60 eller 120fpscap på60hz

Permalänk

60 eller 120fpscap på60hz

Jag får för mig att dota2 flyter bättre/ blir mer responsivt vid 120fps jmf med 60fps. Fpscappat på 60hz skärm. Vsync av.

Kan min känsla stämma eller inbillar jag mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

V-sync on i lol,dota är ospelbart på 60hz skärm.
Inputlag, muspekaren blir sjukt weird vid 60hz v-sync cap etc.

Alltid off med skiten även på 60hz skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Jag får för mig att dota2 flyter bättre/ blir mer responsivt vid 120fps jmf med 60fps. Fpscappat på 60hz skärm. Vsync av.

Kan min känsla stämma eller inbillar jag mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Säkert kan det bli bättre, antagligen syns ingen egentlig skillnad dock. Däremot kan beräkningar bli klara snabbare och på så vis kan du skicka nästa kommando snabbare, vilket gör att det känns mer responsivt.
Iofs skiljer detta från motor till motor, men jag märker iaf enorm skillnad på 60->120 fps på en 144hz-monitor. Skadar ju knappast även om skärmen inte kan visa det?

Skrivet av JimmieSan:

V-sync on i lol,dota är ospelbart på 60hz skärm.
Inputlag, muspekaren blir sjukt weird vid 60hz v-sync cap etc.

Alltid off med skiten även på 60hz skärm.

Vad har detta med saken att göra?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Jag lirar MSI afterburner på mina datorer, 60hz skärmar på båda, och båda är cappade till 60fps. detta gör att mina grafikkort blir svala som attans, 60c i gaming tex då gpun inte måset jaga FPS. jag tycker absolut att FPS cappa e grymt bra och känns bra för ögonen så ja kan gamea flera timmar i sträck. vissa spel kan va svårt o komma upp i 120fps, därav rekommendationen för 60.

jag tycker det känns och funkar bra, allt över 50 fps kan ögat ej uppfatta, så ni andra som säger att man märker i cs 20000 fps + ljuger ju rakt av,. 30fps spelar våra ögon in i, men jag har provat mig fram en massa o allt över 50 fps registrerar inte ögonen. och jag är den som har örnsyn i familjen, så mina ögon är en bra måttstock

Men ONt;

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag lirar MSI afterburner på mina datorer, 60hz skärmar på båda, och båda är cappade till 60fps. detta gör att mina grafikkort blir svala som attans, 60c i gaming tex då gpun inte måset jaga FPS. jag tycker absolut att FPS cappa e grymt bra och känns bra för ögonen så ja kan gamea flera timmar i sträck. vissa spel kan va svårt o komma upp i 120fps, därav rekommendationen för 60.

jag tycker det känns och funkar bra, allt över 50 fps kan ögat ej uppfatta, så ni andra som säger att man märker i cs 20000 fps + ljuger ju rakt av,. 30fps spelar våra ögon in i, men jag har provat mig fram en massa o allt över 50 fps registrerar inte ögonen. och jag är den som har örnsyn i familjen, så mina ögon är en bra måttstock

Men ONt;

-.- Jag kommer inte vara den som bränner energi på att dra in dig till verkligheten, men du har VÄLDIGT fel.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag lirar MSI afterburner på mina datorer, 60hz skärmar på båda, och båda är cappade till 60fps. detta gör att mina grafikkort blir svala som attans, 60c i gaming tex då gpun inte måset jaga FPS. jag tycker absolut att FPS cappa e grymt bra och känns bra för ögonen så ja kan gamea flera timmar i sträck. vissa spel kan va svårt o komma upp i 120fps, därav rekommendationen för 60.

jag tycker det känns och funkar bra, allt över 50 fps kan ögat ej uppfatta, så ni andra som säger att man märker i cs 20000 fps + ljuger ju rakt av,. 30fps spelar våra ögon in i, men jag har provat mig fram en massa o allt över 50 fps registrerar inte ögonen. och jag är den som har örnsyn i familjen, så mina ögon är en bra måttstock

Men ONt;

Näe. Ett öga är inte statiskt i sin funktion likt en filmkamera så det finns ingen definitivt "FPS"-tak på det sättet.
Du har säkerligen sett en fotoblixt någon gång. Den lyster ofta i ca 1/1000 sekund. De flesta har ganska lätt att se en fotoblixt vilket är ett ganska bra bevis för att vi minsann kan uppfatta ändringar som är bra mycket kortare än dedär 50FPS du nämner. 20 gånger kortare intervall!
Med det sagt så kan folk troligen inte urskilja 500 vs 1000 hz uppdateringsfrekvens på en spelskärm. Men det där med hur ögat fungerar är mycket mer komplext än att vi bara kan se 50fps. Någon sådan gräns finns det inte belägg för helt enkelt.
Det är inget hoax med 120 eller 144Hz-skärmar. Det går att se en tydlig skillnad mot 60Hz på dem också. Inte i de fall saker rör sig långsamt över skärmen men när något rör sig snabbt eller man vänder sig snabbt så gör detta en hel del skillnad.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

jag tycker det känns och funkar bra, allt över 50 fps kan ögat ej uppfatta, så ni andra som säger att man märker i cs 20000 fps + ljuger ju rakt av,. 30fps spelar våra ögon in i, men jag har provat mig fram en massa o allt över 50 fps registrerar inte ögonen. och jag är den som har örnsyn i familjen, så mina ögon är en bra måttstock

Men ONt;

Haha, suck. Vad har du fått detta ifrån? Du är inte ensam, då och då fortsätter det dyka upp folk som tror detta.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag lirar MSI afterburner på mina datorer, 60hz skärmar på båda, och båda är cappade till 60fps. detta gör att mina grafikkort blir svala som attans, 60c i gaming tex då gpun inte måset jaga FPS. jag tycker absolut att FPS cappa e grymt bra och känns bra för ögonen så ja kan gamea flera timmar i sträck. vissa spel kan va svårt o komma upp i 120fps, därav rekommendationen för 60.

jag tycker det känns och funkar bra, allt över 50 fps kan ögat ej uppfatta, så ni andra som säger att man märker i cs 20000 fps + ljuger ju rakt av,. 30fps spelar våra ögon in i, men jag har provat mig fram en massa o allt över 50 fps registrerar inte ögonen. och jag är den som har örnsyn i familjen, så mina ögon är en bra måttstock

Men ONt;

Troll?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker vi går tillbaka till topic nu.

Ska försöka hinna med att testa detta när jag kommit hem ikväll.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Jag får för mig att dota2 flyter bättre/ blir mer responsivt vid 120fps jmf med 60fps. Fpscappat på 60hz skärm. Vsync av.

Kan min känsla stämma eller inbillar jag mig?

Skickades från m.sweclockers.com

kan absolut stämma att det flyter bättre. Om jag fattat det rätt så blir det färre bilder som "väntar" på att visas ju fler fps som grafikkortet spottar ut. Låter någon annan förklara då jag inte kan x)

Skrivet av Söderbäck:

Tycker vi går tillbaka till topic nu.

Låter klokt, även om man vill föra en discussion vidare :>

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

V-sync on i lol,dota är ospelbart på 60hz skärm.
Inputlag, muspekaren blir sjukt weird vid 60hz v-sync cap etc.

Alltid off med skiten även på 60hz skärm.

Jag tycker också att v-sync förstör mer än vad de tillför i vissa spel speciellt när precision krävs. Dock kan ju tearing förstöra mer ibland. Men eftersom dota är relativt lättdrivet så ligger man ju på konstant fps, vilket jag har för mig minskar tearing.

Skrivet av WoG:

Säkert kan det bli bättre, antagligen syns ingen egentlig skillnad dock. Däremot kan beräkningar bli klara snabbare och på så vis kan du skicka nästa kommando snabbare, vilket gör att det känns mer responsivt.
Iofs skiljer detta från motor till motor, men jag märker iaf enorm skillnad på 60->120 fps på en 144hz-monitor. Skadar ju knappast även om skärmen inte kan visa det?

Detta är vad jag gissar också, men har inte vågat tro på det riktigt. Kan tänka mig att det blir enorm skillnad med 144hz! men då visas ju alla rutor som renderas, och det är mer logiskt att man "känner" det. Dota är ju hyffsat lättdrivet så min setup klarar iaf 120fps konstant, men några inställningar neddragna. (för att just hålla fpsen konstant även i större fighter)

Skrivet av Söderbäck:

Tycker vi går tillbaka till topic nu.

Ska försöka hinna med att testa detta när jag kommit hem ikväll.

Gör det! Vore kul att se om det stämmer.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Xcym:

kan absolut stämma att det flyter bättre. Om jag fattat det rätt så blir det färre bilder som "väntar" på att visas ju fler fps som grafikkortet spottar ut. Låter någon annan förklara då jag inte kan x)

Precis. Tror du det har någon betydelse om man skulle öka från 60 till typ 100 istället för 120? Om jämnheten i bildströmmen är viktig för flytet typ. Har för mig det är så gsync funkar. Att bildskärmens frekvens inte är fast utan pendlar med fpsen.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Precis. Tror du det har någon betydelse om man skulle öka från 60 till typ 100 istället för 120? Om jämnheten i bildströmmen är viktig för flytet typ. Har för mig det är så gsync funkar. Att bildskärmens frekvens inte är fast utan pendlar med fpsen.

ärligt talat har jag ingen aning, du får testa dig fram till vad du tycker känns bäst Sen råder jag dig till att köpa en 120Hz skärm fortast möjligt. Det och en SSD är bland de bästa uppgraderingarna man kan göra imo.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Inaktiv

Jag kan inte spela LoL med mindre än 90-100 fps trots att jag bara kör med en 60Hz skärm. Det är någonting skumt med spelmotorn som gör det väldigt oresponsivt under 90fps ca

Permalänk

Den enda undersökningen om hur snabbt man kan se jag läst om har amerikanska flyget gjort och resultatet översätts till 230 fps för en stridspilot som är lite övermänniska. Så visst kan man se snabba saker/massa "fps" även om vi faktiskt inte ser fps utan en ständig ström av information.

Permalänk
Skrivet av whiskeyjack:

Den enda undersökningen om hur snabbt man kan se jag läst om har amerikanska flyget gjort och resultatet översätts till 230 fps för en stridspilot som är lite övermänniska. Så visst kan man se snabba saker/massa "fps" även om vi faktiskt inte ser fps utan en ständig ström av information.

Men frågan jag ställde var om dota 2 "känns bättre" på 120 fps trots att man bara har en 60hz skärm. Dvs att kortet spottar ur sig dubbelt så många bilder per sekund än vad skärmen kan visa.

I vissa spel kan det ha betydelse hur själva spelet i säg uppför sig. Tex kan det göra att vissa uträkningar blir abnormala. Skräckexemplet är ju: https://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM#t=340

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag lirar MSI afterburner på mina datorer, 60hz skärmar på båda, och båda är cappade till 60fps. detta gör att mina grafikkort blir svala som attans, 60c i gaming tex då gpun inte måset jaga FPS. jag tycker absolut att FPS cappa e grymt bra och känns bra för ögonen så ja kan gamea flera timmar i sträck. vissa spel kan va svårt o komma upp i 120fps, därav rekommendationen för 60.

jag tycker det känns och funkar bra, allt över 50 fps kan ögat ej uppfatta, så ni andra som säger att man märker i cs 20000 fps + ljuger ju rakt av,. 30fps spelar våra ögon in i, men jag har provat mig fram en massa o allt över 50 fps registrerar inte ögonen. och jag är den som har örnsyn i familjen, så mina ögon är en bra måttstock

Men ONt;

Ja, och i spel blir det en mycket mer filmisk känsla med 30 fps. Dessutom kan inte våra ögon se mer än 720p. Det finns bara nackdelar med mycket fps, t.ex tar ju spelen slut snabbare. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ja, och i spel blir det en mycket mer filmisk känsla med 30 fps. Dessutom kan inte våra ögon se mer än 720p. Det finns bara nackdelar med mycket fps, t.ex tar ju spelen slut snabbare. :/

Bästa <3

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

Jag lirar MSI afterburner på mina datorer, 60hz skärmar på båda, och båda är cappade till 60fps. detta gör att mina grafikkort blir svala som attans, 60c i gaming tex då gpun inte måset jaga FPS. jag tycker absolut att FPS cappa e grymt bra och känns bra för ögonen så ja kan gamea flera timmar i sträck. vissa spel kan va svårt o komma upp i 120fps, därav rekommendationen för 60.

jag tycker det känns och funkar bra, allt över 50 fps kan ögat ej uppfatta, så ni andra som säger att man märker i cs 20000 fps + ljuger ju rakt av,. 30fps spelar våra ögon in i, men jag har provat mig fram en massa o allt över 50 fps registrerar inte ögonen. och jag är den som har örnsyn i familjen, så mina ögon är en bra måttstock

Men ONt;

Snyggt försök, men forum för teknikintresserade är inte det smartaste stället att hiva ur sig skitsnack på, i alla fall inte om man vill övertyga någon om att det är sant

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Ja, och i spel blir det en mycket mer filmisk känsla med 30 fps. Dessutom kan inte våra ögon se mer än 720p. Det finns bara nackdelar med mycket fps, t.ex tar ju spelen slut snabbare. :/

Inkorrekt, våra ögon kan se mer än 720p, men det är väldigt skadligt för ögonen med HD bilder, speciellt Ultra HD (4K), det kan man bli nästan blind av efter bara några månader. Jag föredrar att lira i 640x480, för att vara på den säkra sidan. Höga frame rates är också väldigt skadliga, ögonen slits ju mycket snabbare om de måste ta in så mycket information!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Inkorrekt, våra ögon kan se mer än 720p, men det är väldigt skadligt för ögonen med HD bilder, speciellt Ultra HD (4K), det kan man bli nästan blind av efter bara några månader. Jag föredrar att lira i 640x480, för att vara på den säkra sidan. Höga frame rates är också väldigt skadliga, ögonen slits ju mycket snabbare om de måste ta in så mycket information!

Jag tror inte du vet vad ironi/sarkasm innebär.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Jag tror inte du vet vad ironi/sarkasm innebär.

Ironin i detta inlägg är så underbar! <3

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Det som rent tekniskt kan hända är att du får en bild som är ut räknad senare. Vilket kan göra att man inte kollar på "gamla" bilder dock vet jag inte hur stor skillnaden är...

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Skrivet av breakwin:

Jag tror inte du vet vad ironi/sarkasm innebär.

Det är nog precis det jag vet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är nog precis det jag vet

Du vart dubbelspelad. Hoppas jag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

V-sync on i lol,dota är ospelbart på 60hz skärm.
Inputlag, muspekaren blir sjukt weird vid 60hz v-sync cap etc.

Alltid off med skiten även på 60hz skärm.

han pratar ju om cap, inte vsync.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskeyjack:

Den enda undersökningen om hur snabbt man kan se jag läst om har amerikanska flyget gjort och resultatet översätts till 230 fps för en stridspilot som är lite övermänniska. Så visst kan man se snabba saker/massa "fps" även om vi faktiskt inte ser fps utan en ständig ström av information.

det där beror också mycket på vad det är man kollar på. Exempelvis om en text sveper förbi på skärmen, fokuserar man blicken på en bokstav så ser man väääldigt tydligt att texten hackar fram om det är typ 30 fps och även 60 beroende på hur snabbt texten rör sig.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av Veen:

Du vart dubbelspelad. Hoppas jag iaf.

Tror inte jag blivit spelad ens en gång om jag ska vara ärlig...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |