Kan inte starta spel via Steam

Permalänk
Inaktiv

Kan inte starta spel via Steam

Hej
Har köpt och installerat spel från Steam. Men - det går inte att starta spelen. Omedelbart som jag försöker starta spelen kommer det upp ett meddelande att ett fel gör att spelen inte kan startas.
Jag får alltså över huvud taget inte igång spel efter installation. Samma med spel som jag köpt i affär.
Går de via Steam så fungerar de ej.
Har skrivit till Steam om detta men inte fått någon vettig hjälp.
Det senaste spel jag köpt från Steam för nedladdning är Cities: Skylines . Fungerar icke och Steam Support har inte kommit med någon hjälp.
Är det någon mer än jag själv som haft dessa problem.
Har PC 7 och 8.1 samt Norton.
Tacksam för råd och förslag!
bgmolin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bgmolin:

Hej
Har köpt och installerat spel från Steam. Men - det går inte att starta spelen. Omedelbart som jag försöker starta spelen kommer det upp ett meddelande att ett fel gör att spelen inte kan startas.
Jag får alltså över huvud taget inte igång spel efter installation. Samma med spel som jag köpt i affär.
Går de via Steam så fungerar de ej.
Har skrivit till Steam om detta men inte fått någon vettig hjälp.
Det senaste spel jag köpt från Steam för nedladdning är Cities: Skylines . Fungerar icke och Steam Support har inte kommit med någon hjälp.
Är det någon mer än jag själv som haft dessa problem.
Har PC 7 och 8.1 samt Norton.
Tacksam för råd och förslag!
bgmolin

Vore ju bra om du talade om vad det är för felmeddelande...

Permalänk

Uppdatera/reparera .Net och DirectX

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Och hur i hela friden förväntar du dig att få hjälp när du varken skriver vad du har i din dator eller hur felmeddelandet lyder?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG