Permalänk
Medlem

Vilken VPN tjänst?

Hej!

Ja, vilken VPN tjänst använder ni? Vilken tror ni är bäst?

Söker efter något själv. Vet att Bahnhof använder Integrity VPN, är den något att ha? Hur är det med IVPN.net?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag använder allteles ighost, funkar riktigt bra.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag använder allteles ighost, funkar riktigt bra.

Hittar inget vid det namnet. Menar du CyberGhost?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hittar inget vid det namnet. Menar du CyberGhost?

Konstigt, jag får massa träffar på google. Här är Allteles info http://www.alltele.se/plustjanster

Permalänk
Medlem
Skrivet av decid:

Konstigt, jag får massa träffar på google. Här är Allteles info http://www.alltele.se/plustjanster

Ah, missade det i och med att det hette AllTele först!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag använder allteles ighost, funkar riktigt bra.

Hur funkar det med streamingtjänster såsom Spotify och Netflix?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Kör min egna tjänst http://dns.eandersson.net. Funkar riktigt bra. Om ni vill testa skicka gärna ett PM for lösenord.

Permalänk

Har använt anonine i flera år innan då jag var uppkopplad mot Telia Fiber, tyckte väl det var Ok, men man tappade en del då den var igång.
Har för några månader sedan, både bytt bostadsort och leverantör, och har nu Bahnhof, samt deras egna tjänst Integrity net
Priset är detsamma som anonine mer eller mindre, men kvaliteten på linan är helt överlägsen anonines, tappar nästan ingenting då jag gjort tester via speedtest.net så jag är grymt nöjd än så länge i alla faLL.

Andra tjänster vet jag ingenting om och kan bara yttra mig om dessa två.

PS värt att notera kan alltid vara att, så vitt jag vet går väl Bahnhof i spetsen för "icke lagring" utav loggar, och har varit den leverantör i Sverige som allra mest högljudast motsatt sig datalagrings lagen, så att ha dem som leverantör plus ett VPN uppe på det, känns i alla fall ganska tryggt.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Har använt anonine i flera år innan då jag var uppkopplad mot Telia Fiber, tyckte väl det var Ok, men man tappade en del då den var igång.
Har för några månader sedan, både bytt bostadsort och leverantör, och har nu Bahnhof, samt deras egna tjänst Integrity net
Priset är detsamma som anonine mer eller mindre, men kvaliteten på linan är helt överlägsen anonines, tappar nästan ingenting då jag gjort tester via speedtest.net så jag är grymt nöjd än så länge i alla faLL.

Andra tjänster vet jag ingenting om och kan bara yttra mig om dessa två.

PS värt att notera kan alltid vara att, så vitt jag vet går väl Bahnhof i spetsen för "icke lagring" utav loggar, och har varit den leverantör i Sverige som allra mest högljudast motsatt sig datalagrings lagen, så att ha dem som leverantör plus ett VPN uppe på det, känns i alla fall ganska tryggt.

Har kikat en hel del på Integrity och är sugen på att prova dom. Problemet är bara att de inte har svarat på några mail jag har skickat till deras support, vilket känns lite tråkigt. Vet inte hur seriösa de är då. Men, kanske kan fråga dig om samma sak om du nu använder dom?

Det jag undrar över är:
Går det att ha flera enheter kopplade emot samma abonemang hos Integrity? Tänker främst på om jag lägger in VPN tjänsten i routern, och sedan även vill ha den på telefonen, även om jag lämnar huset, samtidigt?

Det andra är vilka länder servrarna finns i? Är det endast Sverige eller finns det fler alternativ att byta emellan?

---
Stämmer bra. Hade bytt till Bahnhof direkt om det var jag som ägde abonemangen. Tar nog tag i saken när vi får stadsnät...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Har kikat en hel del på Integrity och är sugen på att prova dom. Problemet är bara att de inte har svarat på några mail jag har skickat till deras support, vilket känns lite tråkigt. Vet inte hur seriösa de är då. Men, kanske kan fråga dig om samma sak om du nu använder dom?

Går det att ha flera enheter kopplade emot samma abonemang hos Integrity? Tänker främst på om jag lägger in VPN tjänsten i routern, och sedan även vill ha den på telefonen, även om jag lämnar huset, samtidigt?

Det andra är vilka länder servrarna finns i? Är det endast Sverige eller finns det fler alternativ att byta emellan?

Senast jag kollade så accepterade Integrity endast kunder via Bahnhof. Integrity har bara servrar i Sverige för tillfället. Kommer inte ihåg hur många simultana uppkopplingar dom tillåter men ganska säker på att det är minst två, så en mobil plus PC lär fungera.

Du kan även kolla in Mullvad och OVPN. Har kört Integrity via Bahnhof ett tag, största nackdelen för mig personligen är att OpenVPN-programmet inte har funktion för auto-inloggning så måste copy/pastea in lösen och användarnamn varje gång jag startar datorn Bahnhofsupportens tips var att köra en workaround som innebar att lagra lösen och användarnamn i plain txt-fil vilket inte kändes som en särskilt bra lösning. Mullvad vet jag har ett custom opensourcat program som har autoinloggning och ett par andra användbara features. Kan även betala med kontanter för ultimat anonymitet. Även OVPN har denna betallösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Senast jag kollade så accepterade Integrity endast kunder via Bahnhof. Integrity har bara servrar i Sverige för tillfället. Kommer inte ihåg hur många simultana uppkopplingar dom tillåter men ganska säker på att det är minst två, så en mobil plus PC lär fungera.

Du kan även kolla in Mullvad och OVPN. Har kört Integrity via Bahnhof ett tag, största nackdelen för mig personligen är att OpenVPN-programmet inte har funktion för auto-inloggning så måste copy/pastea in lösen och användarnamn varje gång jag startar datorn Bahnhofsupportens tips var att köra en workaround som innebar att lagra lösen och användarnamn i plain txt-fil vilket inte kändes som en särskilt bra lösning. Mullvad vet jag har ett custom opensourcat program som har autoinloggning och ett par andra användbara features. Kan även betala med kontanter för ultimat anonymitet. Även OVPN har denna betallösning.

Oj. Det var skummt. Har hela tiden kolla på https://integrityvpn.com/ i tron om att de var samma VPN som Bahnhof använder. Hittade på en sökning nu https://integrity.st som verkar vara de korrekta. Drygt med två olika med nära nog samma namn :/

Jahapp, tillbaka på ruta ett igen då.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Ovpn.se är en relativt ny tjänst med hög säkerhet samt väldigt snabba hastigheter, upp till 5 enheter samtidigt. Verkar väldigt bra och seriös. Många betallösningar därav 3 olika där man är helt anonym. Läser man deras tråd på flashback är det många nöjda kunder där även ägaren svarar på frågor.
https://www.flashback.org/t2438119

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Kör min egna tjänst http://dns.eandersson.net. Funkar riktigt bra. Om ni vill testa skicka gärna ett PM for lösenord.

Är det endast en DNS eller ett komplett VPN?

Visa signatur

http://dataskydd.wordpress.com - Artiklar och inlägg om bl.a. Informationssäkerhet

Permalänk
Medlem

Kan även jag rekommendera ovpn.se. Bra hastighet och mycket trevlig support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.S:

Kan även jag rekommendera ovpn.se. Bra hastighet och mycket trevlig support.

Jag kör på där OVPN.se helt nöjd med hastighet och trevlig support!

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonyman:

Jag kör på där OVPN.se helt nöjd med hastighet och trevlig support!

samma här. har 6 st kampanjekoder om någon vill ha. då får vi båda fler timmar på kontot.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Själv började jag nyss att använda FrootVPN. Tjänsten är helt gratis och än så länge funkar allt riktigt, riktigt bra.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv

AzireVPN

Får ut 240 av maximalt 250. (Mb/s)

Med Mullvad fick jag ut 30 (av 250) så själv har jag ingen bra erfarenhet av Mullvad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Ovpn.se är en relativt ny tjänst med hög säkerhet samt väldigt snabba hastigheter, upp till 5 enheter samtidigt. Verkar väldigt bra och seriös. Många betallösningar därav 3 olika där man är helt anonym. Läser man deras tråd på flashback är det många nöjda kunder där även ägaren svarar på frågor.
https://www.flashback.org/t2438119

Står dock i deras FAQ

Citat:

Kan samma konto användas på flera enheter?

Samma konto kan i skrivande stund användas samtidigt av två olika enheter samtidigt. Det krävs däremot att enheterna använder olika VPN-servrar. Enhet 1 Redigera konfigurationsfilen som du laddad...

Men i alla fall. OVPN erbjuder välll kanske bara svenska IP adresser? Hade gärna sett att det gick att byta runt till utlandet om så behövs.

Kan även nämnas att jag är fast med 8/1 ADSL och torrentar väldigt sällan (Och då bara lagligt, det vill säga OSS programvara eller Renegade-X, gratisspel.) Men jag är alla fall emot VPNer som förbjuder torrents, då det ställer frågor hur dessa ser till att stoppa dom.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag hittar inga priser på Mullvads sida?

Permalänk
Medlem

En till fråga angående VPN tjänster: Går det att lägga till dessa som proxy-servrar i en webbläsare? Det vill säga att endast webbläsarens data blir tunnlad och inte resten?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hej ja söker själv en VPN och undrar om de här är en bra tjänst sjukt billigt 3.33$ i månade/1år + man får proxy

https://www.privateinternetaccess.com/pages/buy-vpn/

Visa signatur

ok