Permalänk
Medlem

SMITE

Tjenare, har inte hittat någon officiell Smite tråd än så tänkte att det är dags att dra igång en.

Hemsida: https://account.hirezstudios.com/smitegame/
Forum: http://forum.hirezstudios.com/phpbb/viewforum.php?f=276

Spelet är just nu är closed beta vilket betyder att du måste få en invite för att kunna spela, alternativt kan du köpa in-game currency gems och få en invite.

Vilka är era hittills favorit champs? Själv så är mina Ymir samt Kali, precis blivit lvl 6 förövrigt.

Permalänk
Medlem

Sun wukong är väl min favorit hittills iaf
Dock är jag ruggit dålig på spelet ;P Helt ny inom den kategorin av spel Men bara att träna och äta flames!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Tjenare, har inte hittat någon officiell Smite tråd än så tänkte att det är dags att dra igång en.

Hemsida: https://account.hirezstudios.com/smitegame/
Forum: http://forum.hirezstudios.com/phpbb/viewforum.php?f=276

Spelet är just nu är closed beta vilket betyder att du måste få en invite för att kunna spela, alternativt kan du köpa in-game currency gems och få en invite.

Vilka är era hittills favorit champs? Själv så är mina Ymir samt Kali, precis blivit lvl 6 förövrigt.

Jag har en tråd, dock inte "Officiell" var den första också.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ni som vill testa på att jungla så finns det en guide här http://www.youtube.com/watch?v=uXIG5MCfMhs med Kali

Permalänk
Medlem

Jag är lv 9 och kör med som Hel, har tänkt att köpa de Nordiska gudarna först bara för att det känns coolt ^^,
Har en polare jag pslear med som brukar köra Odin, vi har kommit fram till att hans Ulti är alldeles för OP. Kör man med Ra och Odins ulti så är det alltid 100% chans på kill :/

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Då får man väl passa på att fråga, vad tycker ni om spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Jag är lv 9 och kör med som Hel, har tänkt att köpa de Nordiska gudarna först bara för att det känns coolt ^^,
Har en polare jag pslear med som brukar köra Odin, vi har kommit fram till att hans Ulti är alldeles för OP. Kör man med Ra och Odins ulti så är det alltid 100% chans på kill :/

Har inte testat några av de, men Agnis ulti är jäkligt nice också:)

Skrivet av Voxaz:

Då får man väl passa på att fråga, vad tycker ni om spelet?

Hittils tycker jag om det, anser dock att dom borde ta bort alla abilities förutom hand of god samt låta en ha wards och mana/health pots.

Permalänk
Medlem

Kan man inte joina fler än 3 samtdigt? eller kan man vara fler när man nått lvl 6?

Permalänk
Medlem

Stötte på ett problem efter jag köpte ny dator(i sign) Spelet kraschade direkt efter jag loggat in. Eller rättare sagt ser ut som det där grafikkortet som kraschar och ger gråaktigt/vit/svart färg på skärmarna (artefakter som täcker båda skärmarna?).

Upptäckte efter jag tog bort profilen som fanns i mina dokument så att inställningarna blev original igen. Då funkade det att logga in. Då med allt på lägsta inställningar samt låg upplösning. Men så fort jag ställer in på högre upplösning så blir det samma problem igen, testade att ta på window-mode, funkade i ett game sedan mitt i nästa game så fick jag samma krasch igen loggade in igen funkade i ca 5 min sen krasch igen. Loggade igen på nytt då med en direkt krasch när man kommer in i spelet.

Någon som har hittat varför det blir som det blir har googlat på det men inte hittat något specifikt angående detta.

Mitt gamla system va Core2duo e8500 samt CF4870 å 4GB ram. Har testat både 12.6 samt 12.7 betan som drivare.

Permalänk

He bo är favoritguden!! OP som in i helvete och kan döda allt / alla om man får en hyffsad feed

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av Langeman:

Stötte på ett problem efter jag köpte ny dator(i sign) Spelet kraschade direkt efter jag loggat in. Eller rättare sagt ser ut som det där grafikkortet som kraschar och ger gråaktigt/vit/svart färg på skärmarna (artefakter som täcker båda skärmarna?).

Upptäckte efter jag tog bort profilen som fanns i mina dokument så att inställningarna blev original igen. Då funkade det att logga in. Då med allt på lägsta inställningar samt låg upplösning. Men så fort jag ställer in på högre upplösning så blir det samma problem igen, testade att ta på window-mode, funkade i ett game sedan mitt i nästa game så fick jag samma krasch igen loggade in igen funkade i ca 5 min sen krasch igen. Loggade igen på nytt då med en direkt krasch när man kommer in i spelet.

Någon som har hittat varför det blir som det blir har googlat på det men inte hittat något specifikt angående detta.

Mitt gamla system va Core2duo e8500 samt CF4870 å 4GB ram. Har testat både 12.6 samt 12.7 betan som drivare.

Testa koppla bort en skärm kanske? Det är BETA och har sett på forumet att folk whinar om flerskärmsstödet.

Man kan bara vara max 3 som söker i solo kön för Hi-res tycker det är för stor fördel för de som är 4 i Skype/TS/Vent osv. man kan söka match om man e 5, då möter man 5 andra som sökte tillsammans.

Odins ulti är inte OP mot Sun Wukong och Bastet då deras leap kan hoppa igenom gallret.

För övrigt är min favorit gud Bastet men håller på att spela en massa andra just nu för att lära mig hur de funkar lite bättre. Om någon annan vill testa katten rekommenderar jag följande build:

Börja med Heartseaker lvl 1 + hand of the god + HP pots
Heartseeker lvl 3
Reinforced Boots
Frostbound hammer
Devourers gloves
Executioner

Sista itemet ska man kontra vad motståndarlaget gör med men har ingen aning hur man gör det så jag kör bara på mer dmg med typ Quinns blades eller nåt. Heartseeker ger speed och stacks som ger mer dmg (1 stack minion, 5 stacks spelare) men försvinner om du dör. Boots ger mer speed och så du tål lite mer. Frostbound hammer går så du slowar med din auto attack så du kan bara springa bredvid och hålla in knappen och de kan inte springa iväg utan någon leap ability. Devourers Gloves ger också stacks som ger dmg och lifesteal men de försvinner inte när du dör. Executioner ger crit. Har haft mycket framgång med denna builden

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Testa koppla bort en skärm kanske? Det är BETA och har sett på forumet att folk whinar om flerskärmsstödet.
....

Jo. Tänkte det med först men sedans visade det sig att det var mer spel än SMITE som gav samma problem.

Samt att det fungerade bra att ha 2 skärmar med mina gamla kort 4870 CF.

Permalänk
Medlem

Om ni vill hitta svenska spelare att lira mixes osv med så kika förbi i kanalen #smite.se på QuakeNet vetja, lite roligare än att bara lira med randoms:)

Permalänk
Medlem

Väcker liv i denna gamla tråden. Det var den mest generella Smite tråden jag hittade bland alla "beta nyckel" och "söker folk att spela med" trådar.

Känns som det finns en del smitespelare här men vi är väldigt tysta. Inte mycket hype runt smite, men det är kanske till det bättre. Smite comunity känns inte speciellt toxic jämfört med andra mobas.

Iaf... nu i helgen är det dubbel favor och gratis gems för alla first win of the day:
http://www.hirezstudios.com/smite/latest-news/view/smite-blog...

Det blir att bänka sig framför datorn så mycket sambon tillåter

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Brukar lira varje dag, har dock inte lyckats komma in i Conquest men vill gärna, adda mig på Truljin!

Permalänk
Medlem

Har också börjat spela detta fantastiskt roliga spel Om någon vill lägga till mig och lira lite ihop så heter jag "emsbry" i Smite.

Permalänk

Är du ny i smite så prova au kuang. Svin rolig ganska simpel och kan lätt ta 1 mot 3 om man kan klicka snabbt.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z97-G43 GAMING, Minne: Kingston 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series, HDD1: Transcend ssd 250 Gb, HDD2: Hdd 500 Gb, CPU: I5 4460, GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, Tangentbord: Func kb-460 (Mx brown), Mus: Roccat savu, Monitor: benq xl2411z, Nätagg: Be quiet kraft 600W.

Permalänk
Medlem

Släng inte för mycket pengar på Smite och företaget Hirez bara. De gör nog som de gjort med Global Agenda och Tribes Ascend snart, droppar supporten och går vidare till ett nytt spel (GA2). Folk klagar redan på deras girighet av att dom börjar ta betalt för saker som inte kostat innan och att servrarna börjar få problem. Samma sak hände TA. Hirez är giriga efter pengar, när de har mjölkat ur spelet så droppar dom de och börjar med nästa. Skitföretag enligt min mening. Bara ger en varning då det har varit och är mycket diskussioner kring Hirez beteende. Själv har jag lirat TA i 2år och det sättet dom behandlade de på är bara patetiskt. Vill inte förstöra tråden utan bara varna folk att inte slänga för mycket riktiga pengar på spelet.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Inaktiv

Toppen spel!lvl 9 nu, och har Zeus på ML2. tycker dock att zeus är OP, så¨ska ge mig på odin o se hur de går har dock haft en jäkla massa problem med att updatera, tvungen att ominstallera hela spelet osv. toppen spel för att vara gratis, hoppas dom fortsätter att utveckla det!

Permalänk
Medlem

Är det några sköna o lugna gubbar som vill lira lite? Skype är ett krav.

Började lira för någon vecka sedan och skulle vara kul att få ihop några stycken så man slipper 12 åringar som instant pickar assassin för att sedan feeda och flamea sitt lag och spamma surrender votes efter 10 min.

PM namn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Är det några sköna o lugna gubbar som vill lira lite? Skype är ett krav.

Började lira för någon vecka sedan och skulle vara kul att få ihop några stycken så man slipper 12 åringar som instant pickar assassin för att sedan feeda och flamea sitt lag och spamma surrender votes efter 10 min.

PM namn!

Jag spelar till och från. Fick en "revival" för en vecka sedan och spelat rätt ofta sedan dess. Kan tänka mig att haka på ett par matcher när polarna inte är online (då spelar jag förståeligt hellre med dem )

Skickar ett pm

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Två builds för isis som är superba.
(blå conquest) (röd joust)

Permalänk
Medlem

Ni som vill ha fler vänner på listan kan lägga till mig: HerrTech

Spelar nästan varje dag men är inget pro för er som förväntar sig det!

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Ni som vill ha fler vänner på listan kan lägga till mig: HerrTech

Spelar nästan varje dag men är inget pro för er som förväntar sig det!

Tyckte jag kände igen ditt nick. Jag och mina kompisar mötte dig i Assault för ett par dagar sedan.

Kom ihåg dig pga att du var Loki och ultade in på de som i stort sätt var döda. Du hade nästan ingen dmg men alla kills i erat lag xD
https://account.hirezstudios.com/smitegame/match-details.aspx...

Själv spelade jag nog min sämsta assault som Scylla...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Tyckte jag kände igen ditt nick. Jag och mina kompisar mötte dig i Assault för ett par dagar sedan.

Kom ihåg dig pga att du var Loki och ultade in på de som i stort sätt var döda. Du hade nästan ingen dmg men alla kills i erat lag xD
https://account.hirezstudios.com/smitegame/match-details.aspx...

Själv spelade jag nog min sämsta assault som Scylla...

Haha ja det stämmer Känns lite som att de är det ända loki kan göra i assault i början tyvärr =/ svårt att gå invis utan att folk märker det när det bara finns en lane xD

Plus att när man spelat med kompis och man får loki så måste man KS'a så ofta man kan ^^, haha

Men lägg till om du vill lire någon gång, jag har aldeles för många som är inaktiva på min vänner lista =/

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Haha ja det stämmer Känns lite som att de är det ända loki kan göra i assault i början tyvärr =/ svårt att gå invis utan att folk märker det när det bara finns en lane xD

Plus att när man spelat med kompis och man får loki så måste man KS'a så ofta man kan ^^, haha

Men lägg till om du vill lire någon gång, jag har aldeles för många som är inaktiva på min vänner lista =/

Jo det är inte många assassins som är riktigt bra i Assault. Men jag tror att ni förlorade på det eftersom ingen annan i erat lag fick några kills så de hade inte så mycket items mot slutet.

Jag lägger till dig senare, alltid bra att ha folk i listan om man loggar in solo någon gång. Men oftast spelar jag redan med en grupp.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Spelar ibland. Blir inte så ofta då inga kompisar kör smite men adda snuskgubben1 så ska jag försöka logga in oftare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SundanceKid:

Två builds för isis som är superba.
(blå conquest) (röd joust)
http://www.ladda-upp.se/files/2014/b123531.jpg

En sak som man skall ha klart för sig gällande builds är att alla är anpassade efter ett spelsätt, så att leta upp en build och tro att det skall funka eller kopiera någon annans är långt ifrån ett säkert kort.

Jag kör med 100% unika builds som jag skapat efter min stil och det är det som ger bäst resultat.
Sen får man anpassa items efter vad man möter, icke att glömma.

Permalänk
Skrivet av Jacob.t:

En sak som man skall ha klart för sig gällande builds är att alla är anpassade efter ett spelsätt, så att leta upp en build och tro att det skall funka eller kopiera någon annans är långt ifrån ett säkert kort.

Jag kör med 100% unika builds som jag skapat efter min stil och det är det som ger bäst resultat.
Sen får man anpassa items efter vad man möter, icke att glömma.

Självklart!
Men att testa någon annans build är ju att testa någon annans spelsätt.
Och jag håller helt med att man kan behöva anpassa sin build på vilket motstånd man möter.

Permalänk
Medlem

Körde SMITE i tidig beta, hur är spelet nu, värt att testa igen?