Starcraft 2-streams

Permalänk

Starcraft 2-streams

Här finns det så gott som alltid streams uppe, ofta med kända profiler inom SC2-scenen: Team Liquid Stream Page (User Streams till höger)

Day[9] Daily, insiktsfulla strategigenomgångar för nattugglor: www.ustream.tv/channel/day9tv
Sänder på måndagar 07.00, tisdagar 04.00, onsdagar 06.00, torsdagar 04.00, söndagar 04.00.

Turneringar
Fredag 16e Juli 22.30
Ikväll möter svenska MorroW amerikanska Sheth i en Best of 5 showmatch med 50 USD som prispengar. Kommenteras av Raelcun och CatZ.
Stream: ICCup Tv on USTREAM: . Gaming Entertainment

Posta era favoritstreams här (när dom är uppe).

Uppdaterat streams
Permalänk
Medlem

Skit bra tråd! Tack så mycket!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Håll den gärna uppdaterad när det kommer nya events!
Jäkligt kul att kolla finaler å liknande. Lite skillnad i micro än när en annan lirar

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hej,

Precis en sån här tråd jag letar efter. Någon som vet om det finns några live streams idag? Vilka sidor brukar ni kolla?

Permalänk

Redigerat mitt inlägg då TLI #2 och HDH är slut. Jag kommer uppdatera förstaposten varje gång stora turneringar sänds. Säg till om ni har nån annan stream som ni vill ha med i OPen.

Permalänk
Medlem

Underbart

Permalänk

Fler turnerningar på gång! GosuGamers announcade just att SC2 Asia vs Europe StarLeague kommer spelas varje helg i fyra veckor med start denna helg. Turnerningen kommer spelas och streamas live 15.00 på lördagar och söndagar och kommenteras av Day[9] och Gretorp. De ur line-upen som avslöjats hittills är svenskarna HayprO, ZpuX och Naniwa samt tyska TheLittleOne.
www.starcraftobserver.se/?p=215
bit.ly/ay85t2
Uppdaterar förstaposten med streaminglänk så fort den tillkännagivits.

Formateringsfel
Permalänk
Medlem

Någon som vet vart Orb eller Orbt har sin stream nu? Han hade ju en uppe på livestream.com men den försvann för ett tag sen...

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Skrivet av Stabil:

Någon som vet vart Orb eller Orbt har sin stream nu? Han hade ju en uppe på livestream.com men den försvann för ett tag sen...

Under lite dötid visade han 10 minuter av Zombieland, och då stängde livestream av hans konto av copyrightskäl. Han har nu flyttat till www.ustream.tv/channel/orb

Permalänk

Den första semifinalen i HDH Invitational spelas ikväll! TheLittleOne möter WhiteRa i en Best of 5 och har chans till revansch efter deras tidigare möte i TLI#1-finalen där WhiteRa plockade hem segern. Matcherna kommenteras som vanligt av HD och Husky. Missa inte!
Stream: www.ustream.tv/channel/hdstarcraft

Permalänk

Finns alltid livestreams uppe om man kollar till höger på Team-Liquid, ganska blandat med bra och mindre bra spelare.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StillRooney:

Under lite dötid visade han 10 minuter av Zombieland, och då stängde livestream av hans konto av copyrightskäl. Han har nu flyttat till www.ustream.tv/channel/orb

Okej, tack! men.. "Last broadcast was 1 week ago.". Vad tråkigt.. Han som streamade hela tiden och kramade sin Weighted Companion Cube : (

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk

Direktlänk till TL kalendern för den som inte vill rota runt på siten: May 2010 Events

Ps. Glöm inte att kolla på Idras game ikväll, borde bli episka fighter! Ds.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av Mikael_Berglund:

Direktlänk till TL kalendern för den som inte vill rota runt på siten: May 2010 Events

Ps. Glöm inte att kolla på Idras game ikväll, borde bli episka fighter! Ds.

Verkligen. Jag hejar på NonY då han är mer underhållande att se på enligt min åsikt, men att potentiellt se WhiteRa cheesa Idra i finalen låter inte helt fel heller...

Uppdatering: Asia vs Europe-streamen börjar nu 15.45. "I'm delaying cast 45 minutes until I figure out what's going on. Apparently there are severe issues with lag spikes, but I really don't know at this point. Sorry, I'll update when I can" - day9

Permalänk
Skrivet av StillRooney:

Verkligen. Jag hejar på NonY då han är mer underhållande att se på enligt min åsikt, men att potentiellt se WhiteRa cheesa Idra i finalen låter inte helt fel heller...

Uppdatering: Asia vs Europe-streamen börjar nu 15.45. "I'm delaying cast 45 minutes until I figure out what's going on. Apparently there are severe issues with lag spikes, but I really don't know at this point. Sorry, I'll update when I can" - day9

All cheese på Idra är underbart att se.

Angående Asia vs Eu matchen så tvivlar jag på att eu har någon chans. 2-0 redan och Hasu verkar ju inte vara vinsttippad nu heller. :/

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av Mikael_Berglund:

All cheese på Idra är underbart att se.

Angående Asia vs Eu matchen så tvivlar jag på att eu har någon chans. 2-0 redan och Hasu verkar ju inte vara vinsttippad nu heller. :/

Idra, spelaren alla älskar att hata
Day9 fortfarande offline, live på MyStarCraft.de - Livestream by GameSports.de dock.

Permalänk

Synd att NonY vs Idra blev så ensidig, men Idra förtjänade helt klart att ta hem matcherna då han spelade oklanderligt. Inte så bra på att improvisera men han är så grymt stark macrospelare att han klarar sig ändå. TLO vs NonY samt WhiteRa vs Idra kommer utan tvekan bli toppenmatcher... Helt galet att streamen hade mer än 18 000 tittare i ett spel som inte släppts än. Över 20 tusen i finalen?

Uppdatering: TheLittleOne vs Ericpanda i Kapersky Cup sänds nu (kinesiska kommentatorer): mTw live - live streaming video powered by Livestream

Lagt till stream
Permalänk

Uppdaterat streams med Viking Cup. Är det nån här på forumet som är med och deltar?

Permalänk

Snabb notis:

Finalen i HDH invitational mellan White-Ra och Idra plus kampen om tredjeplatsen mellan TheLittleOne och NonY kommer spelas på Söndag klockan 22:00:

"1pm PDT// 4pm EDT// 10pm CET Sunday, May 23rd 2010"

Självklart är det HDstarcraft som streamar: http://www.ustream.tv/channel/hdstarcraft

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Lagt till det i förstaposten, ändrade texten för att få det att smälta in med resten av länkarna, jag hoppas du inte misstycker

Om ni bara ska titta på ett event under hela betan så är det här det händer. Be there or be square.

Permalänk

Viking Cup-semifinal och final ikväll. Svenska ZpuX får möta vinnaren av finska Satiini vs danska Ciara, två gamla WC3-spelare.
Gillar ni Starcraft 1-så är det en sjukt gigantisk match lördag kl. 11.00 - inga andra än Flash vs Jaedong! Håll koll på teamliquid.net's kalender då eventet kommer livestreamas från koreansk TV.

Permalänk
Medlem

TL Altitude ivitational börjar NU

INFO: The Altitude Invitational - LIVE!
STREAM: Day[9] TV on USTREAM

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Inferno Online i Stockholm spelas nu, förstapriset är 800 euro, andrapriset 200. De som spelar i semifinal är ZpuX mot MorroW, samt HayprO mot OminouS. Semifinalen började 18.00, finalen 20.00.
Stream

Permalänk

Ikväll 21.00 spelas ännu en Gosucoaching showmatch, där WhiteRa möter Machine i ett Best of 7-set som kommenteras av InControl och LzGamer, 100 euro står på spel.
Artikel
Stream

Permalänk

Är tillbaka efter en paus från SC2, kommer hålla den här tråden färsk och uppdaterad

Permalänk
Medlem

Huskystarcraft har massor med kommenterade matcher från SC2 betan.

ett exempel där HD också är med och kommenterar

Bra Match På YouTube

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag har ju ingen "stream" utan hostar en show på Youtube som ska hjälpa gold-plat-low diamond spelare.
YouTube - DivCraftSCs kanal

/shameless self-advertizing off

Permalänk

StarCraft 2 - News, VODs, Live Streams - Teamliquid Coverage

Där finns fler streams. Själv tittar jag ganska mycket på Zerg spelaren decemvrie's. Han försöker bli inbjudit till HDH2 invitational. Diamond league spelare. PainUser streamer där med

Permalänk

Håller med de som nämner HDStarcraft och Husky dom gillar jag mkt.

Starcraft Pro Gaming News Hittar man en massa streams på, bla: iCCup.TV's Channel - Starcraft II Live Stream (Offline)

YouTube - HDstarcrafts kanal

YouTube - HuskyStarcrafts kanal

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk

Snart är det dags för MLGPRO tävling som blir kommenterat av Husy, HD och Day9.

Vet inte om MadFrog är med (svensk WC3 spelare som spelar Starcraft2 nu med). Han spelade på TheLittleOne i Tyskland och klarade sig ganska bra (har dock inte vunnit)