alltså kunna bjuda in varandra, och sedan stänga ute ALLA andra som inte skall in och bösa.
Hoppas jag förklarat bra nog vad vi vill uppnå.
Tacksam för alla svar.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men du kan/får inte hosta egen server hemma.
Kolla www.rocketblast.com. Där har jag hyrt BF3-servrar ett par gånger. Där får du en egen BF-server som du gör vad du vill med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Rätta mig om jag har fel, men du kan/får inte hosta egen server hemma.
Kolla www.rocketblast.com. Där har jag hyrt BF3-servrar ett par gånger. Där får du en egen BF-server som du gör vad du vill med.

Hm, det var som fan. Rätt kasst faktiskt. Nåväl spelet kommer ju från EA i grund och botten så det kanske inte är så konstigt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Hm, det var som fan. Rätt kasst faktiskt. Nåväl spelet kommer ju från EA i grund och botten så det kanske inte är så konstigt.

Handlar nog mest om att de vill kunna hålla en viss standard på servrarna, om Battlelog blir sönderspammat av servrar som hostas på en trådlös 2Mbit/s lina, på en 4 år gammal laptop skulle nog folk tröttna rätt snabbt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Handlar nog mest om att de vill kunna hålla en viss standard på servrarna, om Battlelog blir sönderspammat av servrar som hostas på en trådlös 2Mbit/s lina, på en 4 år gammal laptop skulle nog folk tröttna rätt snabbt.

Fyfan, det har du rätt i.
Jag tänkte mig iallafall en duglig speldator på fiber

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Fyfan, det har du rätt i.
Jag tänkte mig iallafall en duglig speldator på fiber

Jo, håller med om att det är synd att man inte kan få hosta en server privat, eller att få hålla en server om man använder bra hårdvara och uppkoppling, men det skulle ju innebära att de skulle behöva lägga pengar på att sätta upp ett team som kollar igenom alla ansökningar om att få sätta upp server osv. Då föredrar de nog att bara låta ett företag hosta åt folk, som många ändå föredrar

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd flyttad och omdöpt för tydlighet*

Flyttad till Spelservrar och klanspel.

Som folk säger så kan du inte ha en egen BF4-server hemma utan måste hyra en från t.ex Rocketblast.
Och från min egna erfarenhet av att driva SweClockers BF3/4-servrar så kan jag säga att det är en mindre huvudvärk ibland.

Ninjamodererade trådnamnet också. Poff!