Windows 10 Technical Preview build 9860

Permalänk
Avstängd

Windows 10 Technical Preview build 9860

Microsoft har precis släppt ett nytt bygge av Windows 10. Gå till PC Settings/Update and recovery/Preview builds för att ladda hem. En del nya funktioner så som notifikationscenter är med. Enligt Microsoft är det 7000 förändringar i det här bygget.

http://www.theverge.com/2014/10/21/7026415/windows-10-technic...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hoppas det löser problem med minnesläckage....random så låser windows 99% av mina 16 GB

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Blir att ta hem imorgon. Någon som redan har testat och fått problem?

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Blir att ta hem imorgon. Någon som redan har testat och fått problem?

//Freezer

Bara snabbtestat lite nu jag på min HTPC, men inga problem, men blir testa mera imorgon.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Verkar funka bra här men fick installera den 2 gånger första gången gick den tillbaka till föregående build.
Men körde updaten igen så funkade allt .

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Kingston 32GB 6000 Mhz
Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, WD Black SN850X, 2TB Kingston FURY Renegade 4TB, Skärm Asus Rog Strix XG43V

PC 2: i9 10900x, MSI X299 Pro, Gpu: Msi Rtx 370Ti Ram 32GB. M2 980 Pro1TB,
PS5 Disc Edition PNY CS3140 2TB + VR

Permalänk
Medlem

Lyckades installera på VMware utan problem. 2.5GB skräp under "old windows installations" efter installationen.. Det kan byggas på fort om det blir många.

Den här versionen känns inte lika stabil. Task manager hänger sig i tid och otid och appar tar lång tid att öppna. Men det är ju ofärdig kod och det går inte vänta sig att testbyggen skall vara ens lite stabila. Kör på och hoppas att nästa bygge blir stabilare. Sedan har jag ju bara skrapat på ytan med. det kanske "rättar till sig" med tiden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Lyckades installera på VMware utan problem. 2.5GB skräp under "old windows installations" efter installationen.. Det kan byggas på fort om det blir många.

Den här versionen känns inte lika stabil. Task manager hänger sig i tid och otid och appar tar lång tid att öppna. Men det är ju ofärdig kod och det går inte vänta sig att testbyggen skall vara ens lite stabila. Kör på och hoppas att nästa bygge blir stabilare. Sedan har jag ju bara skrapat på ytan med. det kanske "rättar till sig" med tiden.

Fördelen med 2.5GB under "old windows installations" är att du kan backa tillbaka till ett gammalt bygge genom att återställa Windows. Tror för övrigt att den mappen tas bort automatiskt efter två veckor precis som förut.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Fördelen med 2.5GB under "old windows installations" är att du kan backa tillbaka till ett gammalt bygge genom att återställa Windows. Tror för övrigt att den mappen tas bort automatiskt efter två veckor precis som förut.

Det är möjligt. Jag har ganska snålt tilltagen virtuell hårddisk så utrymme är hårdvaluta

Annars tycker jag att storleken på Windows från start känns mindre än innan. Har för mig att Windows 7/8 väger in på 15-20GB vid nyinstallation och här var det typ 9-10GB.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Har för mig att Windows 7/8 väger in på 15-20GB vid nyinstallation och här var det typ 9-10GB.

9-10GB ska det vara i 7/8 utan SWAP och Hiberfil.

Permalänk
Medlem

Fungerar ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

USB device not recognised - er det fler med dette problem?

Noen der også fått problemer med "USB device not recognised"?

Fikk dette problem først etter en viss tid siden jeg oppdaterte til 9680 i dag. Bruker mobilens deling av Internet (via USB kabel) og nå vil datamaskinen ikke lengre hverken vise filer på mobilen eller kjøre i deling av Internet tilkobling fra mobilen.

Trådløs deling av Internet via Wifi (hotspot) fra mobilen til datamaskinen funker fortsatt på trass av nettverkkort sitter i datamaskinen via USB port.

Permalänk
Skrivet av Gigantrix:

Noen der også fått problemer med "USB device not recognised"?

Fikk dette problem først etter en viss tid siden jeg oppdaterte til 9680 i dag. Bruker mobilens deling av Internet (via USB kabel) og nå vil datamaskinen ikke lengre hverken vise filer på mobilen eller kjøre i deling av Internet tilkobling fra mobilen.

Trådløs deling av Internet via Wifi (hotspot) fra mobilen til datamaskinen funker fortsatt på trass av nettverkkort sitter i datamaskinen via USB port.

Har precis uppdatert till Android 5.0 via Windows 10, hade problemer med att den inte kände igjen tlf men så ladda jag ned drivers från någon tråd på XDA forumet, Nexus 5 då.

Kanske det finns drivers till tlf din där också som du kan testa att installera?

Permalänk
Avstängd

Det senaste bygget klarar av att spela MKV-filer i Windows Media player!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det senaste bygget klarar av att spela MKV-filer i Windows Media player!

Funkar thumbnails på MKV filer? Har inte prova 9860 än.

Kör Icaros Thumbnails på Windows 8.1 men skulle ju va skönt om man inte behövde extra program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Funkar thumbnails på MKV filer? Har inte prova 9860 än.

Ja det verkar så. Sedan jag uppdeterade så har alla mina mkv-filer fått tumnaglar.

Permalänk
Medlem

Såg denna bild i Windowsbloggen:

Fönsterramen är svart med vit text. I Windows 8 kan jag, såvitt jag vet, välja svart fönsterram men texten blir då osynlig. Märker Windows 10 automatiskt färgen på fönsterramen och anpassar texten efter det? Går detta att göra även i Window 8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Såg denna bild i Windowsbloggen:

http://az648995.vo.msecnd.net/win/2014/10/Preview_closed-1024...

Fönsterramen är svart med vit text. I Windows 8 kan jag, såvitt jag vet, välja svart fönsterram men texten blir då osynlig. Märker Windows 10 automatiskt färgen på fönsterramen och anpassar texten efter det? Går detta att göra även i Window 8?

Det är en modern UI app. De har vit text på mörk bakgrund men vanliga fönster har fortfarande svart på svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det är en modern UI app. De har vit text på mörk bakgrund men vanliga fönster har fortfarande svart på svart.

Så MUI appar följer inte temat man sätter i personalization...? Logiskt. Trodde MS ville skippa patchworket som va Win 8. Får hoppas att dom ändrar på det lagom till release.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Så MUI appar följer inte temat man sätter i personalization...? Logiskt. Trodde MS ville skippa patchworket som va Win 8. Får hoppas att dom ändrar på det lagom till release.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja de har en annan typ av titlebar med andra minimize,maximize och close knappar. Har även en ... knapp på vänster sida ist för charms-bar.

Det är inte windows standard fönster som "Min dator" och "Kontrollpanelen" tex använder.