Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg
Relaterade trådar
Trådtitel (1 st) Svar

Verktyg Visningsval
2012-04-11, 21:23   #1711

joeghurt

Medlem

joeghurts avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DrSnaggles Visa inlägg
Provade demot nyss kan ju säga att det var inte det lättaste jag har provat på
Finns ju ingen tutorial så man lär sig hur man ska göra..
Var typ hoppa in i detta planet och landa det jo men visst så lätt är det ju inte om man inte hittar alla saker..
Hehe ja alla har vi varit nybörjare någon gång. Experimentera och lär är mitt tips.
2012-04-11, 21:41   #1712

Ridder

Medlem

Ridders avatar

Plats: Lundt

Registrerad: okt 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MaxWarp Visa inlägg
ATPL-teorin läste jag på Flygteoriskolan i Järfälla. IR-skolningen har jag gjort här hemma fast under Flyguppdraget Backamos organisation. CPL kommer jag att få göra på Backamo men det är ju inte så många timmar så det får bli några få men intensiva dagar. Sen får jag se vad det blir därefter. Afrika är jag lite sugen på...

Minns inte vilken version av FSrealWX jag körde men jag tro det var den senaste. Ladda ner och testa bara.
Jag är också sugen på Afrika, Namibia närmare bestämt. Men söker själv lite vanliga bolag, men det är inte lätt! Det senaste är ju att man gärna ska betala för sin line-training också. Dvs du betalar för att få jobba.. Sjuk bransch!

Har du kollat något ställe i Afrika som verkar lämpligt?
2012-04-11, 22:28   #1713

MaxWarp

Medlem

MaxWarps avatar

Plats: Jönköping

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ridder Visa inlägg
Jag är också sugen på Afrika, Namibia närmare bestämt. Men söker själv lite vanliga bolag, men det är inte lätt! Det senaste är ju att man gärna ska betala för sin line-training också. Dvs du betalar för att få jobba.. Sjuk bransch!

Har du kollat något ställe i Afrika som verkar lämpligt?
Känner folk som känner folk i Tanzania så det ligger väl närmast till hands för min del. Har kollat lite på Namibia och det verkar ju fint också. Tänkte väl jobba ett tag som bushpilot och köra ihop ett tusental timmar och sedan flyga in mig på Cessna Caravan. Måste dock fixa CPL först men det är ju inte så betungande då jag redan har IR och runt 200 timmar.
2012-04-16, 19:32   #1714

dookie95

Medlem

dookie95s avatar

Plats: karlstad

Registrerad: mar 2010

Är det nån som har några bra tips på några bra freeware plan man kan ladda ner. Börjar tröttna på planen som följde med och det mesta jag har hittat är ren skit.
dookie95 är inte uppkopplad
2012-04-16, 19:45   #1715

Marinlik

Medlem

Marinliks avatar

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av StefkO Visa inlägg
Prova detta.
Prövat hela det där nu och fungerar tyvärr inte. Verkar som att man får vänta tills man formaterar om innan man får lira igen
Marinlik är uppkopplad nu
2012-04-17, 21:22   #1716

Azznan

Medlem

Azznans avatar

Registrerad: apr 2012

Flyg sugen?

Tänkte flyga lite ikväll, någon som är på?

Accelerations Pack är ett måste!
Azznan är inte uppkopplad
2012-04-18, 10:09   #1717

RepZi

Medlem

Registrerad: mar 2011

Efter att jag har provat senaste Microsoft Flight så blev jag snabbt ganska mättad. Provade demot för Microsoft® Flight Simulator X och det var genast mycket mer utmanande. Så min fråga är, vilka paket ska man börja med? Provade demot, man ser ju knappt landningsbanan. Jag som förmodligen är en rookie

Finns en drös med paket att ladda ner så jag undrar vilka ska man börja med?
RepZi är inte uppkopplad
2012-04-18, 12:11   #1718

TinMann

Medlem

Registrerad: jan 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RepZi Visa inlägg
Efter att jag har provat senaste Microsoft Flight så blev jag snabbt ganska mättad. Provade demot för Microsoft® Flight Simulator X och det var genast mycket mer utmanande. Så min fråga är, vilka paket ska man börja med? Provade demot, man ser ju knappt landningsbanan. Jag som förmodligen är en rookie

Finns en drös med paket att ladda ner så jag undrar vilka ska man börja med?
För det första så ska du köpa den kompletta FSX utgåvan som heter "Gold Edition". Det har allt som MS har släppt.
Sen så tycker jag det är bra om du leker lite med freeware och installerar exempelvis Ruth A330 och (lite svårare att installera) Posky B777
Sen är det fritt fram att kolla på bilder och videoklipp på alla möjliga addons man kan köpa. Det är svårt att säga vilket som är bäst egentligen då man har lite alternativ. Det här är min personliga lista på addons, valda för att förbättra min FSX än att ändra den helt.

- Flight Environment X - För moln mestadels, jag använder inte dess himmel och vatten då jag tycker FSX originalen är bra nog för mig.
- Ultimate Traffic 2 - Underbart, det får verkligen spelvärlden att kännas verklig! Riktig trafik, riktiga flygbolag, riktiga schemor. Bäst av allt är att det är mycket mer effektivt med din dators resurser än FSX egna trafik!
- Ground Environment X - Uppdaterar alla texturer och städer då FSX originalen inte är världens bästa. Tyvärr kostsamt då man måste köpa per kontinent.
- Ultimate Terrain X - Uppdaterar all terräng, precis som ground environment så är det tyvärr per kontinent. Inte lika viktig som ground environment om du frågar mig.

Sen har du alternativ.
- Real Environment X - förändrar hela din visuella upplevelse och är mycket mer komplicerat och avancerat än Flight Environment X. Personligen tycker jag att det inte är bra och dess effekter är överdrivna och passar inte in med denna gamla spelmotors generalla "look". Det är som med repaints som ska verka "realistiska" och ser ut mer som man klistrat dit en bild av ett verkligt plan på planet. Lite som dålig photoshop, många gillar det och säger att det är bäst men jag tycker REX är rätt så skit faktiskt. Överkomplicerat och överdesignat, ser inte realistiskt ut egentligen utan mer som fantasimålningar man hittar på deviantart.
- Active Sky - väder och moln och jag skulle gärna vilja ha detta istället för Flight Environment X men det är dyrt och man måste abonnera för tjänsten.

När det gäller trafik så tycker jag inte något lever upp till Ultimate Traffic 2. När det gäller plan man kan köpa så är dessa för många att lista... MEN: köp aldrig något av Wilco. Det finns freeware plan som är bättre modellerade och har bättre fysik än Wilcos totala skitprodukter! Lyssna aldrig på någon som säger att Wilcos plan håller en acceptabel standard!
2012-04-18, 12:28   #1719

RepZi

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TinMann Visa inlägg
För det första så ska du köpa den kompletta FSX utgåvan som heter "Gold Edition". Det har allt som MS har släppt.
Sen så tycker jag det är bra om du leker lite med freeware och installerar exempelvis Ruth A330 och (lite svårare att installera) Posky B777
Sen är det fritt fram att kolla på bilder och videoklipp på alla möjliga addons man kan köpa. Det är svårt att säga vilket som är bäst egentligen då man har lite alternativ. Det här är min personliga lista på addons, valda för att förbättra min FSX än att ändra den helt.

- Flight Environment X - För moln mestadels, jag använder inte dess himmel och vatten då jag tycker FSX originalen är bra nog för mig.
- Ultimate Traffic 2 - Underbart, det får verkligen spelvärlden att kännas verklig! Riktig trafik, riktiga flygbolag, riktiga schemor. Bäst av allt är att det är mycket mer effektivt med din dators resurser än FSX egna trafik!
- Ground Environment X - Uppdaterar alla texturer och städer då FSX originalen inte är världens bästa. Tyvärr kostsamt då man måste köpa per kontinent.
- Ultimate Terrain X - Uppdaterar all terräng, precis som ground environment så är det tyvärr per kontinent. Inte lika viktig som ground environment om du frågar mig.

Sen har du alternativ.
- Real Environment X - förändrar hela din visuella upplevelse och är mycket mer komplicerat och avancerat än Flight Environment X. Personligen tycker jag att det inte är bra och dess effekter är överdrivna och passar inte in med denna gamla spelmotors generalla "look". Det är som med repaints som ska verka "realistiska" och ser ut mer som man klistrat dit en bild av ett verkligt plan på planet. Lite som dålig photoshop, många gillar det och säger att det är bäst men jag tycker REX är rätt så skit faktiskt. Överkomplicerat och överdesignat, ser inte realistiskt ut egentligen utan mer som fantasimålningar man hittar på deviantart.
- Active Sky - väder och moln och jag skulle gärna vilja ha detta istället för Flight Environment X men det är dyrt och man måste abonnera för tjänsten.

När det gäller trafik så tycker jag inte något lever upp till Ultimate Traffic 2. När det gäller plan man kan köpa så är dessa för många att lista... MEN: köp aldrig något av Wilco. Det finns freeware plan som är bättre modellerade och har bättre fysik än Wilcos totala skitprodukter! Lyssna aldrig på någon som säger att Wilcos plan håller en acceptabel standard!
Okej, börjar nog med att köpa Gold Edition och tar det därifrån. Tack för all tips

Förstår inte riktigt hur Microsoft tänkte med Microsoft Flight, det är ju tomt i princip mot Flight Simulator X
RepZi är inte uppkopplad
2012-04-18, 14:54   #1720

TinMann

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RepZi Visa inlägg
Förstår inte riktigt hur Microsoft tänkte med Microsoft Flight, det är ju tomt i princip mot Flight Simulator X
Jag tror deras idé var att försöka sälja så mycket DLC som möjligt då konceptet är en så givande kassako för vissa spel. Jag tror dock flight är för ytligt och tomt för att locka nog med intresserade.
2012-04-19, 07:50   #1721

MaxWarp

Medlem

MaxWarps avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TinMann Visa inlägg
MEN: köp aldrig något av Wilco. Det finns freeware plan som är bättre modellerade och har bättre fysik än Wilcos totala skitprodukter! Lyssna aldrig på någon som säger att Wilcos plan håller en acceptabel standard!
Håller med. Håll er gärna borta från Abacus också, samt äldre Carenado-produkter.

Tips för er som gillar små smidiga plan: http://www.baytower.ca
2012-04-21, 13:32   #1722

wainer

Medlem

Plats: Hässleholm

Registrerad: apr 2004

Jag har en fråga angående ILS. Jag har märkt att det är en offset på vissa flygplatser som nice LFMN och genova LIMJ, vilket gör att planet kommer in snett mot landningsbanan. Brukar sluta med att jag kopplar bort AP och landar manuellt betydligt tidigare. Har sökt på google och det verkar råda delade meningar huruvida det är en bugg i fsx eller om det beskriver verkligheten. Vissa hävdar att det beror på terrängen kring flygplatsen, andra säger att det är en bugg. Någon påläst som har lust att förklara?
2012-04-22, 11:14   #1723

TinMann

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av wainer Visa inlägg
Jag har en fråga angående ILS. Jag har märkt att det är en offset på vissa flygplatser som nice LFMN och genova LIMJ, vilket gör att planet kommer in snett mot landningsbanan. Brukar sluta med att jag kopplar bort AP och landar manuellt betydligt tidigare. Har sökt på google och det verkar råda delade meningar huruvida det är en bugg i fsx eller om det beskriver verkligheten. Vissa hävdar att det beror på terrängen kring flygplatsen, andra säger att det är en bugg. Någon påläst som har lust att förklara?
Det är en bugg. Om det är en flygplats du landar ofta så är det bara att skriva ner banans riktiga CRS alternativt försöka lösa problemet med en editor.
2012-04-23, 21:41   #1724

Marinlik

Medlem

Marinliks avatar

Tror jag hittat felet som gör att jag inte kan installera. Behöver dock lite hjälp. Grejen är att alla register filer finns kvar så den tror ju att spelet ligger på hårddisken när det inte gör det så jag skulle behöva ett program där man kan söka efter registerfiler och ta bort dessa. Kan ni tipsa om något? Kan ju göra det i regedit men det är riktigt många filer och tar en halv livstid att göra det känns det som.
2012-04-24, 11:30   #1725

Oggyoc

Medlem

Oggyocs avatar

Plats: Malmö

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flyawaynille Visa inlägg
Tror jag hittat felet som gör att jag inte kan installera. Behöver dock lite hjälp. Grejen är att alla register filer finns kvar så den tror ju att spelet ligger på hårddisken när det inte gör det så jag skulle behöva ett program där man kan söka efter registerfiler och ta bort dessa. Kan ni tipsa om något? Kan ju göra det i regedit men det är riktigt många filer och tar en halv livstid att göra det känns det som.
CCleaner brukar jag använda för rensa registret efter bland annat brytna länkar
Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu Intel i5 2500k @ 4.5 GHz (1,30v) : GPU Gigabyte 6850 1gb @ 1 GHz/1,15 GHz + Sapphire 6870 (crossfire) : MB ASUS P8Z68-V Pro : Ram Corsair 4x4 @ 1.5v 1866 mhz : SSD Crucial M4 (os)/C300 128GB : HDD WD 640GB+2TB Black
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/
Gamestreaming: http://opservers.com
Oggyoc är inte uppkopplad Folding Överklockning
2012-04-24, 11:32   #1726

Marinlik

Medlem

Marinliks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Oggyoc Visa inlägg
CCleaner brukar jag använda för rensa registret efter bland annat brytna länkar
Problemet är att ccleaner inte hittar fsx. Grejen är att när jag söker efter fsx i regedit så hittar jag en massa E:\Spel\Fsx . Alltså mappen där jag hade spelet. Installationen tror ju att spelet är kvar men buggar därför lyckas den inte installera. Jag behöver alltså ett program för att söka efter E:\Spel\fsx i registret och ta bort alla dessa poster.
2012-04-24, 11:35   #1727

Oggyoc

Medlem

Oggyocs avatar

Plats: Malmö

Registrerad: mar 2008

Citat:
Problemet är att ccleaner inte hittar fsx. Grejen är att när jag söker efter fsx i regedit så hittar jag en massa E:\Spel\Fsx . Alltså mappen där jag hade spelet. Installationen tror ju att spelet är kvar men buggar därför lyckas den inte installera. Jag behöver alltså ett program för att söka efter E:\Spel\fsx i registret och ta bort alla dessa poster.
Tror nog du får göra det i registret manuellt i så fall, tyvärr
Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu Intel i5 2500k @ 4.5 GHz (1,30v) : GPU Gigabyte 6850 1gb @ 1 GHz/1,15 GHz + Sapphire 6870 (crossfire) : MB ASUS P8Z68-V Pro : Ram Corsair 4x4 @ 1.5v 1866 mhz : SSD Crucial M4 (os)/C300 128GB : HDD WD 640GB+2TB Black
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/
Gamestreaming: http://opservers.com
Oggyoc är inte uppkopplad Folding Överklockning
2012-04-24, 11:38   #1728

Marinlik

Medlem

Marinliks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Oggyoc Visa inlägg
Tror nog du får göra det i registret manuellt i så fall, tyvärr
Jo, kanske är så illa. Tyvärr verkar det nästan vara en registerpost per fil vilket gör att det tar ett bra tag att göra det manuellt.
2012-04-24, 19:43   #1729

Wolixe

Medlem

Plats: Färjestaden

Registrerad: jul 2007

Om du går in på http://fullterrain.com/support.html och scrollar ner så hittar du en registry fix tool. Vet inte vad den gör men den kanske hjälper dig
[I7 920 @ 4.2Ghz | H20 ][Asus Rampage III Formula][Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB][EVGA GTX470 SLI 800/1600/1800| H20 ][Western Digital 500GB x5 Western Digital 2Tb x2][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]
Wolixe är inte uppkopplad
2012-04-25, 00:59   #1730

Marinlik

Medlem

Marinliks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wolixe Visa inlägg
Om du går in på http://fullterrain.com/support.html och scrollar ner så hittar du en registry fix tool. Vet inte vad den gör men den kanske hjälper dig
Tackar. Den vill dock veta vart fsx.exe ligger. Vore riktigt schysst om någon kunde ladda upp en fsx.exe så jag kan pröva om det fungerar.
2012-04-25, 07:08   #1731

Fredrik94

Medlem

Fredrik94s avatar

Plats: Sorunda

Registrerad: okt 2009

Om du inte har flyttat på den ligger FSX.exe Under C:/Användare/"Ditt Namn"/AppData/Roaming/Microsoft/FSX/ Där ska du hitta den om du inte ser Mappen AppData så kan den vara gömd, då måste du öppna visa dolda filer och mappar samt klicka i att du vill visa dolda filer och mappar.

EDIT: Ledsen, trodde du ville ha FSX.cfg, FSX.exe borde ligga i din "huvudmapp" för FSX.
Fredrik94 är uppkopplad nu Folding
2012-04-25, 12:25   #1732

Marinlik

Medlem

Marinliks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fredrik94 Visa inlägg
Om du inte har flyttat på den ligger FSX.exe Under C:/Användare/"Ditt Namn"/AppData/Roaming/Microsoft/FSX/ Där ska du hitta den om du inte ser Mappen AppData så kan den vara gömd, då måste du öppna visa dolda filer och mappar samt klicka i att du vill visa dolda filer och mappar.

EDIT: Ledsen, trodde du ville ha FSX.cfg, FSX.exe borde ligga i din "huvudmapp" för FSX.
Problemet jag har är att jag inte kunde avinstallera då det buggade. Då tog jag bara bort hela mappen, detta har dock gjort att jag inte kan installera igen då installeraren tror att spelet är kvar då registerfiler finns kvar. Skulle behöva en fsx.exe för att låta registry fix pröva att lösa felet då den vill veta vart fsx.exe ligger. Antingen det eller ett program där man kan söka efter t.ex fsx som man kan i regedit. Dock vill jag kunna ta bort alla filer på en gång och inte en i taget då det tar en evighet.
2012-04-25, 15:05   #1733

Wolixe

Medlem

Plats: Färjestaden

Registrerad: jul 2007

Det verkar som du måste göra det manuellt. Kolla igenom denna http://forum.avsim.net/topic/65997-h...nstalling-fsx/
[I7 920 @ 4.2Ghz | H20 ][Asus Rampage III Formula][Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB][EVGA GTX470 SLI 800/1600/1800| H20 ][Western Digital 500GB x5 Western Digital 2Tb x2][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]
Wolixe är inte uppkopplad
2012-04-26, 20:20   #1734

Marinlik

Medlem

Marinliks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wolixe Visa inlägg
Det verkar som du måste göra det manuellt. Kolla igenom denna http://forum.avsim.net/topic/65997-h...nstalling-fsx/
mm. Det enda jag har kvar att pröva är att om någon skickar en fsx.exe så kan jag pröva registry fixen då jag kan lägga fsx.exe där jag hade den förut och då kanske den kan lösa det. Därför vore det extremt uppskattat om något skickade sagda fil
2012-04-26, 23:49   #1735

eas@tetris

Medlem

eas@tetriss avatar

Plats: Alingsås / Göteborg

Registrerad: jun 2007

FSX.exe

Citat:
mm. Det enda jag har kvar att pröva är att om någon skickar en fsx.exe så kan jag pröva registry fixen då jag kan lägga fsx.exe där jag hade den förut och då kanske den kan lösa det. Därför vore det extremt uppskattat om något skickade sagda fil
http://speedy.sh/AKQnW/fsx.exe
Jag tar bort filen från speedyshare sen när du PM:at tillbaka! Mitt FSX är installerat på D:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X, vet inte om det påverkar något för dig. Ifall du måste in och ändra något värde eller så

/Andreas

Edit: Trodde visst att jag PM:ade, aja

Citera för svar
eas@tetris är uppkopplad nu
2012-04-27, 03:07   #1736

Marinlik

Medlem

Marinliks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av eas@tetris Visa inlägg
http://speedy.sh/AKQnW/fsx.exe
Jag tar bort filen från speedyshare sen när du PM:at tillbaka! Mitt FSX är installerat på D:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X, vet inte om det påverkar något för dig. Ifall du måste in och ändra något värde eller så

/Andreas

Edit: Trodde visst att jag PM:ade, aja
Tack men Norton låter mig tyvärr inte ta ner det. Varnar om intrång och en massa. Även fast jag stänger av brandvägg och liknande.
2012-04-29, 02:15   #1737

wainer

Medlem

Plats: Hässleholm

Registrerad: apr 2004

Har installerat UTX följt av GEX och fick följande problem, se bilder. Har haft liknande problem med REX innan (använder inte REX nu). Någon som vet vad felet är? Jävligt nöjd i övrigt.

Bild 1:

Bild 2:

EDIT: Ser hemskt ut så var tvungen att bifoga en bild från kastrup med PMDG md-11 och SAS classic livery Scansims EKCH scenery.

Senast redigerad av wainer 2012-04-29 klockan 02:24.
2012-05-04, 20:52   #1738

Naxos

Medlem

Naxoss avatar

Registrerad: jul 2008

Någon som har ett bra tips på ett hög kvalitativt Cessna 172?
2012-05-04, 21:00   #1739

Weezyy

Medlem

Weezyys avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lindgren92 Visa inlägg
Någon som har ett bra tips på ett hög kvalitativt Cessna 172?
Carenado's cessna 172 är riktigt bra tycker jag! En liten video som jag googlade fram på 2 sekunder inte den bästa, men funkar. http://www.youtube.com/watch?v=joWc_FZY7s8
Vet inte riktigt om den går att köpa längre men fin är den iallafall!
2012-05-12, 07:56   #1740

mine.craft

Medlem

Plats: Åmål

Är det någon som vet hur man räknar på inflygningen? Alltså när skall man börja inflygningen?
mine.craft är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker