Permalänk
Medlem

YouTube konto hjälp!

Hejsan.

En kompis till mig kommer inte in i sitt YouTube konto, det var lång, lång tid sen förra året i Augusti han var inne där senast.
Det enda han kan är lösenordet och användarnamnet men han vet inte vilken E-Post han använde och förra året kring Augusti så var det användarnamnet man loggade in med men nu sen google/e-post inloggning kom till så blev detta svårare att finna ut vilken e-post han använder till den här.

Hur gör vi då?
Kan man spåra vilken E-Post han har för att komma in?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Hejsan.

En kompis till mig kommer inte in i sitt YouTube konto, det var lång, lång tid sen förra året i Augusti han var inne där senast.
Det enda han kan är lösenordet och användarnamnet men han vet inte vilken E-Post han använde och förra året kring Augusti så var det användarnamnet man loggade in med men nu sen google/e-post inloggning kom till så blev detta svårare att finna ut vilken e-post han använder till den här.

Hur gör vi då?
Kan man spåra vilken E-Post han har för att komma in?

Så många olika e-postadresser kan han ju knappast ha haft sen förra året att det inte går att prova sig fram?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Så många olika e-postadresser kan han ju knappast ha haft sen förra året att det inte går att prova sig fram?

Läs!

Han registrerade användarkontot "namn" och använde namnet + lösenordet för att logga in som det var då.

Men nu idag 2014 så använder man E-post/google konto för att logga in och där är problemet han vet inte vad E-posten heter, eftersom att han loggade in med användarnamnet på den tiden så det är en enorm skillnad på YouTube idag.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Läs!

Han registrerade användarkontot "namn" och använde namnet + lösenordet för att logga in som det var då.

Men nu idag 2014 så använder man E-post/google konto för att logga in och där är problemet han vet inte vad E-posten heter, eftersom att han loggade in med användarnamnet på den tiden så det är en enorm skillnad på YouTube idag.

Läs själv. Jag sa att så många e-postadresser kan han väl knappast ha haft sen förra året.

På lättföreståelig svenska: Han kan väl inte ha många olika adresser att prova logga in med.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Läs själv. Jag sa att så många e-postadresser kan han väl knappast ha haft sen förra året.

På lättföreståelig svenska: Han kan väl inte ha många olika adresser att prova logga in med.

Men om han skapade kontot för 10 år sen till exempel så är det kanske lite svårt att veta vilken mail man använde då.

Det enda jag kan tänka mig är att fråga google.
Men tror inte de kommer svara.

Permalänk
Medlem

kan inte sådana konto bli inaktivt om man inte använder det?
varför inte göra ett nytt google konto så slipper han alla problem?

edit: hittade ett forum post om det
https://productforums.google.com/forum/#!topic/gmail/ht7uz2IV...

la till länk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agonotheta:

Men om han skapade kontot för 10 år sen till exempel så är det kanske lite svårt att veta vilken mail man använde då.

Fast det gjorde han inte, eftersom YouTube inte ens har funnits så länge.

Men byter folk epostadresser som kalsonger?
Jag har kvar en hotmail-adress jag skapade 1996.
Har utöver den bara en jobbmail och en gmail-adress.

Även om man byter adress en gång om året, vilket är väldigt ofta, så kan det max handla om nio olika adresser att försöka logga in med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Läs själv. Jag sa att så många e-postadresser kan han väl knappast ha haft sen förra året.

På lättföreståelig svenska: Han kan väl inte ha många olika adresser att prova logga in med.

Okej, sorry för att man inte kolla tillräckligt noga. Jag förstår nog frågan du ställde "minns inte e-post" ja han har många olika ja det stämmer men det är det som är problemet med och komma in. Man måste använda det nu idag 2014 än förra året då det var användarnamnet.

Och det kontot han har glömt bort adressen till har han bara använt 1 gång och lagt upp 1 klipp på och han la upp samma dag som han registrerade sig i fjol i början av augusti. Och då var det via användarnamnet man loggade in sig på och lösenordet som han kan.

Skrivet av Merak:

kan inte sådana konto bli inaktivt om man inte använder det?
varför inte göra ett nytt google konto så slipper han alla problem?

edit: hittade ett forum post om det
https://productforums.google.com/forum/#!topic/gmail/ht7uz2IV...

Om jag läste rätt?
Har man inte loggat in på 8 eller 9 månader så inaktiveras kontot?
Fast för mig och han så finns kontot än kvar med klippet som man kan se, men inloggning svårt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Fast det gjorde han inte, eftersom YouTube inte ens har funnits så länge.

Men byter folk epostadresser som kalsonger?
Jag har kvar en hotmail-adress jag skapade 1996.
Har utöver den bara en jobbmail och en gmail-adress.

Även om man byter adress en gång om året, vilket är väldigt ofta, så kan det max handla om nio olika adresser att försöka logga in med.

Skickades från m.sweclockers.com

Åhh nej!
Förlåt... självklart inte 10 år, men 9 år och 7 månader.
Förlåt att jag var så slarvig och avrundade lite.

Ja det är mycket möjligt att man byter email lite då och då.
Till exempel kan det vara för man har en email som "tillhör" sin internetleverantör, och man kanske flyttar eller byter leverantör.
Vissa mailtjänster har lagts ner under de senaste 10 åren (9 år och 7 månader)
Vissa av mina emailadresser har jag bara ett svagt minne av.
Det har till och med hänt att jag skapat en email bara för att skapa ett konto på nån sida för att slippa eventuell spam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Okej, sorry för att man inte kolla tillräckligt noga. Jag förstår nog frågan du ställde "minns inte e-post" ja han har många olika ja det stämmer men det är det som är problemet med och komma in. Man måste använda det nu idag 2014 än förra året då det var användarnamnet.

Och det kontot han har glömt bort adressen till har han bara använt 1 gång och lagt upp 1 klipp på och han la upp samma dag som han registrerade sig i fjol i början av augusti. Och då var det via användarnamnet man loggade in sig på och lösenordet som han kan.

Om jag läste rätt?
Har man inte loggat in på 8 eller 9 månader så inaktiveras kontot?
Fast för mig och han så finns kontot än kvar med klippet som man kan se, men inloggning svårt.

det kan tas bort enligt avtalet men tydligen händer det inte så ofta. och då du och han kan se klippen och användaren så är den nog kvar.

Permalänk
Medlem

https://support.google.com/youtube/answer/3309286?hl=en
Där måste du själv ha kollat. Tog 1 sekund att googla upp.

Men annars är det väll bara att köra forgot password och skriva in samtliga e-postadresser han använt sig utav senaste ~10 åren.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

https://support.google.com/youtube/answer/3309286?hl=en
Där måste du själv ha kollat. Tog 1 sekund att googla upp.

Men annars är det väll bara att köra forgot password och skriva in samtliga e-postadresser han använt sig utav senaste ~10 åren.

Ja du.

Det där kan vara räddning, tack för tipset.

Men den hittade jag igår ändå. ^^

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Okej, sorry för att man inte kolla tillräckligt noga. Jag förstår nog frågan du ställde "minns inte e-post" ja han har många olika ja det stämmer men det är det som är problemet med och komma in. Man måste använda det nu idag 2014 än förra året då det var användarnamnet.

Tagga ner! Jag loggar alltid in med mitt användarnamn på Google, vilket funkar hur bra som helst. Det är dock på Hotmail (i dag Outlook) som man kunde först logga in med e-postadressen, sen för kanske 1-2 år sedan med användarnamnet och nu med endast e-postadressen igen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.