NFS UG2: Vilken är din sjukaste bil?

Permalänk

NFS UG2: Vilken är din sjukaste bil?

Tjena!

Vet inte om det finns några som fortfarande lirarar detta spelet, men jag gör! så tänkte höra vilken er sjukaste bil är och vad ni gjort på den, moddat/omoddat

Min bil: Nissan Skyline R32 med R34 front(mitt spel är moddat)

1000HK och ca 800nm

Helt död under 7000varv och laddar 3 bar ca(stor turbo, därav slö)

Bilen duger inte till mycket men kul och köra med

Försökte mig på ett Street X men dom andra bilarna körde om mig i början. Den är så seg innan 7K varv! När jag väl kom upp i varv så kom jag ikapp och sen skulle man växla och då fick man vänta på turbon igen!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Tjena!

Vet inte om det finns några som fortfarande lirarar detta spelet, men jag gör! så tänkte höra vilken er sjukaste bil är och vad ni gjort på den, moddat/omoddat

Min bil: Nissan Skyline R32 med R34 front(mitt spel är moddat)

1000HK och ca 800nm

Helt död under 7000varv och laddar 3 bar ca(stor turbo, därav slö)

Bilen duger inte till mycket men kul och köra med

Försökte mig på ett Street X men dom andra bilarna körde om mig i början. Den är så seg innan 7K varv! När jag väl kom upp i varv så kom jag ikapp och sen skulle man växla och då fick man vänta på turbon igen!

Dold text

Haha, gamla sköna underground 2. Spelade det för ett halvår sedan. Mina sjukaste bilar då var Audi TT Quattro, och givetvis Nissan 350Z.
Den Nissan var så sjukt stylad att det var synd om den. För att inte tala om hur söndertrimmad den var.
Synd att Underground 2 inte fått någon efterföljare, gillar att kunna styla och trimma sönder och samman.
Kanske skulle skicka in klabbet i burken igen.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

R34 utan tvekan! Har du moddat för såna effekter? Svårt att plocka ur det tycker jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hehe, ett av de bättre spelen. Förstår inte varför dem inte försöker göra något i liknande stil? Antingen är det simulator spel eller så blir det kanoner på taket. Måste ju försöka hitta nån balans... får ursäkta OT men jag kommer ej ihåg vad jag ägde för kärror.

Permalänk
Medlem

Bästa med underground 2 var lätt broms/tuningbänken!
Var alltid lika kul att försöka få ut dom däringa extra hästkrafterna.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Lifooz:
Dold text

Haha, gamla sköna underground 2. Spelade det för ett halvår sedan. Mina sjukaste bilar då var Audi TT Quattro, och givetvis Nissan 350Z.
Den Nissan var så sjukt stylad att det var synd om den. För att inte tala om hur söndertrimmad den var.
Synd att Underground 2 inte fått någon efterföljare, gillar att kunna styla och trimma sönder och samman.
Kanske skulle skicka in klabbet i burken igen.
/Lifooz

Det är förbaskat kul fortfartande

Skrivet av TheFlyingFin:

R34 utan tvekan! Har du moddat för såna effekter? Svårt att plocka ur det tycker jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, mitt spel är rätt grovt moddat med textur pack och nya bilar m.m, till den grad att det krashar rätt ofta(skyrim? )

För att få ut den effekten så måste man plocka ner car hacker tror jag det är, där kan man fixar mer ingående med motorn samt chassit än vad man kan i tuningen.

rätt roligt faktiskt, brukar inte göra 1000HK bilar utan anävnder den bara för att ändra ifall man bytar ut en bil för att få rätt motor samt effekt ur den fast denna gången så hittade jag en R32/34 på youtube med 1000HK och en helt världelös effekt kurva och tänkte denna hade varit kul

Skrivet av Regal:

Hehe, ett av de bättre spelen. Förstår inte varför dem inte försöker göra något i liknande stil? Antingen är det simulator spel eller så blir det kanoner på taket. Måste ju försöka hitta nån balans... får ursäkta OT men jag kommer ej ihåg vad jag ägde för kärror.

Det gör inget, forumet är ju till för att diskuteras i! tycker själv det är synd att där inte kommit en proper uppföljare, Mostwanted(inte det nya) var ju trevligt och så men saknade den tuningen man kunde göra i UG2 så därför har jag stannat där. Undercover var dock en trevlig upplevelse. kändes bra och ljudet var trevligt i bilarna, gillade tuningen man kunde göra även om den var rätt begränssad!

Skrivet av Flutters:

Bästa med underground 2 var lätt broms/tuningbänken!
Var alltid lika kul att försöka få ut dom däringa extra hästkrafterna.

jepp! hålleer fullständigt med. sitta och pilla i evigheter på hjulupphängningen för att man skulle ha en chans med AE86an då den var så trött, och turbo vägrade jag sätta på den

Riktigt roligt att sitta där och pilla med bilarna för att sedan testa dom till dom blir bra!

själv satt jag nästan aldrig och drog ett par race på raken utan efter ett race så fick man råd att byta något och sen satt man där igen

Edit: med det moddverktyget jag har så kan man göra engine swaps! det är dock inte lika enkelt som forza men när man fixat klart prestanda och ljud så är det rätt roligt!

Satte ner en Wankel I MX5an

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Haha så länge sedan jag spela spelet nu så jag minns inte men har för mig jag hade en mazda rx-8som vart ganska het.
Hur som så installera jag spelet nu för bara ett par dagar sedan för att köra igenom det igen nu
Både mitt och frugans favoritbilspel

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Haha så länge sedan jag spela spelet nu så jag minns inte men har för mig jag hade en mazda rx-8som vart ganska het.
Hur som så installera jag spelet nu för bara ett par dagar sedan för att köra igenom det igen nu
Både mitt och frugans favoritbilspel

Riktigt trevligt spel

ett av få spel tillsammans med counterstrike jag installerar efter varje ominstallation!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Kan ni inte lägga upp några bilder på era bilar? Hade varit kul och se

O älskar det spelet, körde det mycket på PS2 tills konsollen blev inflyttad på vinden när man skaffade efterföljarna PS3 och PS4. Hoppas på ett nytt snart

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hhaha åh herregud. Komemr ihåg när jag och polaren satt och spelade detta när vi var ju 12 år. Körde stenhårt med någon riktigt kass ratt, hade endast fjäder som centrerade den (inge force feedback med andra ord). Sjukt cool sekventiell växelspak hade den brevid, som tyvärr gick av efter en natts hård dragracekörning...

Bilen var, om jag inte kommer ihåg fel, en Supra. Även den riktigt häftig med hydralik, vit och sen gula graffitivinyler längs hela sidorna - och självklart med tillhörande gröna neon undertill. En riktigt rejäl osthyvel där bak var ju även det något som hörde till!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Toyota Corolla AE86

Satt en hel dag och gjorde inställningar, tills den hade väldigt bra grepp i höga farter genom kurvor.
Har nånstans kvar lappen, där man skrev ned alla värden.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Bästa med underground 2 var lätt broms/tuningbänken!
Var alltid lika kul att försöka få ut dom däringa extra hästkrafterna.

Har U1 :/ Grymt musik. Låter som man borde skaffat U2 med

Hm,, bästa bilen tror jag det var mazda mx 5 i U1 i alla fall, dom andra var dåligt grepp i (vet inte om jag gilla någon mer bil, var riktigt länge sen jag spela).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har U1 :/ Grymt musik. Låter som man borde skaffat U2 med

Det motse du Och kom inte med att det är för sent, för det är det aldrig

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Själv så körde man en Toyota Eclipse. När jag tänker efter så hade den en otrolig raket start och en av de snyggaste bilarna enligt mig!

Permalänk
Medlem

hade en grym toyota supra som var råtrimmad och skitrolig att köra. Helt jävla söndermoddad också naturligtvis.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigSm:

Själv så körde man en Toyota Eclipse. När jag tänker efter så hade den en otrolig raket start och en av de snyggaste bilarna enligt mig!

Mitsubishi Eclipse menar du väl?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Det motse du Och kom inte med att det är för sent, för det är det aldrig

ahhah för gamla då, kan det vara en ursäkt?

Verkar dock vara svårt att få tag i spelet lagligt. jaja inte så konstigt häller för 10 år gammalt spel

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

ahhah för gamla då, kan det vara en ursäkt?

Verkar dock vara svårt att få tag i spelet lagligt. jaja inte så konstigt häller för 10 år gammalt spel

Bara om du får besvär med ryggen om du sitter förlägne eller har helt tappat reaktionsförmågan nu på äldre dar. annars ser jag inget problem

Ja det förstår jag, men om du råkar hitta det i någon spelbutik eller på blocket (för ett bra pris) så tveka inte! Tvåan var och är allt ettan var och mycket mer. Första spelet dom gjorde med öppen värld! bara det är ju en anledning

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

ahhah för gamla då, kan det vara en ursäkt?

Verkar dock vara svårt att få tag i spelet lagligt. jaja inte så konstigt häller för 10 år gammalt spel

Kan du få tag i image filen själv så kan du få en nyckel av mig! har en 5 nycklar själv

F.ö skall skall jag skicka upp en bild på min senaste skapelse?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

Hittade tio år gamla screenshots på datorn. Mitt dåvarande sinne för styling gör att de helt klart kan klassas som sjuka bilar... Det är smärtsamt att se filnamnen också: "ännu en bild på min fräscha eclipse.jpg", "feting-bil.jpg" och "[respect].jpg" etc.

ALBUM

Permalänk

En liten update, tänkte göra en liten film på min nya bil samt ljudet so jag fått till rätt bra i den(det är egentligen en RX som jag bytat ut till en Supra MK3 och har nu 1JZ ljud(så gott det går iaf )

men raptr vill inte captura NFS och har inget annat som funkar verkar det som.

vill ni se bilen så kan jag skicka ett PM med en stream som ni kan kolla på lite. annars så kan jag ju fixa en bild på den. men där är ju så mycket mer med ljud och allt!

Skrivet av Fruktstund:

Hittade tio år gamla screenshots på datorn. Mitt dåvarande sinne för styling gör att de helt klart kan klassas som sjuka bilar... Det är smärtsamt att se filnamnen också: "ännu en bild på min fräscha eclipse.jpg", "feting-bil.jpg" och "[respect].jpg" etc.

ALBUM

1990 All over!

F&F stukade bilar är ju sköna att titta på!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Kan du få tag i image filen själv så kan du få en nyckel av mig! har en 5 nycklar själv

F.ö skall skall jag skicka upp en bild på min senaste skapelse?

Det var det självaste. Är du en sån där kod samlare

Vet att spel går att få in i origin om man har CD-nycklar. Gjorde det med BF2, men vet inte hur det är med spel som inte är listade på origin säljningsplats.

Finns ju andra sidor att få tag i iso:n Kan ju höra med deras chatt den brukar faktiskt lösa rätt mycket. Hur som är du intresserad att bli av med nyckeln så kan vi ta det på PM:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Fruktstund:

Hittade tio år gamla screenshots på datorn. Mitt dåvarande sinne för styling gör att de helt klart kan klassas som sjuka bilar... Det är smärtsamt att se filnamnen också: "ännu en bild på min fräscha eclipse.jpg", "feting-bil.jpg" och "[respect].jpg" etc.

ALBUM

Den röda tvådörras är snygg i alla fall är kass på bilmärken.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Det var det självaste. Är du en sån där kod samlare

Vet att spel går att få in i origin om man har CD-nycklar. Gjorde det med BF2, men vet inte hur det är med spel som inte är listade på origin säljningsplats.

Finns ju andra sidor att få tag i iso:n Kan ju höra med deras chatt den brukar faktiskt lösa rätt mycket. Hur som är du intresserad att bli av med nyckeln så kan vi ta det på PM:)

Hehe nej är ingen kod samlare, har bara blivit att man samlat på sig dom, har två nycklar till första underground och tre till most wanted

Skicka ett PM till mig så tar vi det där! av någon anledning kan inte jag skicka PM till folk via opera

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det var det självaste. Är du en sån där kod samlare

Vet att spel går att få in i origin om man har CD-nycklar. Gjorde det med BF2, men vet inte hur det är med spel som inte är listade på origin säljningsplats.

Finns ju andra sidor att få tag i iso:n Kan ju höra med deras chatt den brukar faktiskt lösa rätt mycket. Hur som är du intresserad att bli av med nyckeln så kan vi ta det på PM:)

Hur går det, har du fått tag i spelet än? och i så fall vad tycker du om det?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Föredetting

Det bästa med NFSU2 var ju Ministry och Skindred i playlisten. Hade ratt, men det var helt bortkastat att köra med den, då körkänslan var... Hemsk. Hade redan då väldigt svårt för att man var tvungen att pimpa sina bilar i överflöd för att komma upp i högre status, men förutom det var det lite underhållande mellan varven.

Började om på nytt häromåret när jag upptäckte att man kunde komma åt en Peugeot 106 (och någon annan bil jag var ointresserad av) med hjälp av savefiles, så jag körde mest med den. "Sjuk" var den väl inte, förutom att den såg hellöjlig ut med neon, kolfiber och breddningskittet såg ut att vara i solitt spackel.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Hur går det, har du fått tag i spelet än? och i så fall vad tycker du om det?

Ja genom Ts så löste det sig

Nå inte 100% lagligt dock.

Har bara provkört det lite grann, man har ju ingen tid att spela men ser ut som U1 och även den fria världen ser ju ut som den är lånad från U1. Sen om det är nya eller liknande banor vet jag inte än.

Men U1 var hopplöst svårt när man körde sista banan innan spelet var slut.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Installerade spelet igår men får inte fullskärmsläge på spelet.
Det blir två svarta rektanglar runt spelet om ni vet vad jag menar, så går det att fixa?
Kan också ta senare bilder på spelet idag.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av gabinono:

Installerade spelet igår men får inte fullskärmsläge på spelet.
Det blir två svarta rektanglar runt spelet om ni vet vad jag menar, så går det att fixa?
Kan också ta senare bilder på spelet idag.

Vet inte, jag har installerat en mod för att få rätt upplösning (blir annars suddigt på denna högupplösta skärmen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Inga bilder?!
Vafaaaaaaaannanas!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.