Sidan 59 av 59 « Första 949565758 59

Verktyg Visningsval
2014-08-16, 09:59   #1741

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

De släppte en gratis uppdatering häromdagen som adderar följande:
Citat:
Free August Warriors Update Pack contents
To complement the Daughters of Mars unit pack, we’ve also updated ROME II to add several new units, including female warriors for the first time, and a small yet significant roster-update for the Suebi.

Free female warrior units:
• Hex-Bearers (infantry, sword and shield): new Suebi garrison unit.
Ambushing from hidden woodland positions, the sword-armed Hex Bearers strike terror into the hearts of the enemy.
• Amazonian Riders (cavalry, bow): can be recruited by Royal Scythia, or as mercenaries in Sarmatia, Ponto-Caspia and Scythia.
With excellent bow-range and able to form Cantabrian Circle, Amazonian Riders are adept at keeping the enemy at arm’s length.
• Scythian Noblewomen (cavalry, bow): can be recruited by Royal Scythia
Trained to resist fatigue, and with superior morale born of their station, Scythian Noblewomen can outlast most combatants in a long fight.

Free Suebi roster-update units:
• Horse Runners (infantry, javelin skirmishers):
These fleet-of-foot warriors can strike hard and fast from cover, making them the elite of the Suebi skirmishers.
• Spear Wall (infantry, spear and shield):
The most defensive spear unit in the Suebi roster, Spear Wall is a bulwark against even
the most powerful cavalry.
• Round Shield Swordsmen (infantry, sword and shield):
Their high weapon damage makes the Round Shield Swordsmen fearsome combatants who punch above their weight.
• Riders of the Hunt (cavalry, spear):
Few warriors have faced a charge from these terrifying, frenzied horsemen and lived to tell the tale.
Sen släppte de samtidigt en DLC som adderar ytterligare kvinnliga enheter, Daughters of Mars:
http://store.steampowered.com/app/297830/

http://forums.totalwar.com/showthrea...Mars-Out-Today!

Tanken är också att göra Suebi mer intressant eftersom många klagat på att de varit svaga enhetsmässigt. Jag har inte kört dem sen en kort start runt när spelet släpptes så jag har ingen åsikt.

Efter patch 14 började jag en kampanj på Legendary som Sparta och det är rejält svårt. Mest för att all AI får enorma bonusar, men den spelar mycket bättre nu också. Tycker också att allierad AI spelar bättre. En nation som var allierad med mig skickade upp en full stack för att supporta i ett krig långt norr om honom. Fortfarande har spelet problem med att vissa nationer som borde vara starka försvinner i en puff av rök. I min kampanj försvann Rom väldigt tidigt efter att ha blivit fiende med de flesta runt sig. Även om det är lite skoj i alternativvärldshistorisk synpunkt så är det inte speciellt realistiskt.
Buio är inte uppkopplad
2014-08-23, 21:34   #1742

Neoheresy

Medlem

Neoheresys avatar

Plats: Falun

Registrerad: jan 2014

Co-op campaigns verkar fungera nu, om någon har lust att testa en omgång så hör av er.
2014-08-24, 11:21   #1743

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Köpte spelet för några dagar sedan. Men kommer inte överens med den skitfula designen på gränssnittet. Gillade mer hur det såg ut i ex första rome eller empire total war.
2014-08-24, 11:32   #1744

Buio

Medlem

Buios avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Köpte spelet för några dagar sedan. Men kommer inte överens med den skitfula designen på gränssnittet. Gillade mer hur det såg ut i ex första rome eller empire total war.
Ja, gränsnittet i kampanjkartan är dåligt. De verkar ha fått fnatt och gjort det minimalisktiskt för att visa så mycket karta som möjligt... i en omgångsbaserad del där tid inte spelar roll. Bara en sån sak som t.ex. Diplomati, när man har många kontakter och en lång lista att scrolla igenom i ett litet fönster. Varför inte göra så den tar upp hela skärmen och ger mer överblick?
Buio är inte uppkopplad
2014-08-24, 11:33   #1745

wotanziu

Medlem

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Fixa mod?
wotanziu är inte uppkopplad
2014-08-24, 12:24   #1746

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av wotanziu Visa inlägg
Fixa mod?
Ja tanken med mitt inlägg var att någon skulle länka till någon trevlig mod som fixar spelet, jag är inte inläst på vilka som är bra o dåliga till just rome 2. Nu är det bara fult och jobbigt.
2014-08-24, 13:48   #1747

Buio

Medlem

Buios avatar

Vad jag vet finns det ingen UI mod, bara grafiska som ändrar texture och färg.
Buio är inte uppkopplad
2014-08-24, 14:05   #1748

Swedish Berserk

Medlem

Swedish Berserks avatar

Plats: Skåne

Registrerad: apr 2009

Detta spelet är tyvärr inte någorlunda nära det första Rome det är mycket krångligare och UI är som sagt hur rörigt som helst. Håller mig helst till Paradox spel istället.
Swedish Berserk är uppkopplad nu
2014-08-31, 11:14   #1749

Buio

Medlem

Buios avatar

CA har annonserat Rome II: Emperor Edition. Detta är en samling av all gratis DLC och patchar och nytt innehåll. OBS! Har man redan spelet idag blir det automatiskt uppgraderat till Emperor Edition. Man får en ny DLC kampanj med också, Imperator Augustus, som handlar om vem som ska leda Romarriket.
http://forums.totalwar.com/showthrea...tion-announced

Det kommer också en stor patch samtidigt. Den stora grejen med patchen är ett uppgraderat Politicis & Civil Wars system. Lite mer om det i Rally Point nedanför.

Rallypoint 21

Vill man vara elak kan man säga att detta är utgåvan spelet borde varit vid release. Men det är ändå schysst att de supportat spelet under så lång tid och inte bara slutat patcha för att gå över på något nytt projekt.
Buio är inte uppkopplad
2014-08-31, 21:18   #1750

MrPeakon

Medlem

Registrerad: maj 2014

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
CA har annonserat Rome II: Emperor Edition. Detta är en samling av all gratis DLC och patchar och nytt innehåll. OBS! Har man redan spelet idag blir det automatiskt uppgraderat till Emperor Edition. Man får en ny DLC kampanj med också, Imperator Augustus, som handlar om vem som ska leda Romarriket.
http://forums.totalwar.com/showthrea...tion-announced

Det kommer också en stor patch samtidigt. Den stora grejen med patchen är ett uppgraderat Politicis & Civil Wars system. Lite mer om det i Rally Point nedanför.

Rallypoint 21

Vill man vara elak kan man säga att detta är utgåvan spelet borde varit vid release. Men det är ändå schysst att de supportat spelet under så lång tid och inte bara slutat patcha för att gå över på något nytt projekt.
Måste säga att det är kul att det händer något med detta spel, har själv haft ett uppehåll pga allt skit som finns i de. Ska bli kul att gör "comeback" känner då jag!
Chassi: Corsair Obsidian 650D Moderkort: MSI Z87-G45 GAMING ATX CPU: i5 4670K 4,4Ghz CPU Kylare: Corsair Hydro H80i RAM: Corsair Vengeance 16 GB Grafik: MSI N580GTX Lightning Xtreme 3GB SSD: Crucial MX100 512GB HDD: 1 TB Seagate + 750 GB Seagate Nätagg: XFX Black Edition 1250W
MrPeakon är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker