Permalänk
Medlem

Köpa film på nätet

Hejsan. Har börjat tröttna på alla högar med dvd fodral som stockar upp här hemma, och funderar på om det finns något sätt att köpa filmer på nätet (för att sedan ladda ner dem). Googlar och googlar men hittar inget sådant. (existerar det ens?)

Vill inte köra på streaming tjänster. Kan fungera ibland, men är mycket på resande fot. Nu löser jag det genom att bara kopiera över filmerna från dvd till datorn, och skapa mitt lilla biblotek på min externa och sedan köra kodi på den bärbara. Dock, allt detta krångel med att beställa hem filmer, vänta och sedan föra över de till datorn får mig att snegla och dregla över att gå tillbaka till att ladda ner filmer istället.
Men vill kunna betala för mig, utan att behöva vända mig till streaming tjänster (Där jag ofta inte kan titta när jag sitter på ex, tåg).

Så, några förslag? eller kan man lösa det genom att köpa filmerna, skyffla in dem i något vrå och sedan ladda ner filmerna med gott samvete? (Eller är det fortfarande straffbart?)

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

iTunes och Google Play Store kommer jag på, på rak arm.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk

vudu.com
Fungerar kanon, bra utbud, dock ingen text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

iTunes och Google Play Store kommer jag på, på rak arm.

Och man kan ladda ner filmerna till hårddisken om man köper på iTunes/google play? Eller är det sådan skit att man köper, och sedan måste titta via deras sida? aka "streama"?

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

Och man kan ladda ner filmerna till hårddisken om man köper på iTunes/google play? Eller är det sådan skit att man köper, och sedan måste titta via deras sida? aka "streama"?

Jag vet faktiskt inte, finns nog risk att du måste använda specifika program.

Här kan du läsa om Apples lösning.

För att läsa om Google Play så gå in i affären och tryck på frågetecknet till höger så finns det en text angående format osv.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Cineplex.com verkar stödja nedladdning av köpta filmer och serier. Tog för övrigt 10 sekunder att hitta via Google.

"Downloading your digital titles is an easy way to take your content with you, and to limit your internet use if you want to watch a favourite movie over and over again. On Macs and Windows PCs, click the download button next to the title. After a brief installation of the Cineplex Download Manager, your download begins. As soon as the title is available, just press Watch. On Smart Phones and Tablets, Sign In to the Cineplex Store app, choose a movie, and tap the Download button."

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Cineplex.com verkar stödja nedladdning av köpta filmer och serier. Tog för övrigt 10 sekunder att hitta via Google.

"Downloading your digital titles is an easy way to take your content with you, and to limit your internet use if you want to watch a favourite movie over and over again. On Macs and Windows PCs, click the download button next to the title. After a brief installation of the Cineplex Download Manager, your download begins. As soon as the title is available, just press Watch. On Smart Phones and Tablets, Sign In to the Cineplex Store app, choose a movie, and tap the Download button."

Måste vart blind. För jag hittade inte, tack!

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keeday:

Och man kan ladda ner filmerna till hårddisken om man köper på iTunes/google play? Eller är det sådan skit att man köper, och sedan måste titta via deras sida? aka "streama"?

Man kan både köpa och hyra film på itunes.