Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Här kan vi samla rykten, screenshots mm. Trailer kommer den 2a noveber!

http://www.rockstargames.com/

Mvh

Permalänk
Medlem

Det här har man längtat efter länge. Hoppas bara att det kommer till pc hyfsat snabbt

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Åh, längtar. Hade ingen aning om att trailer var på G!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Åh, längtar. Hade ingen aning om att trailer var på G!

Inte jag heller, sidan kom upp idag!

Permalänk
Medlem

Inte jätte taggad faktiskt eftersom jag är 99% säker på att get kommer vara samma motor som i IV. Men helt klart kul

Permalänk
Medlem

Hooppppppppas på ett san andreas.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Hooppppppppas på ett san andreas.

nej tack om du vill köra gta san andreas i GTA iv motorn så kan du ladda ner modden.

Permalänk
Skrivet av f0kkeriet:

Inte jätte taggad faktiskt eftersom jag är 99% säker på att get kommer vara samma motor som i IV. Men helt klart kul

Finns inte en chans att det lär vara samma motor, rockstargames är inte activision.

Permalänk
Medlem

Hoppas spelet är optimerat för PC denna gången. GTAIV flyter ju inte på ens med en monsterdator om jag inte minns fel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av LaptopGPU:

Finns inte en chans att det lär vara samma motor, rockstargames är inte activision.

Haha, håller med där, men man såg ju på superuberphotorealisticsnusksnyggt-modden till GTA-IV hur snyggt det kunde vara, då tycker man att gör de en ny måste det ju vara minst så snyggt/bra gjort

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Måtte det fungera bättre på PC än fyran som var en av världens sämsta portningar någonsin.

Ska också bli spännande att se vad det blir för någon stad, roligaste GTA av dom moderna varianterna var utan tvekan Vice City.

Permalänk
Medlem

har GTA IV och san andreas modden
riktigt roligt faktiskt
hoppas dom fixar en ny story denna gång
älskar san andreas och 3'ans story line och karatärer
men gillade inte 4'ans story line eller karaktärer
hoppas bara dom gör ett pc spel denna gång och inte en konsol portning

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hoppas spelet är optimerat för PC denna gången. GTAIV flyter ju inte på ens med en monsterdator om jag inte minns fel.

Skrivet av Zyriak:

Måtte det fungera bättre på PC än fyran som var en av världens sämsta portningar någonsin.

Det är snarare en fråga _om_ GTA V kommer till PC överhuvudtaget.

Med tanke på att RDR inte släpptes på PC, trots att det var en succe och byggde vidare på just GTA IV motorn.

Permalänk
Medlem

blir riktigt ledsen om den inte kommer till pc
köpte IV samma dag som den kom och även om den var buggig så spelade jag genom den 2 ggr

Permalänk

Jag skulle önska att Rockstar Games tar tillbaka GTA V till " VICE CITY " tiden

Kommer bli extremt ledsen om spelet inte skulle komma ut till pc !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är snarare en fråga _om_ GTA V kommer till PC överhuvudtaget.

Med tanke på att RDR inte släpptes på PC, trots att det var en succe och byggde vidare på just GTA IV motorn.

Källa: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111006/osannolikt-att-red...

Skrivet av Rockstar:

– Vi hoppas att tillkännagivandet att L.A. Noire kommer till pc i höst, och att vårt nästa storspel, Max Payne 3, får pc-release (plus att vi släppt både Grand Theft Auto IV och Episodes from Liberty City till pc) sätter punkt för missuppfattningen att vi överger pc-plattformen.

Så jag tror nog att gta 5 kommer till pc. Kanske lite efter en kommer gör det nog.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hoppas att de kombinerar det bästa av alla spelen. T.ex alla möjlighteter, fordon, flygplan m.m från san andreas och grafiken från IV dock så håller jag med alla andra här i tråden att grafikmotorn måste bli bättre. Hade inte varit fel om de kunde ha med några komplicerade uppdrag i spelet också

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir ännu roligare än IV att köra på LAN.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

hur som helst ! Kommer bli så jävla skoj o kolla på första trailern och få spela spelet när de nu kommer ut

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att motorn inte är lika fylld med buggar som den i IV...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaptopGPU:

Finns inte en chans att det lär vara samma motor, rockstargames är inte activision.

Eller Valve...

GTA4 har fungerat finemang på min i5/5870 sedan 2009 så jag ställer mig tveksam till att de "massiva problem" som folk säger sig ha beror på spelet. Måhända att ni inte får 60 FPS, men skaffa en dator som klarar av Metro 2033 i 60 FPS så ska ni se att den klarar GTA4 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Eller Valve...

GTA4 har fungerat finemang på min i5/5870 sedan 2009 så jag ställer mig tveksam till att de "massiva problem" som folk säger sig ha beror på spelet. Måhända att ni inte får 60 FPS, men skaffa en dator som klarar av Metro 2033 i 60 FPS så ska ni se att den klarar GTA4 också.

Fast Metro 2033 är ju LITE nyare, och så är det snyggare grafik också...

OnT: Hoppas att det blir en värdig PC portning den här gången i alla fall om det ska bli en portning.
Fast iofs så längtar jag ändå tills det kommer oavsett om det blir port eller inte

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Konsolgrävare

Fy fan vad nice! segt att man måste vänta i 9 dagar innan trailern släpps....

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Som jag har längtat, kommer bli helt UNDERBART

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Eller Valve...

GTA4 har fungerat finemang på min i5/5870 sedan 2009 så jag ställer mig tveksam till att de "massiva problem" som folk säger sig ha beror på spelet. Måhända att ni inte får 60 FPS, men skaffa en dator som klarar av Metro 2033 i 60 FPS så ska ni se att den klarar GTA4 också.

Man upplever MASSIVA problem om man inte patchar spelet, utan patcharna anser jag iaf att spelet är näst intill ospelbart.

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Inaktiv

How about this.. L.A. Noire-motorn i GTA V? Det är en teori. Eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179587:

How about this.. L.A. Noire-motorn i GTA V? Det är en teori. Eller nåt.

LA Noire använder ju GTA IV motorn.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Inaktiv

...Oh? hehe. Okej. Men, tänkte det där med facial recognition och så. L.A. Noire ser snyggare ut helt enkelt

Permalänk
Snusfri

Ryktas om att det kommer utspela sig i Washington DC

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Yes! Fantastiskt!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090