Grid autosport buggad bild, vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Grid autosport buggad bild, vad kan vara fel?

Hej
Kör Grid autosport på PC men det blir buggade små fyrkantiga rutor som ploppar upp lite överallt, konstant på skärmen. Försökte ta en bild men det syntes knappt något då.

Jag har nyaste grafikkortsdrivrutinerna, ja alla nya drivrutiner till alla komponenter. Är det någon speciell inställning man måste ändra om man kör med radeon grafikkort eller är det något annat som strular?

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du fånga dem på en skärmdump?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ja de kanske funkar bättre, tänkte inte på det. Ska försöka med det, återkommer

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du inte fånga dem på en skärmdump så är det något i överföringen från datorn till din skärm som är knas. Kan du fånga dem är det ditt grafikkort eller drivrutiner.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Som sagt återkommer om jag fick fram några skärmdumps. Men snabb fråga, är 60hz för lite i spelet, kanske är därför den buggar.
Grafikkortet fungerar utmärkt och drivrutinerna är dom senaste. Möjligtvis att det kanske är nån inställning på grafikkortsdrivrutinen som måste ändras eller något.

Aja jag återkommer med skärmdumps. Jag måste bort nu så det kan bli senare idag/ikväll.

Permalänk
Medlem

På skärmdumpsen så syntes inte dom där små fyrkantiga rutorna som flimrar omkring.

Jag har kopplat via HDMI från datorn till min TV. Det som spökar då eller?

Permalänk
Avstängd

artefakter? vad har du för grafikkort?

Permalänk
Medlem

Låter som du har för lång HDMI för kvaliteten på kabeln, är det >10 meter?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SonsA:

På skärmdumpsen så syntes inte dom där små fyrkantiga rutorna som flimrar omkring.

Jag har kopplat via HDMI från datorn till min TV. Det som spökar då eller?

Om du inte kan fånga fyrkanterna på en skärmdump så är det troligt att de uppkommer i överföringen till TV'n. Börja med att prova en annan kabel, gärna kortare om den nuvarande är lång. Nästa steg är att prova någon annan skärm/TV som också kopplas med HDMI. Funkar det med annan TV så är det din TV det är fel på. Du kan också prova din TV med en annan dator. Tricket är dock att bara byta en del i taget. Så byt ut antingen dator, kabel eller TV och kolla hur det blir.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hehe kabeln är 2 meter. Tog bort MSAA från 4X till OFF. Då försvann alla fyrkantiga buggar