Permalänk
Medlem

Spin Tires By Oovee

Spin Tires by Oovee game studio

Technology demo now available. Please consider that this demo contains no game-play element at this time and has merely been produced to demonstrate our technologies.

Spinitires the Intel(R) award winning software brought to you by Oovee Game Studios. Spintires is currently in development, but it is set to be one of the next best off-roading games available featuring interactive environments, deformable terrain technologies and huge off-road trucks!

We need you! - Spintires is currently seeking investment from people like you that have a deep interest and pasion for off-roading games. Please consider backing this project on Kickstarter.com.

You may also follow our developments on Facebook, please "like" and share our page with your friends.

Enjoy the demo and stay tuned for more developments!

Gameplay/First impression:

1# Trailer:

2# Trailer: (Kickstarter):

Kickstarter: http://www.kickstarter.com/projects/358753914/spintires-the-u...
Youtube Channel: http://www.youtube.com/user/Ooveecouk
Demo: http://www.oovee.co.uk/spintire-download-mirrors/
ST Tech Demo Mods http://www.oovee.co.uk/forum/files/category/1-st-tech-demo-mo...
Website:
1# http://www.oovee.co.uk/games/upcoming-games/spin-tires/
2# http://www.spintires.com/#!/home

Bilder:

Dold text
Permalänk
Medlem

£60,935 pledged of £40,000 goal !

Goal £40,000.

List of goals we aim to achieve with your backing of £40,000.

# Implement game-play mechanics.
# Implement effective GUI/Menu systems.
# Implement vehicle accessories + truck pulling (winch).
# Create more vehicles + vehicle accessories + trailers.
# Capture more new sounds for vehicles / environment / effects.
# Create more environment assets.
# Add to and improve the existing Asset/Map editor.
# Steering wheel + Logitech G25-G27 steering wheel support.
# Lots of graphics rendering Improvements!

Dold text

Goal £50,000

List of stretch-goals we aim to achieve should we exceed our base goal.
# Cooperative Multiplayer.
# More game assets (trucks, map assets, etc).

Dold text

Gameplay with Mods:
1#

2#

3#

4#

5#

ST Tech Demo Mods: http://www.oovee.co.uk/forum/files/c...ech-demo-mods/

Permalänk
Medlem

Spin Tires New Water

Spin Tires New Water

Permalänk
Medlem

Spelet finns nu på Steam Greenlight !
steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=184738222

Permalänk
Medlem

Från Spintires Facebook grupp:
"In other news, today we reached number 13 of the top 100 games on Greenlight! Thank you all!"

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att spelet blivit godkänt på Steam Greenlight!

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad på det här spelet, har potential att blir riktigt kul!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Snusfri

Finns för pre-order på steam nu.
De har även ett tech-demo på deras hemsida.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Finns för pre-order på steam nu.
De har även ett tech-demo på deras hemsida.

Såg det igår. Blir nog att förbeställa idag. Förbeställde idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Bara minuter kvar tills det släpps, kommer bli epic

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Laddar hem nu...

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni?
Har kört 2 timmar sp och tycker det är kul. Blir lite mp i kväll. Synd bara att man inte kan spara i mp (enl forumert)

Permalänk
Inaktiv

Oj, detta spel har jag glömt bort helt. Blir definitivt att ta en närmare titt när priset sjunker lite.

Permalänk
Medlem

Spintires

Nån som spelar? eller man kan spela med?
http://www.youtube.com/watch?v=qiOt7SuHGPM

Hmm släntgrop mycket löst, fick vinscha upp med en annan lastbil

ja vad säger man typ 150m kvar till drop-off och då välter man...

Nattkörning

Multiplayer mode

Kör last för att kunna bygga garage, lite tajt väg men närmast.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Köpte det igår riktigt underhållande, man blir tydligen aldrig vuxen lika roligt fortfarande att leka i gyttja.........

Lyckades på något sätt klämma in ett träd mellan stockarna i lasten, det var bara lasta av

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Innan jag såg spelet så trodde jag det hette Spinti-res, doh.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad man gör med dessa "points" man får för att leverera stockar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon som vet vad man gör med dessa "points" man får för att leverera stockar?

Undrar samma sak, hjälper dom till att låsa upp garage eller är det bara bilarna med den "speciella" påbyggnaden som kan låsa upp garage?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Så all information finns samlad på en plats.

Permalänk
Medlem

Nån som vill spela?

Jag köper detta spel om nån vill lira multiplayer med mig. Tycker inte det är så kul att lira själv. Jag har provat tech demot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon som vet vad man gör med dessa "points" man får för att leverera stockar?

Skrivet av krrjon:

Undrar samma sak, hjälper dom till att låsa upp garage eller är det bara bilarna med den "speciella" påbyggnaden som kan låsa upp garage?

Att leverera stockar är main objective, vilket gör att efter visst antal laster så klarar man banan. Låsa upp garage och explora gör att man få mer poäng, samt att det blir lite lättare när man ser hela kartan och att man kan reparera sig vid upplåsta garage. Man låser även upp nya fordon genom att man hittar dem.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Kollade trailern, förstod inte riktigt vad spelet går ut på?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Kollade trailern, förstod inte riktigt vad spelet går ut på?

Det är en off-road simulator, det utspelar sig i Rysslands djupaste skogar. Man ska lasta timmer och köra det till sågverken. Här är det svåra, det fattas vägar i skogen, det är mest stigar med lera lite var stans. Ibland så finns det ingen bro över floden, då får man försöka hitta ett lämpligt ställe där vattnet inte är så högt och floden inte strömmar för mycket för att korsa. Sen om man kör fast så kan man ta vinschen eller kranen till hjälp, funkar inte det får man ta någon av de andra bilar eller lastbilarna och försöka bärga den fastkörda.

Det roligaste med spelet är att köra det med några andra i Multiplayer, upp till 4 stycken just nu. Då om någon kör fast så får man komma och hjälpa den. Fordonen kan drar även bränsle så man måste åka och tanka ibland, eller så kan någon komma med en tankbil och fylla de andras fordon. Fordonen tar också skada så där får man se upp. Då kan någon ta en lastbil med reparationsmodul så kan den åka ut och reparera de andras fordon.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att spelet har sämre grafik än det hade på tech-demot?

Är det värt att köpa ?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Det är en off-road simulator, det utspelar sig i Rysslands djupaste skogar. Man ska lasta timmer och köra det till sågverken. Här är det svåra, det fattas vägar i skogen, det är mest stigar med lera lite var stans. Ibland så finns det ingen bro över floden, då får man försöka hitta ett lämpligt ställe där vattnet inte är så högt och floden inte strömmar för mycket för att korsa. Sen om man kör fast så kan man ta vinschen eller kranen till hjälp, funkar inte det får man ta någon av de andra bilar eller lastbilarna och försöka bärga den fastkörda.

Det roligaste med spelet är att köra det med några andra i Multiplayer, upp till 4 stycken just nu. Då om någon kör fast så får man komma och hjälpa den. Fordonen kan drar även bränsle så man måste åka och tanka ibland, eller så kan någon komma med en tankbil och fylla de andras fordon. Fordonen tar också skada så där får man se upp. Då kan någon ta en lastbil med reparationsmodul så kan den åka ut och reparera de andras fordon.

Äh pytt heller, difflock, AWD och +1 på växellådan så är det bara att åka

Skrivet av Andrezz:

Bara jag som tycker att spelet har sämre grafik än det hade på tech-demot?

Är det värt att köpa ?

Det beror på, är du intresserad av att köra lastbil? Alltså det är lite ETS 2 över det hela, fast i skogen med mycket mer utmaning. Samtidigt som man blir trött. Jag tror det tog 4 gånger att köra samma objective med min kompis förens vi listade ut rätt rutt och utan att någon välte.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Äh pytt heller, difflock, AWD och +1 på växellådan så är det bara att åka

Det beror på, är du intresserad av att köra lastbil? Alltså det är lite ETS 2 över det hela, fast i skogen med mycket mer utmaning. Samtidigt som man blir trött. Jag tror det tog 4 gånger att köra samma objective med min kompis förens vi listade ut rätt rutt och utan att någon välte.

Jodå jag vet vad det går ut på i och med att jag kört tech-demot. Men tycker att grafiken var bättre på demot än vad jag ser på filmer och bilder av releasen?

Vill liksom inte köpa ett spel för närmare 300kr där grafiken är sämre än vad det är på demot, eller är det jag som inbillar mig?

Därav undran om det är värt att köpa ?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Det är en off-road simulator, det utspelar sig i Rysslands djupaste skogar. Man ska lasta timmer och köra det till sågverken. Här är det svåra, det fattas vägar i skogen, det är mest stigar med lera lite var stans. Ibland så finns det ingen bro över floden, då får man försöka hitta ett lämpligt ställe där vattnet inte är så högt och floden inte strömmar för mycket för att korsa. Sen om man kör fast så kan man ta vinschen eller kranen till hjälp, funkar inte det får man ta någon av de andra bilar eller lastbilarna och försöka bärga den fastkörda.

Det roligaste med spelet är att köra det med några andra i Multiplayer, upp till 4 stycken just nu. Då om någon kör fast så får man komma och hjälpa den. Fordonen kan drar även bränsle så man måste åka och tanka ibland, eller så kan någon komma med en tankbil och fylla de andras fordon. Fordonen tar också skada så där får man se upp. Då kan någon ta en lastbil med reparationsmodul så kan den åka ut och reparera de andras fordon.

Haha okey, multiplayer lät ju skitkul! Sitt och vänta på att någon gör fel så du kan hjälpa till... gör det inte de? Njut av naturen och gör ingenting! Det här spelet kändes sjukt nischat för folk som jobbar med lastbil eller liknande. Tack för utförligt svar

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Skitsamma, jag köpte det vilket fall eftersom jag vet att spelet är kul! hehe

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Haha okey, multiplayer lät ju skitkul! Sitt och vänta på att någon gör fel så du kan hjälpa till... gör det inte de? Njut av naturen och gör ingenting! Det här spelet kändes sjukt nischat för folk som jobbar med lastbil eller liknande. Tack för utförligt svar

Det går ut på att köra lastbil, så ja rätt lätt att det blir nischat;)

Skrivet av Andrezz:

Jodå jag vet vad det går ut på i och med att jag kört tech-demot. Men tycker att grafiken var bättre på demot än vad jag ser på filmer och bilder av releasen?

Vill liksom inte köpa ett spel för närmare 300kr där grafiken är sämre än vad det är på demot, eller är det jag som inbillar mig?

Därav undran om det är värt att köpa ?

Missade helt frågan om grafiken. Har också spelat demot mycket, och tycker inte att grafiken har ändrats. Men grattis till köp ändå

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Haha okey, multiplayer lät ju skitkul! Sitt och vänta på att någon gör fel så du kan hjälpa till... gör det inte de? Njut av naturen och gör ingenting! Det här spelet kändes sjukt nischat för folk som jobbar med lastbil eller liknande. Tack för utförligt svar

Nja, det där med multiplayer är inte riktigt så. Varje person har en uppsättning lastbilar de kan välja. Kör du fast med en lastbil så kan du välja en annan. Så alla kan köra vilken lastbil eller jeep de vill, men om man kör fast får man ju antingen hjälpa sig själv loss med en annan lastbil som man då måste köra till stället där man satte sig fast. Eller så kan någon annan av spelarna hjälpa en att ta sig loss. Så det är inte så att alla har bestämda uppgifter utan det är bara att byta fordon (on the fly) till det man känner för.

Det stora med det här spelet som jag naturligtvis glömde i min första post är att terrängen deformeras när man kör. Så ju mer man kör och slirar på ett ställe desto svårare blir det att ta sig fram där.

Om du vill testa så finns det ett tech demo på http://spintires.com/

Där kan du välja mellan två olika versioner, en som går att modda och en som den inte går att modda.
Om du vill ladda ner modds så finns det hundratals olika lastbilar, bilar och traktorer.

Edit: Sen att det är till för dem som kör lastbil tror inte jag, i och med att man blir så j*vla trött på att köra fast (om man kör lite off-road) och krångla i verkligheten ändå

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro