RP med Paysafecard?????

Permalänk
Medlem

RP med Paysafecard?????

Tja fb, hade tänkt att köpa ett paysafecard, dock undrar jag ifall det är det mesta man får ut av pengarna? Har köpt en del från gamestop för 180 och 90kr, men nu tänkte jag näe fan nu ska jag köpa paysafe för 500kr och hålla mig undan rp i ett halvår efter det. Grejen är bara att jag nyligen hört om det så om någon av er vet vilket av dessa två metoder man får ut mest av?.

(Innan folk säger att det är onödigt för att det är dyrt osv, 16 år och sommarjobbar så jag tjänar en bra bit pengar så det är ingen fara men min del) Thanks i förhand folks!

Permalänk
Medlem

Känner du ingen som kan köpa RP åt dig med konto-/kreditkort mot kontanter eller banköverföring?
Vad kostar ett sånt där paysafekort? När jag tittade på vad RP-grejer kostade beroende på metoder verkade det skilja sig omkring 10% beroende på vad man valde. Så om det kostar mer än typ 50kr för ett sånt kort så går du kanske jämnt ut på att trilla in på gamestop.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

Tror att det finns 3 olika Paysafecards som kostar 100, 300 eller 500kr. Har även köpt med mobilen en gång för 100kr och då fick jag ca 1300 rp medans 90kr i gamestop får man 1800rp. Jag känner några pers som skulle kunna köpa med kreditkort, tråkigt nog är dem utomlands just nu. Undrar även ifall någon som köpt med paysafecard för 500kr och tagit använding av det för rp skulle kunna säga hur mycket rp man får ut av det. Annars är det nog Gamestop som gäller.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd som kanske fortfarande gäller: http://forums.euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=...
20.17 RP/SEK vid köp för 50 euro.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

TACK! En sista fråga bara, ska nog iväg o köpa för 500kr, är det någon som vet kanske ifall 500kr paysafecard MOTsvarar 50euro paysafecard som det står i LoL clienten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loryane:

TACK! En sista fråga bara, ska nog iväg o köpa för 500kr, är det någon som vet kanske ifall 500kr paysafecard MOTsvarar 50euro paysafecard som det står i LoL clienten?

Ja det ska det göra, eventuellt utan bonusen (står +XXX under RPn) men 500kr = 50 euro.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loryane:

TACK! En sista fråga bara, ska nog iväg o köpa för 500kr, är det någon som vet kanske ifall 500kr paysafecard MOTsvarar 50euro paysafecard som det står i LoL clienten?

9.22889364 SEK för 1 Euro

500 SEK / 9.22889364 = 54,177675 euro

54,177675 - 50 = 4,177675

4,177675 euro kommer finnas kvar på paysafen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

9.22889364 SEK för 1 Euro

500 SEK / 9.22889364 = 54,177675 euro

54,177675 - 50 = 4,177675

4,177675 euro kommer finnas kvar på paysafen.

Tyvärr funkar det inte så. Man får bara 50 euro på paysafecarden. Gamestop mm tar 500kr för 50euro efterssom dem tar vinst.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tyvärr funkar det inte så. Man får bara 50 euro på paysafecarden. Gamestop mm tar 500kr för 50euro efterssom dem tar vinst.

Som jag anade med avgifterna. 10% tappat i värde då ungefär.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tyvärr funkar det inte så. Man får bara 50 euro på paysafecarden. Gamestop mm tar 500kr för 50euro efterssom dem tar vinst.

Ah ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tyvärr funkar det inte så. Man får bara 50 euro på paysafecarden. Gamestop mm tar 500kr för 50euro efterssom dem tar vinst.

Skrivet av Redblaze:

Testa nyss och kan confirm, det funkade! kunde köpa 400rp mer! Tack som fasen Redblaze, mitt paycard var presis påväg ner i sopptunnan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tyvärr funkar det inte så. Man får bara 50 euro på paysafecarden. Gamestop mm tar 500kr för 50euro efterssom dem tar vinst.

Alltid när jag har köpt Paysafecard har jag fått lika mycket som jag betalade för, så om jag köper för 500 kr får jag ett med 500 kr (inte 50 euro). Däremot har jag alltid behövt betala 5 kr extra i avgifter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket mer värt att bara fråga dina föräldrar att använda deras kreditkort.
Kostar att lägga in pengar på paysafe och man har sedan massa pengar liggandes som inte kommer till användning.

Visa signatur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.