Permalänk

G27?

Hur värt är det egentligen att betala 3000kr för G27?
Den värkar skön och så men finns det någon billigare som är lika bra?

G27?
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Happy_Cycumber:

Hur värt är det egentligen att betala 3000kr för G27?
Den värkar skön och så men finns det någon billigare som är lika bra?

Billigare - ja.
Lika bra - nej (finns däremot dyrare och bättre).

Spelar du mycket racingspel är det lätt värt det.
Jag sitter själv och överväger en Thrustmaster T500 RS, som är ännu dyrare (har en något äldre logitech-ratt för tillfället).
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Skrivet av Happy_Cycumber:

Hur värt är det egentligen att betala 3000kr för G27?
Den värkar skön och så men finns det någon billigare som är lika bra?

Kolla marknaden här på Swec !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Happy_Cycumber:

Hur värt är det egentligen att betala 3000kr för G27?
Den värkar skön och så men finns det någon billigare som är lika bra?

Skrivet av hoski:

Billigare - ja.
Lika bra - nej (finns däremot dyrare och bättre).

Spelar du mycket racingspel är det lätt värt det.
Jag sitter själv och överväger en Thrustmaster T500 RS, som är ännu dyrare (har en något äldre logitech-ratt för tillfället).
Skickades från m.sweclockers.com

Det viktigaste du måste svara på här är: Spelar du mycket racingspel? Exakt som Hoski frågar. Sedan har du ett dedikerat bord som det ska sitta på, eller ska du plocka fram det varje gång det ska användas?

Jag köpte en dels för att jag alltid har velat ha en, dels för att jag tyckte att jag körde rätt mycket bilspel. Jag har ingen dedikerad plats till det, och jag har börjat köra mindre och mindre, just pga att man måste plocka fram den, koppla ihop, skruva fast.

Jag är jätte nöjd med min G27. Ångrar jag köpet? Ja, just pågrund av att jag inte har ett dedikerat bord/är lat för att plocka fram det.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Sedan har du ett dedikerat bord som det ska sitta på, eller ska du plocka fram det varje gång det ska användas?

Det finns en bra lösning för det problemet:

Wheel Stand Pro

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Jag bytte nyligen från microsoftratten (se bild nedan) till G27, och jag är väl nöjd. Men jag kan absolut inte påstå att det var en jättestor uppgradering. Många oviktiga saker är väl bättre (kvaliteten: många detaljer är gjorda av aluminium istället för plast, 900 graders rattutslag är väl häftigt, tystare force feedback), men överlag så är upplevelsen mycket sämre.

G27 är mycket bökigare att koppla in, eftersom man inte kan sätta fast ratten i skrivbordet innan alla kablar är på plats. Att microsoftratten har ett snabbfäste som faktiskt fungerar riktigt bra gör inte saken bättre för G27. Bromspedalen gör så trögt att pedalerna glider iväg om man har minsta lilla damm på golvet (speciellt som man bromsar och kopplar samtidigt). Greppet är enligt mig ganska obekvämt utformat och sist men inte minst så kan mjukvarukonfigurationen vara allt annat än plug 'n' play i spel utan officiellt stöd för G27. Det finns fler irritationsmoment, men jag nöjer mig med dessa.

Jag är inte missnöjd med mitt köp, men det har fått mig att inse att Microsoft sidewinder force feedback racing wheel från 1999 (15 år gammal!) var inihelvete bra på sin tid, och definitivt inte dålig idag. Druvrutinerna finns där automagiskt när man kopplar in den gamla trotjänaren, och spelstödet verkar vara lika bra som för G27 (på pc åtminstone).

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det finns en bra lösning för det problemet:

Wheel Stand Pro

Absolut, men det förutsätter att det finns en återförsäljare(finns ingen där jag bor). Sedan att jag tyckte det var skit bra med en G27 på fyllan kanske inte var helt lyckat

Skrivet av Axelander23:

J

ag bytte nyligen från microsoftratten (se bild nedan) till G27, och jag är väl nöjd. Men jag kan absolut inte påstå att det var en jättestor uppgradering. Många oviktiga saker är väl bättre (kvaliteten: många detaljer är gjorda av aluminium istället för plast, 900 graders rattutslag är väl häftigt, tystare force feedback), men överlag så är upplevelsen mycket sämre.

G27 är mycket bökigare att koppla in, eftersom man inte kan sätta fast ratten i skrivbordet innan alla kablar är på plats. Att microsoftratten har ett snabbfäste som faktiskt fungerar riktigt bra gör inte saken bättre för G27. Bromspedalen gör så trögt att pedalerna glider iväg om man har minsta lilla damm på golvet (speciellt som man bromsar och kopplar samtidigt). Greppet är enligt mig ganska obekvämt utformat och sist men inte minst så kan mjukvarukonfigurationen vara allt annat än plug 'n' play i spel utan officiellt stöd för G27. Det finns fler irritationsmoment, men jag nöjer mig med dessa.

Jag är inte missnöjd med mitt köp, men det har fått mig att inse att Microsoft sidewinder force feedback racing wheel från 1999 (15 år gammal!) var inihelvete bra på sin tid, och definitivt inte dålig idag. Druvrutinerna finns där automagiskt när man kopplar in den gamla trotjänaren, och spelstödet verkar vara lika bra som för G27 (på pc åtminstone).

http://www.tweak3d.net/reviews/microsoft/swffwheel/images/4.g...

Dold text

Jag tänkte först varför du drog upp ett sådant åbäke, men sedan kom jag på att man själv satt och nötte Colin McRae Rally med exakt en sådan Undra var den tog vägen..

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ratten, riktigt bra med kvalitetskänsla

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Det finns en bra lösning för det problemet:

Wheel Stand Pro

Tack för det tipset! Har en G25 som jag nästan aldrig använder, just för att jag inte orkar montera/demontera.

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stroemberg:

Tack för det tipset! Har en G25 som jag nästan aldrig använder, just för att jag inte orkar montera/demontera.

Har ett Wheel Stand Pro själv, kan verkligen rekommenderas!