Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem

Officiella Total War: Rome II -tråden

Spelet kan möjligtvis vara på gång:

Citat:

The next month page of Australian mag PC PowerPlay features an image of the original Rome game along with a large 'II', a more than subtle hint that it's set to show off a sequel to the 2004 strategy gem.

http://www.computerandvideogames.com/355227/rome-2-total-war-announcement-hinted/

(Hittade artikeln tack vare den superba siten Blue's News )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JMicke:

Spelet kan möjligtvis vara på gång:

http://www.computerandvideogames.com/355227/rome-2-total-war-announcement-hinted/

(Hittade artikeln tack vare den superba siten Blue's News )

Den officiella avtäckningen av CAs nya spel äger rum den 6 Juli. Fram tills dess är det bara spekulationer.. Dock vore ett Rome 2: Total war en dröm

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Underbart, har hållit tummarna länge för detta!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Om fallet är så... äntligen!

Visa signatur

Intel.

Permalänk
Medlem

Finns ytterligare saker som pekar åt det hållet, en tysk speltidning har annonserat att det i nästa nummer har en förhandstitt på just Total war: Rome 2.

Permalänk
Medlem

Blir med allra största sannolikhet så, och inte mig emot... men WWI hade varit högst på min lista iaf.

Permalänk

Äntligen! Återstår bara att se om Europa Barbarorum 2 (en väldigt välgjord Rome-mod till Medieval 2) hinner komma ut innan .

Permalänk

Ska köpas direkt om detta är sant!
Kul!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Köpte shogun 2, körde det i två timmar. Fick inget sug för det, vet inte varför. Gjort det förr kanske. Lär ju köpa detta också dock och sen får man se.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Äntligen, tycker mer om den romerska tidseran än den japanska i shogun så ett rome 2 med shogun 2 grafik säger jag inte nej till.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem

Detta har man väntat 6 år på.

Har inte alls varit intresserad av CA's senaste alster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phyrrus:

Detta har man väntat 6 år på.

Har inte alls varit intresserad av CA's senaste alster.

Måste säga att jag håller med dig. Jag har, vad jag vet, köpt vartenda spel i Total War serien som givits ut (dock ej expansionerna), och mitt favorit spel i serien är Total War: Rome, och därefter Medieval II Total War ...

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JMicke:

Bra länkar..

Tänkte att vi kan göra om den här tråden till den officiella Total War: Rome II -tråden

Lägger till den här länken.

http://www.videogamer.com/pc/rome_ii_total_war/news/rome_ii_t...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Jösses, ser verkligen fram emot att höra sandalernas klappande steg eka genom Roms kullerstensgator när Gaius Überclassicus låter sin trogna Legion IIV Noricum marschera genom stadens öppna portar mot senaten, för att en gång för alla krossa republiken medans veteranerna från Legion V Illyricum avväpnar stadsvakten och posterar sig innanför stadens murar som beredskap.

Hell Überclassicus Caesar!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

*dräggel* Varit trogen TW fan genom åren sedan Shogun och köpt varenda spel sedan dess inklusive expansioner. Även fast Empire var en stor besvikelse i början med alla buggar har de ändå lyckats leverera sedan dess...

Rome var min favorit och jag är glad att de går tillbaka för att bättra på och utveckla denna episka tidsepok!

Hade gärna velat se den videon alla som skriver om spelet har sett i CA's lokaler med stormningen av Karthago! EPISKT!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Det ser onekligen mycket lovande ut.

Kommer komma mer info de närmaste dagarna (och i nästa nummer av PC-gamer). Men ny spelmotor (som förhoppningsvis är bättre optimerad än den nuvarande, blir sjukt trött på laddningstiderna i STW2), och en mycket trevlig tidsperiod.

Permalänk
Medlem

Rome var även min favorit, längtar rejält efter det här spelet!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Det ser onekligen mycket lovande ut.

Kommer komma mer info de närmaste dagarna (och i nästa nummer av PC-gamer). Men ny spelmotor (som förhoppningsvis är bättre optimerad än den nuvarande, blir sjukt trött på laddningstiderna i STW2), och en mycket trevlig tidsperiod.

Så illa var väl inte laddningstiderna, är runt max 15 sekunder för mig.

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem

Fortsatt intervju på RPS, nu om AI och spelets omfång.
http://www.rockpapershotgun.com/2012/07/03/rome-total-war-2/

Permalänk

Jag hoppas verkligen dom lägger ner massor av resurser på AI'n den här gången!
För det är fan inte kul när man kan vinna varenda strid genom att ställa sin armé i ett hörn av kartan med artilleri och bara skjuta på stillastående AI. Siegebattles ska vi inte ens prata om.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crispin:

Så illa var väl inte laddningstiderna, är runt max 15 sekunder för mig.

Exakt har samma 15 sekunder vid load förutom då jag startar spelet. Sjävla starten tar ca 1 minut eller mer...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Ser fram imot detta spel, det gör jag inför varje TW spel som kommer släppas. Gillar spelserien så jävla mycket. Synd bara att det är minst ett år innan det släpps. Vill ha det nu fan.

Permalänk

Nya skärmdumpar, dock inte av bästa kvalité. http://imgur.com/a/A84tK#0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nya skärmdumpar, dock inte av bästa kvalité. http://imgur.com/a/A84tK#0

Det är inte ingame eller kommer de se så tecknat ut?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är inte ingame eller kommer de se så tecknat ut?

Jag tror det är ingame men troligen är kanske korten tagna med kamera på tidning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Exakt har samma 15 sekunder vid load förutom då jag startar spelet. Sjävla starten tar ca 1 minut eller mer...

Då kör ni antagligen Dx9 plus inte ultra textures, Dx11 + tesselisering + ultra textures tar otroligt mycket längre tid att ladda.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror det är ingame men troligen är kanske korten tagna med kamera på tidning.

Dom finns med i nya PC-gamer, och där är dom av mycket bättre kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Då kör ni antagligen Dx9 plus inte ultra textures, Dx11 + tesselisering + ultra textures tar otroligt mycket längre tid att ladda.

Noepp

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Nyheten om Rome 2 tillsammans med CoH 2, gjorde mig otroligt lycklig. Längtar.

Permalänk

Jag hoppas dom ger Rome II stöd för mer än EN processor kärna. Eftersom Shogun 2 bara har stöd för EN kärna så är man lite orolig. En kärna är på tok för litet för ett strategispel som Shogun 2, flaskar ju ganska hårt både i kampanjkartan och i strider.