Skype gruppsamtal fungerar inte optimalt

Permalänk
Avstängd

Skype gruppsamtal fungerar inte optimalt

Så jag och ett par bekanta har sedan ett halvår haft ett samtal på Skype som man joinar när man sätter sig vid datorn vi är ca 10st som varit i samtalet.
Sen för två veckor sen så kunde jag trycka på "Delta i samtal" men inget hände och jag blev utslängd, nu har vi kommit på att det är en utav personerna som brukar va host för samtalet som gör så jag inte kan joina när han är host, samma sak blir det för han att han inte kan joina om jag är host.

Någon som vet varför det är så? vi har inte blockerat varandra, båda har varandra i vänner vi har till och med tagit bort varandra och lagt till igen men fortfarande samma problem.

Hjäääälp!

§3.1
Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Skapa ny chatt, bjud in alla. Enklaste lösningen är oftast den bästa men också den tråkigaste.

ED: Se även till så att ni sitter på samma version. Har haft liknande problem där någon tölp hade bestämt sig för att inte uppdatera sitt Skype på de senaste 3 åren.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Avstängd

Tack för svar, vi har skapat nytt flera gånger fungerar ändå inte vi har haft samtal senaste halvåret men har skapats nya samtal ganska många gånger.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Att Skype är buggat är väll knappast någon nyhet. Står ju mer eller mindre exakt det i deras privacy policy.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Se som sagt till att alla har nyaste versionen. Funkar det ändå inte så testa att nedgradera ett snäpp samt kolla på Skypes forum.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii