Asus P9D-I - ASMB7-iKVM - JAVA-console fungerar ej med OSX 10.10

Permalänk
Medlem

Asus P9D-I - ASMB7-iKVM - JAVA-console fungerar ej med OSX 10.10

Hej

Har ett Asus P9D-I som har ASMB7-iKVM - det har firmware v 1.09. (senaste jag hittat) när jag försöker ansluta till console så får jag upp JViewver som är helt blank ingen skärmbild. Har ställt ner säkerheten på JAVA till minimum. Har java version 8 update 31 (bygge 1.8.0_31-b13)

Fungerade tidigare innan jag uppdaterade till 10.10 osx och JAVA.

Hur får jag det att fungera?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jan-banan:

Hej

Har ett Asus P9D-I som har ASMB7-iKVM - det har firmware v 1.09. (senaste jag hittat) när jag försöker ansluta till console så får jag upp JViewver som är helt blank ingen skärmbild. Har ställt ner säkerheten på JAVA till minimum. Har java version 8 update 31 (bygge 1.8.0_31-b13)

Fungerade tidigare innan jag uppdaterade till 10.10 osx och JAVA.

Hur får jag det att fungera?

Hej,

Sitter du så att du har möjlighet att byta 'management IP address'?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,

Sitter du så att du har möjlighet att byta 'management IP address'?

Jag har möjlighet att ställa om vad som helst då jag äger nätverket och alla datorer i det? Vad ska jag byta till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jan-banan:

Jag har möjlighet att ställa om vad som helst då jag äger nätverket och alla datorer i det? Vad ska jag byta till?

Skickades från m.sweclockers.com

Byt sista sektionen av IP-adressen till något annat, som ingen annan enhet redan har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör DHCP och det finns inga datorer som har samma IP!
Menar du att jag ska ändra (se skärmdump) i inställningarna för ASMB7ikvm till att inte köra med DHCP och ändra till IP-utan för DHCP-ranget?
Eller menar du att själva remotconsolen ska ha annan IP-adress i så fall var ställer jag om denna?

För övrigt så fungerar detta bra på Windows 7 och Java7 på en annan dator.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jan-banan:

Jag kör DHCP och det finns inga datorer som har samma IP!
Menar du att jag ska ändra (se skärmdump) i inställningarna för ASMB7ikvm till att inte köra med DHCP och ändra till IP-utan för DHCP-ranget?
Eller menar du att själva remotconsolen ska ha annan IP-adress i så fall var ställer jag om denna?

http://thumbnails110.imagebam.com/38573/83e9ad385722682.gif

För övrigt så fungerar detta bra på Windows 7 och Java7 på en annan dator.

Ja antingen låter du DHCP tilldela den en ny IP-adress eller så sätter du en fast själv. Anledningen till att jag bad dig prova byta IP är för att tvinga fram en refresh så att inget gammalt cachat ligger och spökar. Men om det fungerar på din Windows-dator med Java7 men inte på din Mac med Java8, då är det något med Java8 och OS X Yosemite.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack fick detta att fungerar efter mycket felsökade. Jag hade rensat Chrome, Firefox osv på cache. Rensat java osv. Tror att det var java som strulade.

Hur kommer det sig att ni bygger just denna i Java och inte en native eller html5-baserad?

Permalänk
Medlem

Nu har detta lagt av igen får bara en ruta med blank skärm och 0fps

osx 10.10.4. Testat i både firefox och safari har java 8 update 51.

Ser consolen i den lilla rutan i browsern

Så fort jag trycker launch så blir det bara en svart ruta.

Vad är detta för konstigt finns det någon annan klient istället för denna Jviewver?