Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen

Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Här kan ni ställa frågor av en mer allmän natur.

Precis som i de andra butiks- och tillverkartrådarna och forumen är tanken med vår närvaro här INTE att ersätta vår sedvanliga kundtjänst eller service/RMA-avdelning.
Har man ett specifikt ärende, undrar om leveranstiden på sin order, när ens dator kommer tillbaka från reparation etc. är det alltså fortfarande vår vanliga kundtjänst eller våra butiker man ska vända sig till. Dessa når ni här:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Här kan ni ställa frågor av en mer allmän natur.

Hälsar er välkommen här!

Mvh: Eric/Nöjd kund

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Här kan ni ställa frågor av en mer allmän natur.

Jag säger som föregående talare!

Hoppas på att ni ska sälja ut de "gamla" GTX780-DC2OC-3GD5 så att ni kommer ner i era konkurenters prisnivå. Är sugen på att handla ett igår, men jag väntar istället.

/Nöjd kund!

Visa signatur

AMD Phenom II 1090T x6, Asus CrossHair IV Formula, XfX Radeon 5870 1 GB

Permalänk
Medlem

Kommer ni köra någonting speciellt på black friday?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Ni funderar inte på ett samarbete med mecenat? Hade varit guld värt!
Välkomna!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Välkomna till forumet!

När planerar ni ha klart er finska hemsida, och kommer ni eventuellt börja leverera till Finland före sidan är helt klar?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag funderar när ni skall öppna butiken i Finland?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av excepto:

Kommer ni köra någonting speciellt på black friday?

Det kommer att hända lite grejer då ja. Inget vi kan avslöja i förväg dock tyvärr.

Skrivet av Sando:

Välkomna till forumet!

När planerar ni ha klart er finska hemsida, och kommer ni eventuellt börja leverera till Finland före sidan är helt klar?

Vi hoppas ha Finland "klart" innan årsskiftet. (Kul att du hittat sidan btw hehe, vi har inte direkt gått ut så offentligt vad jag vet?)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Steven 72:

Jag funderar när ni skall öppna butiken i Finland?

Online: ganska snart.
Butik: inget konkret ännu (och det säger jag inte bara, vi har helt enkelt inget att gå på där än, vi har kollat lite lokaler och så men inte mer)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kan ni förklara era bonusnivåer lite bättre? Jag handlade massor hos er ett tag - och då menar jag verkligen massor - och kunde inte krypa över brons. Ett och ett halvt år senare utan att ha handlat någonting loggar jag in och ser att jag är silver? Det känns lite knepigt!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Warder:

Kan ni förklara era bonusnivåer lite bättre? Jag handlade massor hos er ett tag - och då menar jag verkligen massor - och kunde inte krypa över brons. Ett och ett halvt år senare utan att ha handlat någonting loggar jag in och ser att jag är silver? Det känns lite knepigt!

Citerar mig själv från en annan tråd:

Skrivet av Webhallen:

Bonussystemet går på dessa fyra uppgifter:
* Antal ordrar och jämnheten i fördelningen - (Kort sagt trogna, återkommande kunder belönas)
* Storleken på ordrarna - (Spenderar man mycket pengar premieras man, men här blir det ju svårt vad definitionen av "mycket är. Många kontaktar oss och säger "men jag har ju handlat för 14 tusen i år" men å andra sidan så har vi ju produkter som kostar 10x det beloppet. Kort sagt: ett enda stort köptillfälle gör inte att man spurtar upp.)
* Hur länge man varit kund - (Vårt nuvarande medlemssystem har hängt med i över fem år)
* Huruvida man väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev eller ej
Sen har vi lite fler wildcards och magiska formler som vi inte kan avslöja men som man som kund inte kan påverka medvetet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Får jag mitt ps4 innan fredag?=)

Min beställning står som behandlad och skickad.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jahsoldier:

Får jag mitt ps4 innan fredag?=)

Min beställning står som behandlad och skickad.

Innan fredag lär du inte få något eftersom det släpps på fredag.
Att det står "behandlat" i folks ordrar är för att vårt lager jobbat som gnuer (djuret, inte licensformen) under hela helgen för att förbereda alla PS4 utskick så att alla ska hinna få sina konsoler i tid.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Innan fredag lär du inte få något eftersom det släpps på fredag.
Att det står "behandlat" i folks ordrar är för att vårt lager jobbat som gnuer (djuret, inte licensformen) under hela helgen för att förbereda alla PS4 utskick så att alla ska hinna få sina konsoler i tid.

Ja det var som jag trodde=)

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i mellandagarna? Har ni något super speciellt planerat då, eller blir det bara smått och gott?

(Detta räknas möjligtvis som OfT); Men hur ser era öppettider ut under samma dagar?

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrH4U:

Hur ser det ut i mellandagarna? Har ni något super speciellt planerat då, eller blir det bara smått och gott?

(Detta räknas möjligtvis som OfT); Men hur ser era öppettider ut under samma dagar?

I ärlighetens namn har vi inte planerat så långt. Det är ju flera dagar kvar typ

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

I ärlighetens namn har vi inte planerat så långt. Det är ju flera dagar kvar typ

Haha, låter som om ni inte tänker längre än näsan, men det verkar ju ha fungerat förut, så man ska inte klaga!

*Host* Rea på Samsung S4 under mellandagarna skulle inte vara fel *host*.

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Hur lagrar ni era lösenord?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rawet:

Hur lagrar ni era lösenord?

No worries, de r krypterade. Om någon vill ändra sitt lösenord måste de skapa ett nytt helt enkelt och det ganla går förlorat för alltid.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Webbhallen ska ju vara på dreamhack. Och jag har tänkt att köpa ett mekaniskt tangentbord. Det är bara det att det finns så många olika brytare som ska ha olika känsla. Så jag har inte velat köpa ett änu då jag inte kunnat kolla hur de känns. Så nu till frågan.
Är det möjligt att sätta upp så man kan få känna lite på de olika brytarna och hitta en favorit?

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Boney:

Webbhallen ska ju vara på dreamhack. Och jag har tänkt att köpa ett mekaniskt tangentbord. Det är bara det att det finns så många olika brytare som ska ha olika känsla. Så jag har inte velat köpa ett änu då jag inte kunnat kolla hur de känns. Så nu till frågan.
Är det möjligt att sätta upp så man kan få känna lite på de olika brytarna och hitta en favorit?

Många av tangentborden brukar finnas ute på display i butiken på dreamhack. kanske inte alla men förhoppningsvis tillräckligt många så att du kan bilda dig en uppfattning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur blir det med nattöppet för PS4 på torsdag? Hittar inget om det på eran hemsida, däremot lyckades jag googla fram en sida som antyder om det, men eftersom jag inte lyckades klicka mig fram till den på något sätt är jag inte övertygad om att infon stämmer, utan att det kanske är gammal information som glömts att raderas?

Sidan jag googlade fram: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/ps4_nattoppet/

Permalänk

Kommer alla som förbokade innan ni stängde första omgången av Ps4 få sin? Jag har bokat i juni för uthämtning i butik. Men jag har ännu inte fått en bekräftelse på att den finns att hämta på fredag.

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

Hur blir det med nattöppet för PS4 på torsdag? Hittar inget om det på eran hemsida, däremot lyckades jag googla fram en sida som antyder om det, men eftersom jag inte lyckades klicka mig fram till den på något sätt är jag inte övertygad om att infon stämmer, utan att det kanske är gammal information som glömts att raderas?

Sidan jag googlade fram: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/ps4_nattoppet/

Hittade den, du går till startsidan, trycker på "Visa" på ps4. Sedan finns fliken "Nattöppet" med flera att klicka på. Så jag antar att informationen stämmer

[Edit] Den finns under "Spel"sektionen på startsidan. Du kan behöva byta lite mellan vilka som visas med hjälp av pilarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePartyPig:

Hittade den, du går till startsidan, trycker på "Visa" på ps4. Sedan finns fliken "Nattöppet" med flera att klicka på. Så jag antar att informationen stämmer

[Edit] Den finns under "Spel"sektionen på startsidan. Du kan behöva byta lite mellan vilka som visas med hjälp av pilarna

Jaha, jag förväntade mig att den skulle vara en klickbar länk under "Kampanjer" som nattöppet-events brukar vara.

Permalänk
Medlem

Måste det stå att ordern är behandlad, för att man skall vara säker på att få en ps4a i första omgången?
Min står fortfarande under behandling och jag har inte fått något mail, som bekräftar något.

Att jag inte skulle få någon känns otänkbart, då jag la ordern 2011-06-02....

Skrivet av Webhallen:

Innan fredag lär du inte få något eftersom det släpps på fredag.
Att det står "behandlat" i folks ordrar är för att vårt lager jobbat som gnuer (djuret, inte licensformen) under hela helgen för att förbereda alla PS4 utskick så att alla ska hinna få sina konsoler i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnhan:

Måste det stå att ordern är behandlad, för att man skall vara säker på att få en ps4a i första omgången?
Min står fortfarande under behandling och jag har inte fått något mail, som bekräftar något.

Att jag inte skulle få någon känns otänkbart, då jag la ordern 2011-06-02....

Hur menar du med att det ska stå att ordern är behandlat egentligen? Att den hamnar under fliken "behandlad"? Det skulle ju vara väldigt missvisande då varor hamnar där när du beställt, betalat och tagit emot dom. Jag ser i övrigt iaf inget fält som ger ytterligare information på min order utöver vilken flik den är sorterad under...

Permalänk
Medlem

Har läst om flera som fått sin order under fliken "behandlad" och även mail om att man kan hämta upp den.
Så här säger tydligen webhallen själva "Att det står "behandlat" i folks ordrar är för att vårt lager jobbat som gnuer (djuret, inte licensformen) under hela helgen för att förbereda alla PS4 utskick så att alla ska hinna få sina konsoler i tid."

Skrivet av s0sdaf:

Hur menar du med att det ska stå att ordern är behandlat egentligen? Att den hamnar under fliken "behandlad"? Det skulle ju vara väldigt missvisande då varor hamnar där när du beställt, betalat och tagit emot dom. Jag ser i övrigt iaf inget fält som ger ytterligare information på min order utöver vilken flik den är sorterad under...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnhan:

Har läst om flera som fått sin order under fliken "behandlad" och även mail om att man kan hämta upp den.
Så här säger tydligen webhallen själva "Att det står "behandlat" i folks ordrar är för att vårt lager jobbat som gnuer (djuret, inte licensformen) under hela helgen för att förbereda alla PS4 utskick så att alla ska hinna få sina konsoler i tid."

Jo, jag såg det, men jag tänkte att det måste ju vara något fel då? T.ex. kan man ju inte avbeställa ordern om man skulle vilja då.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av s0sdaf:

Jo, jag såg det, men jag tänkte att det måste ju vara något fel då? T.ex. kan man ju inte avbeställa ordern om man skulle vilja då.

Om man hör av sig till kundtjänst går det fortfarande bra att avbeställa.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch