Sidan 62 av 62 « Första 1252596061 62

Verktyg Visningsval
2015-02-13, 05:23   #1831

Simcon

Medlem

Simcons avatar

Registrerad: jan 2010

Måste medge att jag är småsugen på Attila, men jag litar helt ärligt inte på att CA och SEGA släpper en färdig produkt, får väl se hur recensionerna ser ut i veckan innan spelet släpps på riktigt och vad jag fattar för beslut.
Simcon är inte uppkopplad
2015-02-13, 15:14   #1832

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Plats: Trollhättan

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Simcon Visa inlägg
Måste medge att jag är småsugen på Attila, men jag litar helt ärligt inte på att CA och SEGA släpper en färdig produkt, får väl se hur recensionerna ser ut i veckan innan spelet släpps på riktigt och vad jag fattar för beslut.
http://www.gamesradar.com/total-war-attila-review/

Du gör bäst i att vänta. Dessa recensioner innan release brukar dessutom vara väldigt snälla i jämförelse till slutresultatet.

Bara det att spelet är "Buggy at the moment" med 4 dagar kvar till release gör det värt att vänta.
2015-02-13, 16:26   #1833

oqvist

Medlem

Registrerad: dec 2001

Har tänkt börja med Total War 2 nu seriöst. Jag tycker det är tråkigt det är så meleeorienterat blir så grötigt och fult jämfört med napoleon och Shogun 2.
Asus DC2OC STRIX GTX 980
oqvist är inte uppkopplad
2015-02-13, 17:03   #1834

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av oqvist Visa inlägg
Har tänkt börja med Total War 2 nu seriöst. Jag tycker det är tråkigt det är så meleeorienterat blir så grötigt och fult jämfört med napoleon och Shogun 2.
Håller med kör på ultra men grafiken är totalt kass. Empire eller till och med gamla rome hade jag inte de problemen med men detta är bara fult om man inte zoomar. Kan inte med designen och grafiken i skiten :,(
2015-02-14, 00:43   #1835

Überklass

Medlem

Überklasss avatar

Plats: Tannhäuser Gate

Registrerad: sep 2003

Hej vänner.

Jag var en av de personer som fick provspela Attila idag på FZ.se redaktionen tillsammans med 7 andra vinnare. Creative Assembly hade även skickat dit två stycken utvecklare (samt en tråkig hysch-hysch PR-tant) som berättade och förklarade spelet.

Vi fick spela ett par minuter själva i single player och sedan så körde vi en liten turnering och på något magiskt sätt så kom jag två. Jag har i princip aldrig spelet multiplayer förut. Anyhow. Spelet kändes helt OK, semi-vettig AI (i jämförelse med Rome II ver 1.0 så kändes AI:n som rena rama Skynet) och mer intressanta belägringsstrider med brinnande byggnader och civilbefolkning som sprang runt. Creative-killarna berättade om att dom hade varit med om att en general under en belägringsstrid hade kommit i vägen för en civilist. En kvinna med typ.. brödkavel eller liknande och han hade blivit dödad av henne. En på miljonen.

Migrationer och folkvandringar är väl säkert nytt och fräsht. Hur det kommer fungera i praktiken i spelet hann jag aldrig riktigt testa så om det kan jag inte yttra mig.

Egentligen så spelade jag alldeles för lite på egen hand för att kunna yttra mig särskilt mycket om spelet, men jag TROR inte att jag hade köpt spelet om jag nu inte vunnit det inkl. Day 1-DLC på tävlingen. Det kändes helt enkelt för.. Rome II 1.5, eller kanske som en expansion till det i alla fall.
2015-02-14, 06:20   #1836

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Überklass Visa inlägg
...Jag var en av de personer som fick provspela Attila idag på FZ.se redaktionen tillsammans med 7 andra vinnare. Creative Assembly hade även skickat dit två stycken utvecklare (samt en tråkig hysch-hysch PR-tant) som berättade och förklarade spelet.
...
Egentligen så spelade jag alldeles för lite på egen hand för att kunna yttra mig särskilt mycket om spelet, men jag TROR inte att jag hade köpt spelet om jag nu inte vunnit det inkl. Day 1-DLC på tävlingen. Det kändes helt enkelt för.. Rome II 1.5, eller kanske som en expansion till det i alla fall.
Kul och grattis!

Jag har beställt Attila, för jag tror det lite är spelet Rome 2 borde varit. Tyvärr kommer inte Rome 2 få något av de stora förbättringar som finns i Attila, CA menar att Attila är ett fristående spel och tänker inte porta det bakåt.

Jag är lite intresserad av spelet för man kan köra proto-vikingar, men generellt tycker jag inte om spel som utspelas i en period av stora döende imperier. Jag gillar perioderna när det är tidigt i expansion av imperier och möjligheten att se helt andra scenarion spelas upp eller till och med att det aldrig Romarriket kom till skott. Vilket faktiskt verkar inträffa för ofta i Rome 2, i åtminstone två av mina spel så blev gjorde Romarna inget och blev sen manglade av någon annan stat.
Buio är inte uppkopplad
2015-02-16, 08:35   #1837

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Total War™: ROME II - Emperor Edition
http://store.steampowered.com/app/214950/

75% REA i 10 timmar till, lätt värt!
2015-02-16, 08:52   #1838

Raesmus

Medlem

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stn1337 Visa inlägg
Total War™: ROME II - Emperor Edition
http://store.steampowered.com/app/214950/

75% REA i 10 timmar till, lätt värt!
Låter som att det är dags för mig att kliva in i denna spelserie.

Har aldrig spelat Total War förut, jag är ingen erfaren strategispelare, har bara kört SC, SC2 och WC3. Är detta ett bra spel att prova ifall Total War-serien är något för mig eller är det något annat som ni hellre rekommenderar?
Raesmus är inte uppkopplad
2015-02-16, 15:44   #1839

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Raesmus Visa inlägg
Låter som att det är dags för mig att kliva in i denna spelserie.

Har aldrig spelat Total War förut, jag är ingen erfaren strategispelare, har bara kört SC, SC2 och WC3. Är detta ett bra spel att prova ifall Total War-serien är något för mig eller är det något annat som ni hellre rekommenderar?
Det skiljer inte så jättemycket i totalwar-spelen, så spelar nog ingen roll vilket du väljer.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker