StarCraft II, free to play.

Permalänk
Entusiast

StarCraft II, free to play.

Nu med patch 2.1 så blir en hel del content tillgängligt gratis.

+ Arcade, mini-spel tillverkade utav map maker communityn.
+ Custom Games, orankade skirmish matcher är nu öppet för alla.
+ Alla 3 raser tillgängliga, innan var bara Terran gratis.

- Ladder spel, rankade 1v1, 2v2, 3v3, 4v4 och FFA är fortfarande låst, iaf utan spawning. Spawning.
- Kampanjen, det går inte att spela kampanjen utan att först köpa spelet och expansionen.

Precis som i WarCraft 3 där DotA och Tower Defense var väldigt stort så finns det även lysande arcade maps i StarCraft 2 nu helt free-to-play!
!! Här är en YouTube playlist med previews utav många populära arcade maps. !!

Blizzards 2.1 trailer:

För moddare:

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Gött mos. Another F2P noob is coming!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Blizzard vill ha in nya spelare antar jag, kul att de gör något. Många av de som kollar turneringar etc är ganska casual med spelet och har kanske inte köpt det än.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m1n1h0p:

Blizzard vill ha in nya spelare antar jag, kul att de gör något. Många av de som kollar turneringar etc är ganska casual med spelet och har kanske inte köpt det än.

Ja förhoppningsvis är det många som biter, de insåg väl att det är svårt att gå emot LoL å DotA2 utan free to play.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag följer SC2 som e-sport men spelar inte själv. Har för många år sedan insett att jag är totalt värdelös på RTS-spel.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Entusiast

Ni som provar spelet via free to play, se till att ni går med i SweClockers gruppen som finns in-game. Mer info @ http://www.sweclockers.com/forum/119-starcraft-ii/981352-swec...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Innebär detta att unranked 1v1 till 4v4 är helt gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Innebär detta att unranked 1v1 till 4v4 är helt gratis?

Spelade du Warcraft III? Isf borde du veta vad "custom game" är, och jag tror att det är det som är gratis.
Man kan hosta kartor själv och köra 1v1 eller vad man nu vill, om det nu är det ^^

Permalänk
Entusiast

En video från Totalbiscuit om den nya Arcade!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II