Sidan 61 av 61 « Första 1151585960 61

Verktyg Visningsval
2014-10-08, 10:48   #1801

Mozziee

Medlem

Mozziees avatar

Registrerad: maj 2012

Funderar mycket på att köpa det här spelet då jag älskar antiken och känner ett sug efter ett riktigt strategispel. Blir dock lite oroad när jag läst en hel del negativa recensioner men jag har också förstått att mycket har ändrats sedan releasen. Är det värt att köpa eller finns det/kommer bättre alternativ inom just rom-grek genren?
2014-10-08, 11:03   #1802

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Plats: Mariestad

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mozziee Visa inlägg
Funderar mycket på att köpa det här spelet då jag älskar antiken och känner ett sug efter ett riktigt strategispel. Blir dock lite oroad när jag läst en hel del negativa recensioner men jag har också förstått att mycket har ändrats sedan releasen. Är det värt att köpa eller finns det/kommer bättre alternativ inom just rom-grek genren?
Du kommer inte hitta bättre spel inom den här tidseran om det är krig du är intresserad av.

Rome II skyndades ut på marknaden alldeles för snabbt, men nu, över ett år senare är det ett väldigt bra spel.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sca Visa inlägg
Hur funkar inbördeskriget nu efter emperor-uppdateringen? Är det fortfarande "förr-eller-senare" som gäller eller går det att undvika helt?
Det ska gå att undvika.
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War...r_Improvements

"Civil wars no longer inevitable, instead they are now based on your level of support. Based on your support you can end up having a high, medium or low chance of a civil war occurring each turn. You’ll get warning messages when you reach those levels."
2014-10-08, 11:07   #1803

MSIOCGenie

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: aug 2010

Personligen tycker jag att alla pengar man lägger på Rome II är bortkastade pengar. Skulle spara stålarna till Attila istället, och se om det är något att ha.
MSIOCGenie är uppkopplad nu
2014-10-08, 11:07   #1804

Mozziee

Medlem

Mozziees avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stn1337 Visa inlägg
Du kommer inte hitta bättre spel inom den här tidseran om det är krig du är intresserad av.

Rome II skyndades ut på marknaden alldeles för snabbt, men nu, över ett år senare är det ett väldigt bra spel.
Grymt vad ska man köpa då, verkar ju finnas en hel radda av DLCs.. Är Emperor edition själva spelet?
2014-10-08, 11:09   #1805

cfwin

Medlem

cfwins avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2010

Det som var bäst med Emperor Edition är att min fps är typ 2x - 3x bättre än förut, tummen upp för det. MEN fortfarande dras i alla fall jag med buggen att vid belägringar där man slår upp hål i porten och/eller muren så segar hela spelet ner sig till ospelbarhet.

Som jag fattat det går buggen ut på att när det blivit "extra" ingångar till en stad så skapas oändliga möjligheter i pathfinding delen som datorn börjar beräkna och aldrig slutar. Fyfan att man aldrig kan få spela det här j*vla spelet!! /ragequit
cfwin är uppkopplad nu
2014-10-08, 11:15   #1806

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Citat:
Grymt vad ska man köpa då, verkar ju finnas en hel radda av DLCs.. Är Emperor edition själva spelet?
Ja, Emporer Edition ska du köpa, finns för cirka 200:- på vissa sidor till Steam.

jag har i stort sett alla dlcs, men kan bara rekommendera dig:
http://store.steampowered.com/agecheck/app/259800/

Älskar du spelet och vill ha mer innehåll så kan du investera i Caesar in Gaul eller Hannibal at the gates.
2014-10-08, 11:20   #1807

Mozziee

Medlem

Mozziees avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av cfwin Visa inlägg
Det som var bäst med Emperor Edition är att min fps är typ 2x - 3x bättre än förut, tummen upp för det. MEN fortfarande dras i alla fall jag med buggen att vid belägringar där man slår upp hål i porten och/eller muren så segar hela spelet ner sig till ospelbarhet.

Som jag fattat det går buggen ut på att när det blivit "extra" ingångar till en stad så skapas oändliga möjligheter i pathfinding delen som datorn börjar beräkna och aldrig slutar. Fyfan att man aldrig kan få spela det här j*vla spelet!! /ragequit
Oj :/

Citat:
Ja, Emporer Edition ska du köpa, finns för cirka 200:- på vissa sidor till Steam.

jag har i stort sett alla dlcs, men kan bara rekommendera dig:
http://store.steampowered.com/agecheck/app/259800/

Älskar du spelet och vill ha mer innehåll så kan du investera i Caesar in Gaul eller Hannibal at the gates.
Ok, är Greek States bra? Hur är multiplayerläget?
2014-10-08, 12:07   #1808

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Citat:
Ok, är Greek States bra? Hur är multiplayerläget?
Alltså, DLC tilläggen innebär bara att du får spela en viss fraktion. Vill du spela som Sparta eller dylikt, köp Greek pack. Det tillför inget till spelet förutom att du kan spela som den fraktionen.

Vilken multiplayer del är du intresserad av? coop eller vs?
2014-10-08, 12:13   #1809

ThomasLidstrom

Medlem

Plats: Sölvesborg

Registrerad: nov 2009

Hejsan cfwin,
Citat:
Ursprungligen inskrivet av cfwin Visa inlägg

Jag har en egen teori för varför spelet ibland blir otroligt långsamt vid belägringar; det är när du förstör murar på ett sådant sätt att enheter på murarna blir av med möjligheterna att komma ner. Jag anar att pathfindingen ballar ur och söker hejvilt efter något som inte finns.
ThomasLidstrom är inte uppkopplad
2014-10-08, 12:15   #1810

Mozziee

Medlem

Mozziees avatar

Citat:
Alltså, DLC tilläggen innebär bara att du får spela en viss fraktion. Vill du spela som Sparta eller dylikt, köp Greek pack. Det tillför inget till spelet förutom att du kan spela som den fraktionen.

Vilken multiplayer del är du intresserad av? coop eller vs?
Både och tror jag, jag vill spela VS men mina kompisar vill nog bara spela COOP med mig hehe
2014-10-08, 14:09   #1811

cfwin

Medlem

cfwins avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ThomasLidstrom Visa inlägg
Hejsan cfwin,

Jag har en egen teori för varför spelet ibland blir otroligt långsamt vid belägringar; det är när du förstör murar på ett sådant sätt att enheter på murarna blir av med möjligheterna att komma ner. Jag anar att pathfindingen ballar ur och söker hejvilt efter något som inte finns.
Det låter förbaskat troligt det där, men det är faaan att CA inte kan fixa det :-( . Man tvingas ju att totalt ändra sin strategi, t.ex. tvingas svälta ut städer och få en hög attrition på sin egen armé tills motståndaren väljer att själv anfalla så att det räcker med att enbart besegra armén (och inte behöva inta staden).
cfwin är uppkopplad nu
2014-10-08, 14:20   #1812

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Citat:
Både och tror jag, jag vill spela VS men mina kompisar vill nog bara spela COOP med mig hehe
VS-delen är väll det som fungerar bäst i hela spelet.

COOP var det tyvärr längesedan jag testade (typ vid release) och då var allt kaos så kan tyvärr inte ge dig något bra och ingående svar tyvärr.
2014-10-08, 20:28   #1813

Vikingbjörn

Medlem

Registrerad: aug 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ThomasLidstrom Visa inlägg
Det blir nog en hel del upphovsrättliga problem med en sådan titel.
Bättre då att CA tar fram "Total War: Fantacy"
haha ja iof, dom får köpa in sig, skulle gilla som fan lord of therings tema på det här spelet, men jag älskar ju den serien så
Vikingbjörn är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker