StarCraft II: Heart of the Swarm

Permalänk
Medlem

StarCraft II: Heart of the Swarm

vad tycker ni som har börjat spela. håller på att installera nu så lite tips hade varit bra ?

Permalänk
Medlem

Total noob här men tycker betan är skitkul. Har tyvärr inga tips

Visa signatur

|| i5 4690k/Noctua DH-15/x2 Corsair AF140mm || Asus Z97-A || HyperX 16GB 2400Mhz || Nvidia GTX 780ti Referens || Kingston v300 120gb, Crucial m550 256gb, Crucial mx200 500gb || FD Integra M 650w || Corsair 750d/x3 Corsair AF140mm || Corsair K65 RGB || Qpad 5k || Corsair MM200 Extended || Corsair H2100 ||

Permalänk
Medlem

Har spelat en del, känns helt klart nytt och fräscht.
Känns dock lite si och så med Terran som jag spelar.

Att man slipper ladder "pressen" för det är beta kanske har bidraget en hel del då jag inte spelat så långa sessioner sedan tidigt SC2.
(4-5timmar straight)

TeamLiquids HOTS del har en hel del bra strategier och taktiker hur man kan inkludera dom nya unitsen med "gamla".

Permalänk

Finns det någon i "core" kvar som kommer spela hots? :DD

/skirmisher

Permalänk
Discokungen
Skrivet av m1n1h0p:

Finns det någon i "core" kvar som kommer spela hots? :DD

/skirmisher

Jag spelar skiten ur HotS just nu, men jag är inte med i CORE längre heller.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jag har gått över helt till hots. Mitt mål var master i WoL men är top diamond atm så lär ju inte ta det på en månad. Därför har jag gått över till hots. I betan kan man sitta och leka runt med strategier utan att känna nån stress.

Just nu gillar jag att proxya en stargate i pvt (inte på något jätteudda ställe utan bara typ, vid min tredje) för att ta expand bakom två oracles. Får en late expo men får oftast ner 10 scvs~ med mina oracles.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Hann precis börja spela wol (spelade då starcraft för första gången) men gick snabbt över till hots.
Håller på med mina 5 matcher nu sen ut i systemet
Spelar Zerg har jätte problem med att hålla kolla på allting xD

Permalänk
Medlem

Har bara spelat kampanjen än så länge, Kerrigan <3

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Tollen:

Hann precis börja spela wol (spelade då starcraft för första gången) men gick snabbt över till hots.
Håller på med mina 5 matcher nu sen ut i systemet
Spelar Zerg har jätte problem med att hålla kolla på allting xD

Kallas snabbknappar

F1/F2 är rätt bra också Har gjort marcon på vissa saker och det funkar bra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 Heat of The Swarm är asgrymt där emot saknar jag vortex på mothership men allting är bra. Själv tycker jag att allt är balanced förutom widow mines. Lägg till mig kataang.449 på europa servern.

Permalänk
Medlem

Nu när jag har spelat ett tag så tycker jag faktiskt att spelet är underbart. Det är mycket roligare än wings på grund av hur man spelar det. Mer intensivt, mer småfigther och mycket expansions. Det är också väldigt mycket roligare att kolla på. Måste dock säga att jag fortfarande tycker att terran är extremt starka just nu. Widow Mines stoppar nästan all sorts early aggresion mot dem samt att det stoppar Oracle på grund av att Widow oneshottar den.

Men annars är det väldigt kul!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kataang:

Starcraft 2 Heat of The Swarm är asgrymt där emot saknar jag vortex på mothership men allting är bra. Själv tycker jag att allt är balanced förutom widow mines. Lägg till mig kataang.449 på europa servern.

Håller inte med helt där, trodde jag skulle sakna vortex eftersom det var det bästa sättet att hantera BL's i WoL, men nu i HotS finns det många bra sätt att hantera dem
Och terrans i allmänhet känns alldeles för starka imo

Skrivet av MuLLvaD3n:

Nu när jag har spelat ett tag så tycker jag faktiskt att spelet är underbart. Det är mycket roligare än wings på grund av hur man spelar det. Mer intensivt, mer småfigther och mycket expansions. Det är också väldigt mycket roligare att kolla på. Måste dock säga att jag fortfarande tycker att terran är extremt starka just nu. Widow Mines stoppar nästan all sorts early aggresion mot dem samt att det stoppar Oracle på grund av att Widow oneshottar den.

Men annars är det väldigt kul!

Håller helt med dig. HotS är ett mycket bättre spel än WoL, förutom att Terran är alldeles för starka. Som Protoss är det otroligt svårt att vinna mot dem, och Zerg har också stora problem..men men, det lär väl fixa sig

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Administrativ avgift

1000+ NA / 1100+ EU / 800R spelar nog skiten ur spelet atm

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Adda Raccoon om så vill Noob men kul med träning ^.^

Edit: Vill bara säga också att det var en av de bästa kampanjer spelat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Håller inte med helt där, trodde jag skulle sakna vortex eftersom det var det bästa sättet att hantera BL's i WoL, men nu i HotS finns det många bra sätt att hantera dem
Och terrans i allmänhet känns alldeles för starka imo

Håller helt med dig. HotS är ett mycket bättre spel än WoL, förutom att Terran är alldeles för starka. Som Protoss är det otroligt svårt att vinna mot dem, och Zerg har också stora problem..men men, det lär väl fixa sig

Freddie

Nja.. Förstår inte hur en Protoss spelare kan klaga på Terran. Men detta är ett krig mellan två factions som aldrig kommer sluta. Protoss spelare tycker Terran är OP och terran tycker protoss är OP.
Tycker man läser lite väl mycket om att Terrans medivacs är allt för bra nu, dock förstår jag inte hur de kan tänka så när high templars one-shottar dem med Feedback. Kostnaden är ju inte så stor heller på en High templar om du nu vill jämnföra med en Medivac fylld med Marines.

Å andra sidan måste jag hålla med om att Widow mines är en otrolig buff för Terran, men samtidigt har Zerg och Protoss fått flera fina units som är minst lika användbara.

Permalänk
Medlem

Fast en terran håller bort en zerg i många minuter med ett par widow mines!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tollen:

Fast en terran håller bort en zerg i många minuter med ett par widow mines!

Hur menar du nu?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Hur menar du nu?

Att terran har fått en mega fördel. Widow mines är op tycker jag fast som sagt jag är noob ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Att terran har fått en mega fördel. Widow mines är op tycker jag fast som sagt jag är noob ännu

Märker det
Tänk på att man som annan ras kan använda WM mot Terran med att skicka in Zerglings in i armen så det blir friendly fire.
Om det är några få som har en defensiv ställning så skickar man först in 1-3 units (zerglings/roaches) för att tanka skadan sen brukar det vara fritt fram.

Ett bra klipp som demonstrerar hur förödande WM friendly fire kan vara!