Permalänk
Medlem

G27 vilka spel?

Tja skaffade en G27 ratt för ca ett år sedan, och när jag inte hitta några spel som funkade med kopplingen och växelspaken så la jag undan den, men nu har jag tänkt att ta fram den och köra lite. Det jag då undrade var om någon vet något spel som funkar med kopplingen och växelspaken på G27 ratten?

Permalänk

Euro Truck Simulator 2 funkar. det är dessutom 75% rabatt på steam nu ifall du inte har det

Visa signatur

InWin 301 | FD Newton R3 600W | AMD Ryzen 7 1700X | Gigabyte GTX 970 WF 3X OC | Crucial MX100 256 GB | Intel 600p M.2 256GB | MSI B350M | 16 GB G.Skill Trident Z RGB

Permalänk
Medlem

Kör själv men handkontroll men jag tror Assetto Corsa funkar med koppling och växelspak.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av epicdowncooler:

Euro Truck Simulator 2 funkar. det är dessutom 75% rabatt på steam nu ifall du inte har det

Började köra det nyss igen jag med. Har dock inte G27 men började även spela lite Raceroom Racing Experience idag, väldigt kul faktiskt, bra billjud. Letar själv efter fler spel.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av epicdowncooler:

Euro Truck Simulator 2 funkar. det är dessutom 75% rabatt på steam nu ifall du inte har det

Är du helt hundra på det? För jag hade ETS 2 för ca 1 år sedan och då funkade inte kopplingen eller växelspaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cape36:

Är du helt hundra på det? För jag hade ETS 2 för ca 1 år sedan och då funkade inte kopplingen eller växelspaken.

Koppling och växelspak funkar i ETS 2 och är 100% på det.

Permalänk

Assetto corsa, r factor. Race room. Gtr serien. Project cars

Det är ju en bra ratt. Ödsla inte tid på skit som NFS o sånt

Har du ps3 kan du ju köra gran turismo. Men det är lite arcade.

Bilspel/ simulator skall inte köras med handkontroll. Det är nästan olagligt ju. :-).

Permalänk

Kan tipsa om Next car game: Wreckfest. Har inte släppts ännu (Finns early access) Är gjort av samma spelstudio som Flatout serien om du spelat den. Tyvärr funkar inte kopplingen än. Men hoppas det kommer funka i framtiden. Riktigt roligt IMO och värt ett köp, om du gillar folkrace eller bilspel över huvudtaget. Annars håller jag med dom tidigare, Assetto Corsa är riktigt grymt! Och Euro truck 2 är också riktigt roligt. hoppas du hittar något roligt!

Permalänk
Medlem

Du har ju även Grid Autosport som jag antar borde funka med G27.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

NEED FOR SPEED Pro Street fungerar, iallafall till PS3
STCC – The Game 2 (tror jag)

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Next car game till pc funkar

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk

Assetto Corsa är varmt rekommenderat

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

Dirt 3 och Grid har stöd för Koppling och växel!

Spelar Dirt 3 för tillfället och tycker det är sjukt kul.
Har tyvärr ingen G27 utan en GT Driving Force

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

Live for speed?

Permalänk
Medlem

Jag har haft rätt roligt med F1. Skall ge mig på race room och Project cars nån gång framöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Några spel till ps4 som funkar med g27? Läste någonstans att det var möjligt om speltillverkaren fixade det native..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer-Monkey:

Kan tipsa om Next car game: Wreckfest. Har inte släppts ännu (Finns early access) Är gjort av samma spelstudio som Flatout serien om du spelat den. Tyvärr funkar inte kopplingen än. Men hoppas det kommer funka i framtiden. Riktigt roligt IMO och värt ett köp, om du gillar folkrace eller bilspel över huvudtaget. Annars håller jag med dom tidigare, Assetto Corsa är riktigt grymt! Och Euro truck 2 är också riktigt roligt. hoppas du hittar något roligt!

Next Car Game (Wreckfest) har visst släppts
Vet dock inte om det stöder G27 med koppling och sånt.
WRC4 är nice annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Några spel till ps4 som funkar med g27? Läste någonstans att det var möjligt om speltillverkaren fixade det native..

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en egen tråd om det men än så länge ser det mörkt ut på den fronten

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Arkadracing, Dirt 3
Simulator, Asseto Corsa

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Vill du köra open world i simulatorstil, även med multiplayer online, så kan jag rekommendera Test Drive Unlimited 2. Hela Ibiza och största ön i Hawaiis ögrupp att köra runt på. Det finns allt från VW bubbla till Veyrons att köra.
Det är inte riktigt lika bra känsla som i ett renodlat racingspel men det räcker att byta ut en fil så är det helt ok.

Ps pma mig om ni vill så kan ni joina en klubb i spelet och vara med på clubrace etc.

Edit*
Inte för att det spelar nån roll för vissa, men när Test Drive Unlimited 2 kom ut så var det skräp. Värdelös känsla, dåligt stöd för ratt, buggar, tungdrivet.
Sedan dess har spelet patchats rejält och i och med dagens hårdvara flyter det hur bra som helst och funkar väldigt bra med G27.
Jag köpte spelet i år och är i stort nöjd med out of box produkt, men jag rekommenderar ändå att byta ut en fil angående handling, bromsar.
Vill man gå lite längre finns det även Unofficial patch 0.4 att tillgå där den enorma Communitien gått in och bidragit med en proffsig patch som fixar detaljer samt lägger till en hel del extra material i spelet. Jag vill med detta förklara varför vissa sågar spelet medan vissa tycker det är supernice.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Vill du köra open world i simulatorstil, även med multiplayer online, så kan jag rekommendera Test Drive Unlimited 2. Hela Ibiza och största ön i Hawaiis ögrupp att köra runt på. Det finns allt från VW bubbla till Veyrons att köra.
Det är inte riktigt lika bra känsla som i ett renodlat racingspel men det räcker att byta ut en fil så är det helt ok.

Du hann först, jag tänkte precis tipsa om TDU

Vad är det för fil man kan byta för att få bättre känsla? (Det har jag tydligen missat helt!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Men herregud är racing simulatorerna så dåliga på att marknadsföra sig???

Tja en lista då på mer seriösa lir.

rFactor 2
Assetto Corsa
Game Stock car 2013
Raceroom Experience
Richard Burns Rally
Live for speed (men svårt hitta online racing)
netkar Pro (samma sak)
Ferrari virtual academy (har inte multiplayer)

Sen har vi gamla skåpmaten GTR 2, PNG 3, Race 07 ex.

Lite mer arkadbetonade men kul
flatout liren gamla men sjukt underhållande. Wreckfest är fortfarande beta ha ingen brådska med att skaffa det.
Colin Mcrae Dirt 2 och framåt. Skaffa INTE DIRT!
GRID/GRID 2. Inte kört Grid Autosport
Test Drive Ferrari Legends
Test drive unlimited (undvik 2an!)
Need for speed Shift 2 Unleashed (puh skrivkramp)

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du hann först, jag tänkte precis tipsa om TDU

Vad är det för fil man kan byta för att få bättre känsla? (Det har jag tydligen missat helt!)

Lite OT, så jag hänvisar till en tråd jag skapat om spelet i fråga. Jag ska försöka besvara din fråga i den tråden.
#14938321

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

Next Car Game (Wreckfest) har visst släppts
Vet dock inte om det stöder G27 med koppling och sånt.
WRC4 är nice annars.

Dom har släppt early acces, Inte fulla spelet, är ganska långt kvar på spelet. Men det är redan riktigt roligt och kan varmt rekomendera det.

Permalänk
Medlem

För riktigt rolig banracing med extrema trim inställningar av bilarna rekommenderas Shift 2: Unleashed.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...